Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

São Miguel - Azoren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • São Miguel - Azoren

    Ik ga binnenkort naar São Miguel, het grootste eiland van de Azoren, en ga daar een walvisexcursie doen. Het zou fantastisch zijn om ze gewoon al te zien, maar nog beter wordt het als ik ze ook mooi kan vastleggen op foto! Iemand tips? En dolfijnen? Die zwemmen al een pak sneller dus korte sluitertijd zal nodig zijn vermoed ik...
    Ben dus een absolute beginneling en moet nog veel experimenteren met sluitertijd, iso, ...

    Bedankt!

  • #2
    São Miguel - Azoren

    Wat je in elk geval nodig hebt is een lens met een snelle AF.
    Probleem (vooral bij dolfijnen) is dat je niet weet waar (groep) en wanneer ze boven water komen (duiken voortdurend onder en boven water).
    Soms zwemmen ze héél dicht (boeg v/d boot) (kitlens), soms op een afstand v/d boot (tele).

    Bij walvissen gaat het in het algemeen iets minder snel. Ook hier soms dicht bij de boot, soms op een zekere afstand.

    Ik zou zeggen "een matige telelens (zoom) met een snelle AF".

    Hopelijk heb je hier iets aan ...
    Succes !
    KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

    Comment

    Working...
    X