Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

    Ik vertrek begin oktober naar india Rajahstan en zou graag deze lens nog aanschaffen om ze ginder te gebruiken.
    Wie heeft er ervaring mee en was deze possitief of negatief, of hebben jullie misschien een voorstel van iets soortgelijks?
    Groeten Benny
    D7000 en en enkele lenzen.
    Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

  • #2
    Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

    Even de zoekfunctie gebruiken , en je zal zien dat de meeste ervaringen zeer postief zijn!
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

      Het hangt er van af wat je er mee wil doen? Ga je ze gebruiken voor landschappen, straatfotografie, mensen, portretten?
      https://www.tinicleemputfotografie.com/

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

        Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
        Het hangt er van af wat je er mee wil doen? Ga je ze gebruiken voor landschappen, straatfotografie, mensen, portretten?
        Landschappen en fotografie in steden, Ik heb een D80 en met deze lens zou dat ongeveer dezelfde lens zijn als een 50mm in het analoge tijdperk hé.
        Ik zou dat ook kunnen met mijn 28 - 200 mm maar ik denk dat de foto's toch scherper zullen zijn en misschien ook minder lensvervorming zal hebben of zie ik dat verkeerd ?
        Groeten Benny
        D7000 en en enkele lenzen.
        Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
          Even de zoekfunctie gebruiken , en je zal zien dat de meeste ervaringen zeer postief zijn!
          Bedankt voor de tip , de ervaringen zijn heel possitief dus ik denk wel dat ik ze ga aanschaffen ze gaat zeker van dienst zijn is India en natuurlijk ook thuis
          Ik had eerlijk gezegd wat schrik omwille van de prijs die vind ik eigenlijk niet duur in vergelijking met de AF -D 35mm F2.0 die ruim 130€ meer kost , diegene die ik voorstelde kost er 194€ het enige verschil dat ik zie is de diafragma keuze en de lichtgevoeligheid maar ik ben zeker geen kenner hoor
          Groeten Benny
          D7000 en en enkele lenzen.
          Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

            Is gewoon weg een retescherpe lens....een toppertje onder de primes en heel goedkoop.

            Grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

              Prima objectief, alleen nog wel wat goedkoper te krijgen dan de prijs die je noemt.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                goede ervaringen vanaf f2.8
                Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Prima objectief, alleen nog wel wat goedkoper te krijgen dan de prijs die je noemt.
                  tja , misschien wel maar ik heb zo mijn winkels waar ik mijn fotomateriaal haal en die blijf ik doorgaans wel trouw, mijn toestel nikonD80 en mijn 18-200 heb ik destijds gekocht BIj foto degreef in Edegem maar die is te duur in vergelijking met andere zaken.
                  Sindsdien ga ik bij Konijnenberg in Turnhout of bij studio73 , die twee vergelijk ik met elkaar want de prijzen durven soms wel ver uiteen te lopen
                  Groeten Benny
                  D7000 en en enkele lenzen.
                  Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Is gewoon weg een retescherpe lens....een toppertje onder de primes en heel goedkoop.

                    Grtz

                    Templar
                    Bedankt iedreen voor de info, intussen is de lens besteld en kan ik ze spoedig uittesten
                    Groeten Benny
                    D7000 en en enkele lenzen.
                    Kennis is het vlot dat op de oceaan van onkunde dobbert

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                      prima lens met uitstekende scherpte en goede bouwkwaliteit. De bokeh is wel eerder hard en chaotisch. Ik hou meer van de gesmolten boter bokeh, maar dat is natuurlijk in the eye of the beholder.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft ervaring met deze lens ? Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                        Ik mis enkel de afstandsschaal. Verder prima DX objectief

                        Comment

                        Working...
                        X