Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wissant(frankrijk)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wissant(frankrijk)

    Eind augstus ga ik voor een weekje naar wissant.nu is men vraag wat ik zeker moet gezien hebben.

    zoiezo cap gris nez en cap blanc nez.
    “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

  • #2
    Re: wissant(frankrijk)

    Dit is wat wij daar allemaal hebben gezien tijdens de shooting day:


    Voor sommige foto's moet je rekening houden met de getijden.
    Als je de bunkers wil fotograferen in Wissant (op het strand aan de kant van Cap Gris Nez), dan doe je dat best bij laag tij.
    Het strand voor cap Blanc Nez loopt ook grotendeels onder water bij hoogtij.

    Als je een hele week naar daar gaat, dan kan je hopelijk alles in de best mogelijke omstandigheden fotograferen.
    Wij hadden die dag enorm veel geluk met het weer, de nacht daarvoor had het de hele tijd geregend, toen wij daar aankwamen trok de lucht open en was het prima fotoweer.

    Ik ben er vroeger ooit met de motor naartoe gereden, hier (in de Noorderkempen) was het 30°C en was er geen enkel wolkje te zien.
    Ginder hing zo'n dichte mist dat we vanaf de krijtrotsen (Cap Blanc Nez dus) geen water konden zien, alles was even grijs.
    Je moet er dus nog wat meer geluk hebben met het weer dan op de meeste plaatsen in Belgie...
    Last edited by Black B@ndit; 31 juli 2011, 00:01.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: wissant(frankrijk)

      ik wil in september misschien ook naar wissant op (foto)vakantie gaan. Echter twijfel ik om nu reeds iets vast te leggen: het ziet er daar heel mooi uit, maar valt er ook iets te beleven bij slecht weer (binnen aanvaardbare rijafstand), of is er buiten de mooie kuststreek (wat denk ik enkel bij goed weer de moeite waard is)?

      Comment


      • #4
        Re: wissant(frankrijk)

        Bij slecht weer vond ik het er maar magerkes. Je kan doorrijden naar Nausicaa, da´s in Boulogne sur Mer. Zeker leuk als het met kinderen is maar voor meer dan een paar uurkes in rond te lopen is dat nu ook weer niet bedoeld. Vanaf Wissant is het zo´n 24 Km ongeveer. Of vanaf Duinkerken of Calais eens oversteken naar Engeland, da´s ook wel leuk.

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: wissant(frankrijk)

          heb nog 1 vraag.met de lenzen die ik in mijn bezit heb(zie handtekening).kom ik hiermee toe of is er een specefieke lens die jullie aanraden natuurlijk niet te duur.
          “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

          Comment


          • #6
            Re: wissant(frankrijk)

            ik ken nikon niet, maar denk dat wissant (= kuststreek) een typische locatie is voor landschapsfoto's waar een breedhoek (breder dan de 18mm die je hebt) niet slecht zou zijn? misschien breedhoek van sigma met nikonmount om niet te duur te moeten gaan. En beetje uitkijken op 2dehands aanbiedingen, lensje kopen en eventueel na de reis opnieuw verkopen als je zegt dat je ze enkel voor die reis zou gebruiken (-> hoeft dan niet veel te kosten)

            Comment


            • #7
              Re: wissant(frankrijk)

              Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
              ik ken nikon niet, maar denk dat wissant (= kuststreek) een typische locatie is voor landschapsfoto's waar een breedhoek (breder dan de 18mm die je hebt) niet slecht zou zijn? misschien breedhoek van sigma met nikonmount om niet te duur te moeten gaan. En beetje uitkijken op 2dehands aanbiedingen, lensje kopen en eventueel na de reis opnieuw verkopen als je zegt dat je ze enkel voor die reis zou gebruiken (-> hoeft dan niet veel te kosten)
              is geen slecht gedacht thx.
              “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

              Comment


              • #8
                Re: wissant(frankrijk)

                Oorspronkelijk geplaatst door aftertoucher Bekijk bericht
                heb nog 1 vraag.met de lenzen die ik in mijn bezit heb(zie handtekening).kom ik hiermee toe of is er een specefieke lens die jullie aanraden natuurlijk niet te duur.
                Ik heb daar lenzen gebruikt van 10 (Sigma 10-20) tot 400mm (Canon 100-400).
                Voor landschapsfotografie kan je zowat elke lens gebruiken, het is maar wat je wil vastleggen.

                De belangrijkste lens is waarschijnlijk wel een "standaarlens" zoals bijvoorbeeld een kitlens van 18-55mm.
                Daarmee kom je al heel ver, een nog bredere lens kan soms wel leuk zijn, maar uiteindelijk gebruik je die minder dan een standaardzoomlens.

                Met de 18-200 heb je een heel groot zoombereik. Als die een aanvaardbare beeldkwaliteit levert, dan moet je niet veel meer meenemen.
                Misschien nog een statief, dan kan je ook landschapsfoto's maken als er minder licht is.
                Last edited by Black B@ndit; 2 augustus 2011, 22:02.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X