Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop M42 adapter nuttig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop M42 adapter nuttig?

    Ik bezit nog een oude 300 mm macro lens (en een 2 x convertor) met schroefdraad. Sinds kort ben ik overgestapt van een Nikon D40x naar een Nikon D 7000 (met oa een 18 - 200 mm lens) en ik stel me de vraag of het nuttig is om een M42 adapter aan te kopen om voornoemde oude (meer dan 30 jaar maar in zeer goede staat) lens te kunnen gebruiken. Waarop moet ik letten bij een eventuele aankoop van die convertor?
    Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

  • #2
    Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

    Hoeft niet , je hebt al een convertor.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

      De 2x convertor is ook met schroefdraad, dus heb ik nog steeds een M42 adapter nodig denk ik.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

        Ik zoek ook een goede m42 adapter ik heb er ene aangeschaft en die gaat er moeilijk op en om die er terug af te krijgen...amaai...
        Ik durf momenteel geen andere meer aanschaffen en zal dit alleen doen in het bijzijn van de verkoper.
        Groeten Hervé.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kiekemoes Bekijk bericht
          De 2x convertor is ook met schroefdraad, dus heb ik nog steeds een M42 adapter nodig denk ik.
          zie aangeboden,...
          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

            Ik weet waar ik een M42 adpter kan kopen, maar de vraag is deze aankoop nuttig voor een oude 300 mm MACRO lens?

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

              Dat is waarschijnlijk geen macrolens, maar een lens waar naast andere dingen ook nog macro opstaat.
              Kan iets dichterbij focussen voor close-ups, en dat is het dan....
              Vertel me het merk/type /zoombereik /lichtsterkte en misschien heb ik er wel een mening over.

              Overigens is een M42 adapter op een Nikon van beperkt nut, omdat er met een "plain"adapter zonder glas niet op oneindig gefocust kan worden.
              Bij een echte macrolens kan het zinvol zijn zo'n ding te kopen.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

                Op de lens staan volgende gegevens: Auto Eyemik Multi-coated 1:5.6 f=100-300 mm.

                Het diagrama gaat van 5.6 tot 32 en dan staan er ook nog volgende gegevens op in het groen: f=300 mm MACRO 1:3.8 1:4.5 1:5.

                De lens is "Made in Japan".
                Last edited by Kiekemoes; 31 juli 2011, 08:12.

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

                  plaats er een foto van, spreekt makkelijker denk ik
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

                    Via deze link kom je op een foto van de bewuste lens: https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink.

                    Ik slaag er momenteel niet om een foto in te voegen in het bericht.
                    Last edited by Kiekemoes; 30 juli 2011, 17:03.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop M42 adapter nuttig?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiekemoes Bekijk bericht
                      Op de lens staan volgende gegevens: Auto Eyemik Multi-coated 1:5.6 f=100-300 mm.

                      Het diagrama gaat van 5.6 tot 32 en dan staan er ook nog volgende gegevens op in het groen: f=300 mm MACRO 1:3.8 1:4.5 1:5.

                      De lens is "Made in Japan".
                      Bescheiden kwaliteit en zeker ook geen echte macrolens.
                      Niet de moeite waard om een adapter voor aan te schaffen.

                      Comment

                      Working...
                      X