Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixel Opas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixel Opas

    De Opas van Pixel lijkt op de Pocketwizard Plus II maar is niet compatibel. Deze nieuwe Opas werkt op de 2.4Ghz (Pocketwizard werkt op de 433Mhz). Het gaat hier wel om een transceiver trigger. Dit houd in dat de trigger zowel op de camera als op de flitser kan worden aangesloten. Er komt in een Canon en een Nikon versie. De Opas heeft een wake-up functie, waarmee je de speedlite uit de slaapstand kunt halen zodra je de camera laat scherpstellen. Er zijn 4 kanalen en per kanaal 3 groepen. Er is een hotshoe en een PC sync aansluiting aanwezig. De Opas werkt op AA batterijen. Prijs en levertijd zijn nog niet bekend.



    Link naar Pixel zelf

  • #2
    Re: Pixel Opas

    afwachten wat de prijs gaat worden, vermoed ik

    persoonlijk vind ik die 400m niet echt noodzakelijk, denk nu nie echt dat een fotograaf op deze afstand iets gaat fotograferen

    ook vind ik het persoonlijk ook maar een rare opbouw als je de voetjes bekijkt
    ook vraag ik mij af hoe het zit met de kennis, hiermee bedoel ik, waar stel je in of het om een receiver of trigger gaat?

    ook de antenne vind ik vrij storend

    het enige positieve is de sync-snelheid van 1/320ste afhankelijk of je camera het aankan maar voor mij maakt dit weinig uit eerlijk gezegd ik vind persoonlijk 1/70ste meer nu nie om over naar huis te schrijven

    ik denk dat ze niet echt de huidige RF-602 qua prijs enz gaan kunnen kloppen die eigenlijk enkel de groepen missen t.o.v. deze
    daarom zie ik ze eerder enkel als een concurrent voor de phottix strato en die vind ik dan qua opbouw toch interessant (geen antenne die kan afbreken, compacter)
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Pixel Opas

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      afwachten wat de prijs gaat worden, vermoed ik

      persoonlijk vind ik die 400m niet echt noodzakelijk, denk nu nie echt dat een fotograaf op deze afstand iets gaat fotograferen
      Ik ook niet, meestal is 10 a 20 meter al meer dan voldoende. Ik denk wel dat je minder kans hebt op missers als de zender wat krachtiger is, en ja dan kun je automatisch over een grotere afstand de trigger gebruiken

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      ook vind ik het persoonlijk ook maar een rare opbouw als je de voetjes bekijkt
      ook vraag ik mij af hoe het zit met de kennis, hiermee bedoel ik, waar stel je in of het om een receiver of trigger gaat?
      Instellen is niet nodig, doe ik trouwens ook niet bij mijn Phottix Atlas. Je zet één trigger op de hotschoe van je camera, deze wordt dan automatisch de zender. En je plaatst een trigger onder je speedlite of verbind de PC sync poort met je speedlite of studio flitser en deze functioneert dan automatisch als ontvanger.

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      ook de antenne vind ik vrij storend
      Ik denk dat Pixel deze trigger veel op de Pocketwizard plus II wil laten lijken omdat deze veel bekendheid kent bij professionele studio fotografen

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      het enige positieve is de sync-snelheid van 1/320ste afhankelijk of je camera het aankan maar voor mij maakt dit weinig uit eerlijk gezegd ik vind persoonlijk 1/70ste meer nu nie om over naar huis te schrijven

      ik denk dat ze niet echt de huidige RF-602 qua prijs enz gaan kunnen kloppen die eigenlijk enkel de groepen missen t.o.v. deze
      daarom zie ik ze eerder enkel als een concurrent voor de phottix strato en die vind ik dan qua opbouw toch interessant (geen antenne die kan afbreken, compacter)
      Ik denk dat de kwaliteit wel iets hoger zal liggen dan de RF602, maar de triggers zijn nog niet getest en kan daarom nog geen oordeel geven over deze trigger. Het gebruik van AA batterijen vind ik altijd wel een pluspunt omdat je dan maar één type oplader en batterijen hoeft te hebben voor je Speedlite en triggers. Wat ik mijzelf afvraag is: waar zit de aansluiting voor remote control, waarschijnlijk ergens bij de antenne.

      Groeten Michael

      Comment

      Working...
      X