Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

    Goedenavond allemaal.

    Wie is hier uit de provincie Antwerpen die ook over een 5D Mark II beschikt en dat ermee aan concertfotografie doet?

    Vanaf dag 1 ben ik er al me aan de sukkel.
    Met mijne 500D indertijd nooit zoveel problemen gehad als met dit toestel.Ondanks alle pogingen lukt het mij niet om er echt 100% zuivere foto's me te verkrijgen.

    Als ik zie dat er andere zijn op die concerten dat ik doe dat er rondlopen met een Canon 30D enzo en die haarscherpe fotos en ruisvrij afleveren dan stel ik mij de vraag wat ik verkeerd doe.

    Kan er mij iemand helpen regio Antwerpen?

  • #2
    Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

    Plaats hier eens een foto met bijhorende instellingen... je zal veel sneller geholpen zijn!

    groeten!

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

      Oorspronkelijk geplaatst door CaHoR Bekijk bericht
      Plaats hier eens een foto met bijhorende instellingen... je zal veel sneller geholpen zijn!

      groeten!
      De instellingen die ik heb gebruik voor een concert te shooten waren :

      Manueel : F2.8 - 1/125ste
      Iso : 3200
      Spotmeting

      Ging ik lager in de iso kon ik evengoed mijne boel inpakken!
      En dat terwijl er ene was met een 7D die op iso 1600 aan het fotograferen was en beter beelden leek te hebben dan mij!

      Er mogen hier geen foto's + 900 pixels geplaatst worden,dan kan ik beter niet zetten he .

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

        Je kunt steeds een linkje plaatsen naar een grotere afbeelding.
        Welke lens + brandpunt?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

          Oorspronkelijk geplaatst door CaHoR Bekijk bericht
          Je kunt steeds een linkje plaatsen naar een grotere afbeelding.
          Welke lens + brandpunt?
          De Canon 70-200 F2.8 IS V 1 en brandpunt afstand van 70mm tot 200mm idem dito voor de 24-70mm F2.8 .

          Kzou liever iemand hebben dat men toestel is grondig samen met zijn 5D in dezelfde situaties vergelijkt en lukt het dan niet wat bij die persoon zijn toestel wel lukt,dan heb ik teminste een echt reden om te klagen bij Canon!Moet gebeuren voor December 2011 of de garantie verloopt dus...

          En volgens Canon voldoet het toestel aan de normen die worden opgelegd.
          Dus ja...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
            Er mogen hier geen foto's + 900 pixels geplaatst worden,dan kan ik beter niet zetten he .
            Foto gewoon resizen tot 900px
            Of linken
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

              Een 100% crop :

              [IMG][/IMG]

              Scherpte????
              Ruis is er genoeg aanwezig!

              Maar er zijn geen problemen met het toestel volgens Canon dus....
              En ik ga er ook niet meer voor in discussie met Canon ze hebben toch steeds gelijk!

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

                Ik denk dat ze met een 1DmkIII beter zullen lukken.
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

                  tjah, 't is niet de bedoeling 100% crops te gaan gebruiken natuurlijk. Proberen meteen goed te kadreren. En niet steeds gaan inzoomen op 100%, als ik dat doe kan ik ook triest beginnen doen. Gewoon: resizen, (verscherpen), noise reduction, en bij het exporteren nog eens verscherpen naargelang de grootte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

                    Dit lijkt mij in eerste instantie toch serieus overbelicht. Hier had je gerust je iso kunnen laten zakken en zelf je sluitertijd korter. Dat zal alvast de scherpte ten goede komen.

                    Ik heb geen ervaring met mijn 5D bij concerten en gebruik hem ook nooit op iso 3200 dus geen idee of dit normaal is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                      De instellingen die ik heb gebruik voor een concert te shooten waren :

                      Manueel : F2.8 - 1/125ste
                      Iso : 3200
                      Spotmeting

                      Ging ik lager in de iso kon ik evengoed mijne boel inpakken!
                      En dat terwijl er ene was met een 7D die op iso 1600 aan het fotograferen was en beter beelden leek te hebben dan mij!

                      Er mogen hier geen foto's + 900 pixels geplaatst worden,dan kan ik beter niet zetten he .
                      Als je spotmeting hebt gebruikt, op welk deel heb je dan gemeten? Je weet toch dat spotmeting redelijk traag werkt, aangezien je vaak moet recomposen (enkel het middelste deel wordt gebruikt om te meten).

                      Ook is er niet juist scherpgesteld. Je moet alleszins focus en recompose methode hebben gebruikt op deze foto om een juiste focus te bekomen, want haar gezicht ligt niet op 1 van de focuspunten (oftewel is het een crop).

                      Ik zie ook dat er een felle spot op haar gezicht is, als deze juist belicht is, dan zou de achtergrond wat donkerder moeten zijn (zwarter), met uitzondering van de spots natuurlijk op de achtergrond.

                      De sluitertijd lijkt me redelijk ok op 70mm (en aangezien ze stilstaat).
                      Dus:
                      -Je moet juist focussen.
                      -Je moet weten hoe je lichtmeter werkt.
                      Tip: Gebruik halfautomatische mode, center weight average metering en gebruik je EV compensatie naargelang de belichting (met een fel onderwerp en donker achtergrond zal je ws ietsje moeten onderbelichten).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        Als je spotmeting hebt gebruikt, op welk deel heb je dan gemeten? Je weet toch dat spotmeting redelijk traag werkt, aangezien je vaak moet recomposen (enkel het middelste deel wordt gebruikt om te meten).

                        Ook is er niet juist scherpgesteld. Je moet alleszins focus en recompose methode hebben gebruikt op deze foto om een juiste focus te bekomen, want haar gezicht ligt niet op 1 van de focuspunten (oftewel is het een crop).

                        Ik zie ook dat er een felle spot op haar gezicht is, als deze juist belicht is, dan zou de achtergrond wat donkerder moeten zijn (zwarter), met uitzondering van de spots natuurlijk op de achtergrond.

                        De sluitertijd lijkt me redelijk ok op 70mm (en aangezien ze stilstaat).
                        Dus:
                        -Je moet juist focussen.
                        -Je moet weten hoe je lichtmeter werkt.
                        Tip: Gebruik halfautomatische mode, center weight average metering en gebruik je EV compensatie naargelang de belichting (met een fel onderwerp en donker achtergrond zal je ws ietsje moeten onderbelichten).
                        Beste,

                        Wat staat er boven de foto?Oeps 100% crop.
                        Zelf gebruik ik bij de 5D steeds het middenste scherpstelpunt omdat dit het beste punt is zeggen ze bij de 5D M2.Ik stel dan scherp op de ogen,wat ze mij ook verteld hebben en dat herkadrer ik zodat ik ongeveer een goeie kadrering heb.

                        Voor ik de m stand heb gebruikt,gebruikte ik sluitertijdvoorkeuze 1/125ste omdat ik dat ook heel vaak op het internet leesde voor concertfotografie.Resultaat was dat de 2.8 constant pinkte.Op dat festival zei er mij dan iemand om gewoon op m in te stellen op F4 en 12/125ste en dat er beter resultaten zouden geboekt worden want dat versie 1 van de 70-200 dan pas op zijn scherpste is.

                        Wel ja ik zient....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

                          ho ho rustig blijven.

                          Er bestaat niet zoiets als een vaste instelling voor concertfotografie.
                          Je moet dat leren!
                          Van waar ben je? ik wil je wel een cursus geven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            ho ho rustig blijven.

                            Er bestaat niet zoiets als een vaste instelling voor concertfotografie.
                            Je moet dat leren!
                            Van waar ben je? ik wil je wel een cursus geven.
                            Ik ben rustig!Ik krijg het alleen op men heupen dat ik al 2j op de sukkel ben met dit toestel en dat ik dus wel zeker weet dat er in mijn ogen iets mis mee is,want alles wat lukte met de 500D lukt niet meer ineens met de 5D en de 1D daar moet ik eens deftig mijne tijd gaan insteken bij de 70-200 om die daarop af te stellen want echt scherpe foto's komen daar ver van uit.

                            Maar ik overweeg versie 2 van de 70-200 aan te kopen omdat deze op zijn scherpste al zou moeten zijn op F2.8 dus...

                            Aja ik ben uit de provincie Antwerpen en ben des weekend in Tienen de zondag op suikerrock met toestel en lens!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

                              Er zijn onlangs nog een paar topics geweest over concertfotografie, ik denk dat daar wel wat informatie te vinden is.
                              Maar concertfotografie is geen zaak van duur materiaal te kopen, het komt er gewoonlijk op aan om het uiterste uit het materiaal te halen naargelang de omstandigheden.

                              Je laat hier een 100% crop zien, als je niet dichterbij komt, dan zal je nooit bruikbare foto's kunnen maken. Als je vroeger een klein stukje van een negatief wou vergroten, dan kon je daar ook nooit een scherpe foto van maken, en dat lukt nu dus ook nog altijd niet.

                              Een vaste instelling voor sluitertijd/diafragma/iso bestaat er niet, er is geen gestandaardiseerde belichting bij concerten.

                              Ik werk altijd in de diafragmavoorkeuzestand, met het diafragma vrij ver open (bij de ene lens zal ik dat al wat gemakkelijker helemaal open zetten dan bij de andere), en pas de iso aan tot de sluitertijd aanvaardbaar wordt. En dan moet ik ook gewoonlijk de belichtingscompensatie nog aanpassen om geen uitgebrande foto's te krijgen omdat de achtergrond meestal vrij donker is.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X