Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

echt goede compact

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • echt goede compact

    Ben echt tevereden van mijn DSR's maar ik zou graag een compact steeds bij me hebben voor in geval van .... je weet wel, dat magische ogenblik waarbij je juist geen toestel bij hebt.
    Ik keek naar Leica en vond twee uitersten een platte, compact Leica en een redelijke dikke bridge. Is die compact versie - LUX 30 - dacht ik, aan te raden ????
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

  • #2
    Re: echt goede compact

    Aan te raden??? Als je zin hebt om er geld tegenaan te gooien, ik zie dat die Leica rond de 600 euro moet kosten. Anderzijds, DPreview heeft net zo'n vergelijkende test uit van die travel zooms: http://www.dpreview.com/reviews/Q311TravelZoomGroupTest

    Dan lijken mij de Nikon 9100 en de Canon 230 toch interessantere opties zelle. Heb ze alle 2 al eens in de hand gehouden en de Nikon bevalt mij het beste.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: echt goede compact

      Ik gebruik zelf een Canon S90 als compactje, voor een super compact toestelletje is de beeldkwaliteit vrij goed, maar je moet de foto's achteraf toch niet rechtstreeks vergelijken met die van een DSLR.

      De S90 is ondertussen opgevolgd door de S95, maar ik denk dat er niet zo heel erg veel aan veranderd is.
      All three of these cameras share a similar design philosophy, being relatively small and compact while offering a high level of manual control. All are built to a high-quality, and all three boast high-end lenses with relatively fast aperture, stabilized lenses. Although all three also offer 10MP CCD sensors, the LX5's sensor is multi-aspect, which means that its 3:2, 16:9 and square format shooting modes do not take a serious bite into the effective resolution, making them arguably more useful than they might otherwise be. This is especially true of the 16:9 mode, which at 9.5Mp offers roughly 25% greater pixel coverage than either the S95 or P7000 in the same aspect ratio. They also all offer the same (diagonal) angle of view at any given lens position (see exmple below).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: echt goede compact

        Bedankt voor de goede raad
        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

        Comment


        • #5
          Re: echt goede compact

          De nieuwe NEX C3 misschien ? Heeft een nieuwe 16MP sensor die haast evengoed presteert op hoge ISO als de Sony A580/Nikon D7000 .
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: echt goede compact

            +1; S95 rocks
            Canon 7D, 1000D, G9, S95, Lumix DMC-FT1, Speedlite 580EX I & II, Benro C2691TB1
            EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
            EF 50mm f/1.4 USM, EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

            Comment


            • #7
              Re: echt goede compact

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              De nieuwe NEX C3 misschien ? Heeft een nieuwe 16MP sensor die haast evengoed presteert op hoge ISO als de Sony A580/Nikon D7000 .
              Tja, maar zodra je daar een zoomlens opzet is het geen "compact" meer....
              Dus ligt een beetje aan de wensen van Zoltan of dit iets voor hem is...hoe compact wil je het hebben?
              Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
              Canon powershot s120

              Comment


              • #8
                Re: echt goede compact

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik gebruik zelf een Canon S90 als compactje, voor een super compact toestelletje is de beeldkwaliteit vrij goed, maar je moet de foto's achteraf toch niet rechtstreeks vergelijken met die van een DSLR.

                De S90 is ondertussen opgevolgd door de S95, maar ik denk dat er niet zo heel erg veel aan veranderd is.
                http://www.dpreview.com/reviews/q420...dcompactgroup/



                Ben ook op zoek naar zoiets, al heb ik ergens gelezen dat de CS5 het RAWformaat niet ondersteund van de S95 ......
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                Comment


                • #9
                  Re: echt goede compact

                  Heb sinds een weekje de LX5 en moet zeggen supergoed toestel...mooie foto's en goed scherp....ook een mooie groothoek erop....echt een compactje om verliefd op te worden qua design alleen al....

                  Grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    LX5 is goed als je met minimale optische zoom tevreden bent. Nikon 9100 vertrekt ong van dezelfde breedhoek maar heeft wel 18x zoom ( zoveel moet niet maar 5x zoom zoals bij LX5 is echt niet overdreven )

                    Ik zou ook de Sony HX series eens bekijken.....
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: echt goede compact

                      kijk zeker eens naar de sony HX100V..
                      SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                      www.wix.com/jackybucks/schot-up
                      nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                      Comment


                      • #12
                        Re: echt goede compact

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                        Ben ook op zoek naar zoiets, al heb ik ergens gelezen dat de CS5 het RAWformaat niet ondersteund van de S95 ......
                        Dat kan ik niet bevestigen, want ik heb geen CS5, en ik heb nog geen enkele RAW foto gemaakt.

                        Canon levert wel altijd de nodige programma's bij de camera om de RAW bestanden te kunnen bewerken. En als je wil, dan kan Windows de bestanden ook openen: http://windowsteamblog.com/windows_l...aw-format.aspx
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: echt goede compact

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Dat kan ik niet bevestigen, want ik heb geen CS5, en ik heb nog geen enkele RAW foto gemaakt.

                          Canon levert wel altijd de nodige programma's bij de camera om de RAW bestanden te kunnen bewerken. En als je wil, dan kan Windows de bestanden ook openen: http://windowsteamblog.com/windows_l...aw-format.aspx


                          Vandaag dit toestel gaan bekijken in Mediamarkt om eens een idee te hebben hoe het aanvoelt, tzag er heel goed uit al ben ik aan het twijfelen tussen die Canon S95 en de Sony CyberShot DSC-HX9, allebei dezelfde prijsklasse alleen heeft de Sony meer pixels(16,2)tegenover Canon(10), het menutje van de Canon vond ik dan iets beter dan de Sony, met al die keuzes doen ze een mens nogal twijfelen hé
                          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                          Comment


                          • #14
                            Re: echt goede compact

                            Ik heb hier nog een Sony Cybershot type DSC P200 liggen. Om het geheugenkaartje te formatteren moet je "Formaat" in het menu kiezen. Heb ik daar de eerste keer me zot naar gezocht.
                            Nu heb ik een Canon SX120IS als compactje bijgenomen. Dit toestel heeft ook maar 10 MP, maar dat vind ik ruim voldoende. Mijn 1D3 heeft niet meer. Er staat ook een 10x optische zoom met beeldstabilisatie op, wat ruim voldoende is. Enig nadeel misschien, maar ik heb het niet gemist : er komen geen RAW foto's uit.
                            Resultaten kan je hier bekijken : https://picasaweb.google.com/1089241...ePorezanky2011
                            Fotografie is leren kijken.
                            http://johanluyckx.weebly.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: echt goede compact

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                              Ik heb hier nog een Sony Cybershot type DSC P200 liggen. Om het geheugenkaartje te formatteren moet je "Formaat" in het menu kiezen. Heb ik daar de eerste keer me zot naar gezocht.
                              Nu heb ik een Canon SX120IS als compactje bijgenomen. Dit toestel heeft ook maar 10 MP, maar dat vind ik ruim voldoende. Mijn 1D3 heeft niet meer. Er staat ook een 10x optische zoom met beeldstabilisatie op, wat ruim voldoende is. Enig nadeel misschien, maar ik heb het niet gemist : er komen geen RAW foto's uit.
                              Resultaten kan je hier bekijken : https://picasaweb.google.com/1089241...ePorezanky2011
                              Voor de reisfoto's kan een compactje heel handig zijn, maar als je actie wil fotograferen, of als je foto's wil maken in minder goede omstandigheden (weinig licht) dan blijft een DSLR sterk in het voordeel.
                              Als je de foto's in het groot wil laten afdrukken, dan zal je het verschil ook duidelijk zien omdat er bij een compactje met even veel megapixels veel minder detail in de foto's zit. Bij een landschapsfoto met een DSLR zal je bijvoorbeeld de grassprietjes en blaadjes nog vrij duidelijk kunnen zien terwijl het met een compactje met een even veel pixeltjes eerder een wazige massa wordt.

                              Als je geen actie fotografeert, en je hebt een toestel nodig om op reis wat foto's te maken, dan is een compactje de betere keuze omdat je dan niet zoveel materiaal moet meesleuren.
                              Maar als je echt op reis gaat om foto's te maken, of je wil actie fotograferen, dan heb je met een DSLR veel meer mogelijkheden.

                              Ik maak dus een onderscheid tussen op reis wat foto's maken, en op reis gaan, speciaal omdat je op die plaats bepaalde zaken op een zo perfect mogelijke manier in beeld wil brengen.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X