Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

    Hallo,

    Een half jaartje geleden kocht ik een Canon 5D M1. Ik vind hem persoonlijk toch wat zwaar komen na een paar uur -ik ben nogal klein en fijn -. Ook vertrek ik binnenkort alleen naar het buitenland en zou graag een vergelijkbare body aanschaffen, althans iets lichter en kleiner/minder opvallend. Iemand tips?

    Groetjes! X
    Last edited by Trixy; 28 juli 2011, 09:52.

  • #2
    Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

    Met andere woorden, je zoekt een body die helemaal niet vergelijkbaar is met de 5D Heb je het nu over beeldkwaliteit of over gewicht en robuustheid???
    Ik snap het niet goed... Enkel jij kan weten wat voor body goed in jouw handen ligt, dus ga naar de fotowinkel en probeer ze allemaal uit. Alleen op die manier zul je een goede body voor jou vinden

    je vermeld ook niet wat je budget is, wat voor foto's je wil nemen,...
    Zonder die info kunnen we echt niet helpen
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

      Heel goed punt, k hoopte alleen dak er op deze manier toch enkele kon uitsluiten :-)

      Comment


      • #4
        Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

        Ik vrees dat hetgeen ge wilt niet bestaat
        De dag dat ze dezelfde kwaliteit in een kleine body gaan steken is nog effe wachten.

        Wilt ge full frame behouden? Of koop u gewoon een entry level dslr. Is kleiner en lichter. Maar uiteraard gaat ge inboeten in beeldkwaliteit.
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: lichtere body met enigszins gelijkenissen aan Canon 5D Mark 1?

          Merci alvast voor jullie reacties :-).

          Liefst uiteraard nog full frame en het behoudt van beeldkwaliteit MAAR minder gewicht.. Bestaat wss idd nog niet.... Dus ik zoek eentje die er zo dicht mogelijk bij aanleunt.

          Comment


          • #6
            Re: lichtere body met enigszins gelijkenissen aan Canon 5D Mark 1?

            Oorspronkelijk geplaatst door Trixy Bekijk bericht
            Merci alvast voor jullie reacties :-).

            Liefst uiteraard nog full frame en het behoudt van beeldkwaliteit MAAR minder gewicht.. Bestaat wss idd nog niet.... Dus ik zoek eentje die er zo dicht mogelijk bij aanleunt.
            Een Leica M9 ofzo
            Wel een pak duurder
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

              leica.

              + Vergeten: t moet nog betaalbaar zijn

              Comment


              • #8
                Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

                Je kan er misschien iets van gewicht afdoen:

                5D mkI: 810g zonder batterijen
                7D: 820g zonder batterijen
                60D: 755g inclusief batterijen
                600d: 570g inclusief batterijen

                Maar als je het over de "houvast" hebt, dan vind ik een 600d een duidelijk verschil hebben met de hogere reeksen, in die zin dat een 60d qua body ook al serieus groter is en je daar niet veel gaat winnen in vergelijking met een 5D (wat natuurlijk heel persoonlijk is en je dus in winkel zou moeten kunnen vergelijken, voor zover je natuurlijk een winkel in de buurt hebt waar je zomaar eventjes alle modellen naast elkaar kan uitproberen).

                Natuurlijk doen lenzen veel, dat is het probleem natuurlijk. Een 600D met een 70-200 2.8 IS erop is natuurlijk van een ander kaliber qua gewicht dan een 5D met een 50 1.4 ofzo erop.

                Een goede draagriem doet ook al veel, alsook eventueel een goede rugzak om alles tijdens een trip in op te bergen (heeft ook z'n nadelen, maar je moet als je beperkingen hebt alles afwegen tegen over elkaar).
                Ik ga er vanuit dat je de grip er ook al niet meer hebt opzitten.

                Je kan gaan naar digitale rangefinders, maar dan is het een ander prijskaartje.

                Ik volg de nexen, samsung nx-en en Fujifilm X100 met veel interesse en nieuwsgierigheid op, maar voorlopig wacht ik persoonlijk daar liever af, dat is in volle ontwikkeling en ik ga eventueel wel die richting uit als ze nog iets verder geëvolueerd zijn (qua gebruiksgemak/mogelijkheden vind ik persoonlijk dat ik nog net iets teveel moet inleveren, maar het blijft een continue persoonlijke afweging tussen wensen, mogelijkheden, nadelen en voordelen). Al is het natuurlijk ook een mogelijke keuze.

                Alles bij elkaar vind ik persoonlijk dat als je naar een compromis gewicht/beeldkwaliteit/mogelijkheden moet zoeken, de 600d toch heel goed scoort. Zeggen dat je geen mooie foto's kan maken met een 600d, klopt niet, al is het voor velen natuurlijk het "idee" dat je niet echt serieus genomen gaat worden met zo'n instapper.

                Voor mezelf is een 5D ook ok, maar dan weet ik voor mezelf dat ik daar qua lenzen heel beperkt ga zitten. Een 24-70 of 70-200 2.8 IS komt voor mij niet in aanmerking. Maar zelfs dan vind je er nog pareltjes van lenzen tussen zitten die qua gewicht meevallen....maar het zal dan zeker niet compromisloos gaan.

                PS: door omstandigheden moet ikzelf ook voortdurend afwegen. Ik ga dit topic dus ook verder opvolgen, wie weet welke tip er nog komt.
                Anderzijds, ik heb ook al gemerkt dat wat voor een ander ideaal is, dat dat voor mij niet altijd zo moet zijn. Nogmaals, hou dat in je achterhoofd, altijd je eigen gevoel volgen en proberen uit te testen (voor zover dat gaat).

                Comment


                • #9
                  Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

                  Kijk eens naar een Blackrapid riem, die maakt de camera niet lichter, maar het lijkt wel zo. Met een gewone riem, Optech, loop ik na een half uurtje al de camera te verhangen en met de BR loop ik zonder probleem een dag rond met zwaarder spul als een 5D.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

                    De 5D MK2 is de lichtste full frame op de markt.

                    Jij zal de keuze moeten maken of je met ff door wil gaan. Wil je je scherptediepte beperken, als expressiemiddel, dan zijn de andere sensorformaten voor je minder interessant.

                    Stap je toch over, kijk dan iet alleen naar APS-C maar ook naar four thirds, dan is de winst in gewicht niet onaanzienlijk. Voornamelijk door de lichtere objectieven. (bij gelijke beeldhoek)
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Kijk eens naar een Blackrapid riem, die maakt de camera niet lichter, maar het lijkt wel zo. Met een gewone riem, Optech, loop ik na een half uurtje al de camera te verhangen en met de BR loop ik zonder probleem een dag rond met zwaarder spul als een 5D.
                      Dat is inderdaad ook een oplossing, even gezocht waar ik zo'n ding gezien had gisteren.
                      Dit vind ik wel een mooie oplossing voor het gewicht, natuurlijk niet minder opvallend dan een andere camera maar wel goedkoper.
                      Nikon D5100 + 18-105mm VR
                      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

                        Dat lijkt meer spul voor 007..........
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: vergelijking Canon 5D Mark 1?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Trixy Bekijk bericht
                          Hallo,

                          Een half jaartje geleden kocht ik een Canon 5D M1. Ik vind hem persoonlijk toch wat zwaar komen na een paar uur -ik ben nogal klein en fijn -. Ook vertrek ik binnenkort alleen naar het buitenland en zou graag een vergelijkbare body aanschaffen, althans iets lichter en kleiner/minder opvallend. Iemand tips?

                          Groetjes! X

                          Powertraining - Spek eten - Spinazie , om maar iets te zeggen.
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Re: vergelijking Canon 5D Mark 1?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Powertraining - Spek eten - Spinazie , om maar iets te zeggen.
                            En nog mannelijke hormonen om het compleet te maken?

                            @hjanssen: ik denk als je het onder een jas aan hebt dat dat nogal mee valt. Met enkel een t-shirt is het nogal opvallend, dat klopt.
                            Nikon D5100 + 18-105mm VR
                            Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke body is goed vergelijkbaar aan Canon 5D Mark 1?

                              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                              De 5D MK2 is de lichtste full frame op de markt.
                              De Leica M9 is meer dan 200 gram lichter. Wel iets duurder.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X