Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye lens voor Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fisheye lens voor Canon 7D

    Dag iedereen!

    Ik ben sinds kort van plan om een fisheye lens aan te schaffen voor m'n Canon 7D.
    Nu heb ik wat zitten rondkijken en heb gezien dat er 2 soorten zijn. Een diagonale en een cirkel fisheye. De foto's die ik wil trekken zouden moeten diagonaal zijn. (dus geen cirkel in het midden van de foto).

    Nu was m'n vraag of ik op m'n 7D een "Sigma 10mm f 2.8 EX DC HSM Fisheye" kan plaatsen en geen cirkel hebben?
    Dit is normaal een diagonale lens, maar ben toch niet zeker omdat ik met een crop sensor zit.

    Heb ondertussen gemaild met Art&Craft (mariakerke) en zij vertelden mij dat dit nog altijd een cirkelvormig resultaat zal geven, maar kan dit moeilijk geloven.

    Enig advies of mensen met een 7D + fisheye lens ... please help me!

    (btw budget = 600 euro incl btw)

    Alvast bedankt!

    ps: deze foto zou ik willen kunnen maken



    [MOD]Zoals aangegeven is het op BD enkel toegelaten om foto's zichtbaar te plaatsen als jij zelf de eigenaar bent van de foto
    Last edited by Nick-; 28 juli 2011, 11:16.
    http://www.flickr.com/photos/thijswostyn/
    http://www.thijswostyn.be
    http://www.facebook.com/thijswostynphotography

  • #2
    Re: Fisheye lens voor Canon 7D

    Ben je bekend met de Tokina fish eye zoom?
    Erg leuke lens!
    Ik weet alleen niet of die nog geproduceerd wordt.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Fisheye lens voor Canon 7D

      Die foto is niet met een fish eye gemaakt of wel en rechtgetrokken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Fisheye lens voor Canon 7D

        De Falcon 8mm
        Manuele AF maar dit is echt geen probleem bij fisheyes omdat de scherptediepte sowieso al gigantisch is.

        voorbeeldfoto's:
        Forum voor het plaatsen van foto's waar actie centraal staat: sport, beweging, .... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

        Forum voor het plaatsen van foto's waar actie centraal staat: sport, beweging, .... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Fisheye lens voor Canon 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door thijswostyn Bekijk bericht
          Dag iedereen!
          deze foto zou ik willen kunnen maken
          http://farm6.static.flickr.com/5024/...6cc696b4_z.jpg


          Plaats alleen foto's die je zelf hebt gemaakt.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Fisheye lens voor Canon 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            Manuele AF maar dit is echt geen probleem bij fisheyes omdat de scherptediepte sowieso al gigantisch is.
            Hangt er maar net vanaf hoe je FE gebruikt bij mij de scherptediepte vaak niet meer dan enkele cm en staat de AF steeds te werken.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Fisheye lens voor Canon 7D

              Bestaat er een fisheye met AF voor de 7D (= Canon 1.6 cropcamera) of is het effect altijd beperkt (in vergelijking met een fisheye op een fullframe)?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Fisheye lens voor Canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Bestaat er een fisheye met AF voor de 7D (= Canon 1.6 cropcamera) of is het effect altijd beperkt (in vergelijking met een fisheye op een fullframe)?
                De Sigma 4.5 mm is er volgens mij een van, verder zou ik er geen kunnen noemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Fisheye lens voor Canon 7D

                  Dank je, zal die eens bekijken (hoewel ik totnogtoe me altijd beperkt heb tot Canon objectieven) !
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fisheye lens voor Canon 7D

                    De Sigma 4mm is een cirklaire FE en daar vind ik het gebruik beperkt van, maar ze hebbem ook nog een diagonale van van 10mm met HSM, maar om de weggehaalde foto te maken heb je helemaal geen FE nodig, maar een UWA zoiets als de Sigma 10-20 of 8-16.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fisheye lens voor Canon 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      ...maar om de weggehaalde foto te maken heb je helemaal geen FE nodig, maar een UWA zoiets als de Sigma 10-20 of 8-16.
                      Dat dacht ik ook: "Dat doe ik met mijn EF-s 10-22 ook". Vraag is dan, wat kan, op een cropcamera als de 7D, een fisheye nog voor meerwaarde bieden?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X