Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Darkened fields

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Darkened fields

    Tijdens de werkuren gemaakt net voor het loeihard begon te regenen!

    Persoonlijk vind ik dat er iets ontbreekt. Iets meer kracht, punch....alleen geen idee hoe ik die er nog uit moet halen. Tips en (opbouwende) kritiek is meer dan welkom!

    Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

  • #2
    Re: Darkened fields

    Het is een wat vlakke compo met drie stroken zonder veel diepte.
    Het ontbreekt ook wat aan scherpte.
    Wat waren de instellingen van je toestel?
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Darkened fields

      compo wel mooi maar veel te veel met de schuifkes geschoven.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Darkened fields

        Beetje minimalisch plaatje waarbij ik vooral het graan het mooiste vind.
        De lucht vind ik te blauw
        Groeten!

        500px / Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Darkened fields

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          compo wel mooi maar veel te veel met de schuifkes geschoven.
          grt,bouk.
          Kvrees er ook voor!
          Instellingen weet ik niet meer vanbuiten, moet ik vanavond even nakijken.
          Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

          Comment


          • #6
            Re: Darkened fields

            Beetje minimalistisch beeld...

            De kleuren, tja, die zijn niet mijn ding.
            Als het de bedoeling was (er passeren hier nog wel vaker "special effects") dan moet ik passen, want niet mijn smaak.
            Als het niet de bedoeling was, dan is er inderdaad iets misgegaan met de schuiverkes, en kan dit wel hersteld worden.

            En dan nog wat naverscherpen en je krijgt een mooi plaatje.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Darkened fields

              Instellingen: ISO 200, 17mm, f8.0, 1/160, zonder flits, uit de hand, belichtingsafwijking=0

              Ik heb de foto hersteld maar de originele is veel te flets. In LR krijg ik er nog geen diepte in. Hoe kan ik dat in de toekomst oplossing (zowel met camera als in post-processing?).

              Bedankt!
              Canon 40D + Canon EF 70-200mm f2.8 IS USM L + Canon EF-S 17-55mm f2.8 IS UMS + Sigma 17-50mm f2.8 EX DC OS HSM + Manfrotto statief mét "Heavy Duty Grip Ball Head"

              Comment


              • #8
                Re: Darkened fields

                Diepte creëer je vooral door met licht en compositie te spelen (een aandachtspunt op de voorgrond, en afsluiting, weg, rivier die je verder de foto inleidt, gebruik maken van de gulden snede versterkt ook de compositie)...

                Eens dit goed zit, kan je fine-tunen met fotobewerking, jammer genoeg werkt het niet andersom...
                Oorspronkelijk geplaatst door Deftone82 Bekijk bericht
                Instellingen: ISO 200, 17mm, f8.0, 1/160, zonder flits, uit de hand, belichtingsafwijking=0

                Ik heb de foto hersteld maar de originele is veel te flets. In LR krijg ik er nog geen diepte in. Hoe kan ik dat in de toekomst oplossing (zowel met camera als in post-processing?).

                Bedankt!
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment

                Working...
                X