Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale camera met USB output naar PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale camera met USB output naar PC

    Hallo

    Kennis van me is op zoek naar een vrij basic camera (budget 150 a max 300 euro) waarbij hij deze direct met de PC via USB kabel kan verbinden om shots via usb op te laden naar de PC.

    Is wellicht een slechte formulering van wat hij zoekt, maar het zou dus moeten zijn... je neemt een foto en de camera upload deze via één of ander bijgeleverde of extra te installeren programmatje direct via USB naar een folder op de PC.

    iemand enige ervaring hiermee?

    merk ? type ? ...

    hij staat open voor alles.
    Enige vereiste is toch minimum een 10tal megapixel (mag meer of ietsjes minder eventueel ook nog) zodat hij toch deftige kwaliteitsfoto's kan maken op een vaste statiefopstelling.

    (het is om onderdeeltjes te fotograferen die hij telkens voor de camera zal leggen, sommige zijn ter grootte van een vijs, sommige zijn 1 meter groot, dus het moet wel een camera met ingebouwd zoomlensje zijn)

    ik weet dat SLR's dit kunnen, maar dat is boven budget

    alvast bedankt voor alle antwoorden!!!

    mvg
    Bart
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

  • #2
    Re: Digitale camera met USB output naar PC

    Wat jouw vriend zoekt is een camera met mogelijkheid tot tethered shooting. Ik heb er geen flauw idee van of er compactjes zijn die dit kunnen.

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Digitale camera met USB output naar PC

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Wat jouw vriend zoekt is een camera met mogelijkheid tot tethered shooting. Ik heb er geen flauw idee van of er compactjes zijn die dit kunnen.

      mvg,
      Bart
      Klopt!
      Enige alternatieve oplossing die ik zie... is een goedkope camera kopen en daarin een Eye Fi kaart steken in direct wifi mode.

      Maar beste zou toch USB connected zijn.
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #4
        Re: Digitale camera met USB output naar PC

        Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
        Klopt!
        Enige alternatieve oplossing die ik zie... is een goedkope camera kopen en daarin een Eye Fi kaart steken in direct wifi mode.

        Maar beste zou toch USB connected zijn.
        Ik doe dat met die eye fi kaart, wil nooit nog iets anders ( tenzij er nog iets straffers komt) ik weet zelfs niet meer waar mijn camera zijn kaartje zit, of de USB aansluiting

        Comment


        • #5
          Re: Digitale camera met USB output naar PC

          10 Mpix ..... hmmmm .....
          Canon 450D in tweede hands kopen. Zit je mooi op je prijsstelling en heb je nog een modern toestel ook met cmos sensor.
          Heb je een zeer goed toestel en die kan thethering met de gratis software van canon zelf.

          Comment

          Working...
          X