Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D300S

    hey iedereen

    sinds niet zo lang heb ik de nikon D300S maar ik krijg hem maar niet onder de knie en zou graag iemand even aanspreken die mij hier en daar wat tips kan geven.. hoeft absoluut niet over het forum te gaan maar zit met de handen in het haar...
    Breeder of Pinto Arabian Horses, Horse photography

  • #2
    Re: Nikon D300S

    In de boekhandel zijn er boeken beschikbaar die handelen over een specifiek type van Camera, misschien is de aanschaf van zulk boek het overwegen waard. Het is natuurlijk te zien wat je juist wil weten he..is het de basis van fotografie, of zijn het de instelmogelijkheden van de camera? Misschien is het ook eve handig als je even zegt wat er juist niet lukt of waarover je hulp wil...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D300S

      Wel, ik doe vooral buitenfotografie, actie en portretten (paarden) en ik heb al ontdekt dat ik persoonlijke instellingen in mijn nikon kan zetten, ik zou graag een paar instellingen erin zetten. bv beste instelling bij bewolkt weer en actie.. Bij veel zon..
      snap je?
      Breeder of Pinto Arabian Horses, Horse photography

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D300S

        Ik denk dat de gebruiksaanwijzing lezen en vooral oefenen een van de enige oplossingen zal zijn. Want wat is "bewolkt"', wat is "zon" je zal geen twee keer hetzelfde licht hebben. Je zal steeds moeten aanpassen. En dat leer je alleen door het zelf doen.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D300S

          Neem HIER eens een kijkje, kan mss nuttig zijn.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D300S

            Eigenlijk verander ik mijn instellingen vrijwel nooit op mijn camera, belichting doet de belichtingsmeter en afwijkingen kompenseer je gewoon, dan heb je nog de keuze tussen spot, gewogen midden en matrix. Matrix gebruik ik altijd, behalve als ik het scherpepunt goed belicht wil hebben dan ga ik over op spotmeting, die dan gekoppled is het aan scherpstelpunt. Verder een aantal knopjes ingesteld: af-on-.af-on en niet op de ontspanknop, fn->lock funktie, voorbeeldknop->spotmeting, centrale knop 4 weg->100% vergroting of centrale scherpstelpunt, AE/AFL->flits uit en verder wat dingetjes in 'Mijn Menu" zoals: ruisonderdrukking lange sluitertijden, auto-iso, spiegel voorontspanning, LV, active D-lighting, virtuele horizon, flitsduur.

            En verder veel gebruiken en verschillen proberen.

            Maar als je eens een dagje naar Vlissingen wil komen....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D300S

              Van waar ben je ergens jessy? Ik heb de D300 gehad en heb nu een D700. Die is qua instellingen en menu hetzelfde. Je mag altijd eens binnenspringen hoor...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D300S

                Hey Joss

                ik ben van het leuvense..
                Breeder of Pinto Arabian Horses, Horse photography

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D300S

                  ik ben van Aarschot, dus dat is wel te overbruggen denk ik.
                  Stuur me maar een pm als je eens wil langskomen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D300S

                    Op de website van Nikonians kun je een Excel document downloaden met aanbevolen instellingen voor verschillende situaties. Ik gebruik het niet als een kookboek, maar af en toe als een checklist om te kijken of ik niets ben vergeten (het zijn er zo veel.... ) en om mijn eigen keuzes nog eens te overwegen.

                    Ik heb het document, dus als je me een PB-tje stuurt kan ik het naar je toesturen.
                    Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D300S

                      Oorspronkelijk geplaatst door jpfoto Bekijk bericht
                      Op de website van Nikonians kun je een Excel document downloaden met aanbevolen instellingen voor verschillende situaties. Ik gebruik het niet als een kookboek, maar af en toe als een checklist om te kijken of ik niets ben vergeten (het zijn er zo veel.... ) en om mijn eigen keuzes nog eens te overwegen.

                      Ik heb het document, dus als je me een PB-tje stuurt kan ik het naar je toesturen.
                      Kijk eens op reactie 5
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D300S

                        Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                        Kijk eens op reactie 5
                        Daar had ik inderdaad al op gekeken, maar dat is niet wat ik bedoel. De link in reactie 5 gaat naar de site van Nikon waar je beeldinstellingen kunt downloaden om vervolgens in je camera te laden. Wel ook erg nuttig inderdaad.

                        Ik bedoelde de site van Nikonians (je moet daar lid van zijn, ben eventjes proeflid geweest): deze link.

                        Het Excel document dat ik daar vond is zeer uitgebreid en bevat voor ieder menu in je camera en voor verschillende situaties de aanbevolen instellingen. Situaties zijn dan 'Point & Shoot', Sport, Portret en Landschap.
                        Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D300S

                          Oorspronkelijk geplaatst door jpfoto Bekijk bericht
                          Daar had ik inderdaad al op gekeken, maar dat is niet wat ik bedoel. De link in reactie 5 gaat naar de site van Nikon waar je beeldinstellingen kunt downloaden om vervolgens in je camera te laden. Wel ook erg nuttig inderdaad.

                          Ik bedoelde de site van Nikonians (je moet daar lid van zijn, ben eventjes proeflid geweest): deze link.

                          Het Excel document dat ik daar vond is zeer uitgebreid en bevat voor ieder menu in je camera en voor verschillende situaties de aanbevolen instellingen. Situaties zijn dan 'Point & Shoot', Sport, Portret en Landschap.
                          Ook jij kunt van deze site het spreadsheet downloaden. Klik Forums aan, ga in rechter kolom naar Nikon D300/D200/D100 en klik deze aan. In het volgende scherm bovenste regel: Aangepaste instellingen Spreadsheet v 1.3. Echter is deze voor de D300.

                          Beter kun je naar de site gaan van Mike Hagen http://www.outthereimages.com/publishing.html, hier kun je rechtstreeks de binairebestanden downloaden en in je camera laden. Op zijn site is een duidelijke instalatiehandleiding weer gegeven.
                          "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D300S

                            Hallo Zwarte,
                            Dat zijn goede tips, dankjewel!
                            Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D300S

                              Ik snap niet helemaal goed waarom je zo'n duur toestel hebt gekocht als je niet eens weet hoe je een camera instelt...

                              Begin eerst eens met een compact of een instap-reflex.

                              Comment

                              Working...
                              X