Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

    Ik zou mij nu eindelijk graag een DSLR aanschaffen na al enkele topics te hebben geplaatst en gelezen! maar ik zie door het grote bos de bomen niet meer! ik heb ook van enkele vrienden al wat dslr's zitten testen en dit waren canons en nikons!
    nu heb ik thuis ook nog enkele minoltas liggen en ook nog lenzen van deze minoltas (misschien zijn deze nog bruikbaar?)
    -mijn budget is maximum 1000 met een lens bij (maar liefst zou ik rondde 700euro uitgeven)
    ik zou vooral op reis fotograferen maar ook macro fotografie en zonsondergangen en vuurwerken enzovoort , dus eigenlijk alles zo een beetje
    wat raden jullie mij aan?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

    Eerst eens even kijken welke Minolta lenzen het zijn, als het Minolta MD lenzen zijn met handmatige scherpstelling, kun je die misschien met een adapter gebruiken, maar dan moet hey wel iets heel speciaals zijn, wil je dat willen. Zijn het Minolta auto focus lenzen, dan kunnen ze zop op een Sony.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

      neem eens een stel van die monolta lensen mee naar een fotos zaak waar ze Sony verkopen en kijk eens of er nog wat bruikbaar is in combinatie met een Sony digitale body. Milolta is overgegaan in Sony en mogelijk dat je jouw oude lensen nog kunt inzetten. Dan wordt de keuze al wat makkelijker en het scheelt je allicht een klap geld..

      Ik zelf ben Nikonman maar Canon maakt ook prima camera en zo zijn er vele goede. Probeer je een beeld te vormen wat je wil en overleg dan flink dan ga je er uit komen. www.dpreview.com e.d. geven je veel inzicht in wat er te koop is en de moeglijkheden.

      Suc6
      Ben

      Comment


      • #4
        Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

        Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
        Ik zou mij nu eindelijk graag een DSLR aanschaffen na al enkele topics te hebben geplaatst en gelezen! maar ik zie door het grote bos de bomen niet meer! ik heb ook van enkele vrienden al wat dslr's zitten testen en dit waren canons en nikons!
        nu heb ik thuis ook nog enkele minoltas liggen en ook nog lenzen van deze minoltas (misschien zijn deze nog bruikbaar?)
        -mijn budget is maximum 1000 met een lens bij (maar liefst zou ik rondde 700euro uitgeven)
        ik zou vooral op reis fotograferen maar ook macro fotografie en zonsondergangen en vuurwerken enzovoort , dus eigenlijk alles zo een beetje
        wat raden jullie mij aan?

        alvast bedankt
        Hallo,
        Ik heb mij vorige week een Nikon D90 gekocht met 18-200VR en 50f1.8, ik ben ook een complete beginner. De D90 staat nu momenteel aan een heel mooie prijs te koop 600 euro ongeveer, de lens dat moet je zelf beslissen, maar ik heb gekozen voor een All rounder en ben er super tevreden van. Deze 18-200VR wordt hier soms afgebroken op kwaliteit maar als beginner merk je daar zeer weinig of niets van (zeker als je van een compactje komt).

        Comment


        • #5
          Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

          Misschien een set als deze:



          Of dit:



          En tja... als je nog Minolta lenzen hebt, dan zou ik gaan voor Sony.

          Comment


          • #6
            Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

            Dit is nog steeds één van de allerbeste combinaties wat prijs/kwaliteit betreft : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...mm-vr-kit.html
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

              Sorry hoor Sproqek !
              Last edited by postier; 28 juli 2011, 20:19. Reden: Dubbel gebruik
              KM 5D-7D-Sony a100+a350+ veel glas ( Minolta,Sigma,Tamron en Sony) - Lumix lx100
              Macbook Pro 13 inch

              Comment


              • #8
                Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Eerst eens even kijken welke Minolta lenzen het zijn, als het Minolta MD lenzen zijn met handmatige scherpstelling, kun je die misschien met een adapter gebruiken, maar dan moet hey wel iets heel speciaals zijn, wil je dat willen. Zijn het Minolta auto focus lenzen, dan kunnen ze zop op een Sony.
                Oorspronkelijk geplaatst door postier Bekijk bericht
                Je zegt dat je nog Minoltalenzen hebt: kijk eens of het AF-lenzen zijn. Zo ja, kunnen ze zonder probleem gebruikt worden op Sony Alpha toestellen. Ik ben in dit geval en ben daar zeer tevreden over.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

                  Lenzen:
                  - Minolta MC TELE ROKKOR 1:3.5 f=135mm
                  - Minolta MD W.ROKKOR 1:2.8 f=35mm ()= 49mm
                  - Minolta MD ROKKOR 1:2 f=50
                  - Makinon auto zoom MC 1:3.6 f=35-105mm ()= 62mm
                  dit zijn dus de lenzen die ik heb , ik heb ook nog 2 minolta cameras , enkele filters, zonnekappen, een flitser enzovoort
                  - welke cameras raden jullie mij nog aan , ik hoor al de nikon d90 en de canon d550 zijn er nog?
                  - en denken jullie dat ik als nieuwe lens genoeg heb aan een telelens met groot bereik en misschien een macrolens als beginner?

                  alvast bedankt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Dit is nog steeds één van de allerbeste combinaties wat prijs/kwaliteit betreft : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...mm-vr-kit.html
                    tja.....maar het is wel Nikon hoor?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

                      Mijn collega op het werk kocht eerder deze week bij Photohall een pakket Canon 500 D met 2 kitlenzen (18-50 en 70-300) voor 649 €. Leek mij alvast geen miskoop als instapper (want dat was het voor mijn collega ook).
                      Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                      BD0993BE
                      Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

                        Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                        - Minolta MC TELE ROKKOR 1:3.5 f=135mm
                        - Minolta MD W.ROKKOR 1:2.8 f=35mm ()= 49mm
                        - Minolta MD ROKKOR 1:2 f=50
                        - Makinon auto zoom MC 1:3.6 f=35-105mm ()= 62mm
                        Die kunnen dus niet zonder meer op een Sony en of het met een adaptor kan? En of het de moeite is??????
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

                          ik vraag mij ook af of het de moeite is?
                          en al bedankt! verlies je bij een zeer groot bereik 70-300 enzo verlies je daarbij veel kwaliteit of is dit als beginner goed genoeg?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                            Mijn collega op het werk kocht eerder deze week bij Photohall een pakket Canon 500 D met 2 kitlenzen (18-50 en 70-300) voor 649 €. Leek mij alvast geen miskoop als instapper (want dat was het voor mijn collega ook).
                            Zal 18-55 zijn. Als het de IS versie dan is het zeker geen miskoop.
                            De 55-250 IS is wel beter dan de 70-300.
                            Maar samengevat inderdaad een mooi startpakket.
                            Als Canonman ken ik niks van Nikon maar ik dacht dat de D90 echt wel goed is.
                            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

                              Mijn instappakket was de Canon 400D met de 18-55IS en de 55-250IS. Ik ben er nog altijd gelukkig mee alhoewel ik ondertussen wel wat lichtsterker glas heb bijgekocht.
                              Maar om bijvoorbeeld op vakantie op een wandeling mee te nemen blijven mijn eerste twee meestal mijn favorieten: een groot bereik en zeeeeeer licht om mee te sleuren.

                              Dus dat pakketje met de 500D en die twee lenskes zal zeker geen brol zijn.
                              Succes met de nieuwe aanwinsten!!!
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment

                              Working...
                              X