Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yellowstone falls

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yellowstone falls

    Eentje van de Yellowstone falls.
    Het is daar echt wel prachtig.

    Update:




    Origineel
    Last edited by Carlw; 28 juli 2011, 17:56.
    www.carlwouters.com

  • #2
    Re: Yellowstone falls

    tof shot

    mss iets warmere toon geven ?

    't is daar de moeite hé in de Canyon
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: Yellowstone falls

      Heb het gevoel dat er nogal hard aan de schuivers getrokken is om het contrast op te trekken ?

      Compo niet echt spannend, veel rots en weinig waterval.

      Ziet er daar wel heel indrukwekkend uit !
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Yellowstone falls

        Ik vind de foto overwegend te contrastvol en te donker, maar qua compositie heb ik niets aan te merken.

        Persoonlijk vond ik Yellowstone falls prachtig in real life, maar het is me niet gelukt om de grootsheid vast te leggen op foto, dat gevoel heb ik hier ook een beetje.

        Ik hoop wel binnenkort vele yellowstone foto's te zien!!
        Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: Yellowstone falls

          Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
          ......... niet gelukt om de grootsheid vast te leggen op foto, dat gevoel heb ik hier ook een beetje.
          tja..zelfde gedacht.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Yellowstone falls

            Een vrij koele weergave !
            Jammer dat het licht niet meewerkte, bij volle zon kleuren die rotsen daar okerkleurig en dan krijg je er nog een mooie regenboog bovenop in die "spatmist".

            Veel keuze om dat anders in beeld te brengen heb je wel niet of je moet misschien met de rangers op stap.
            Ik zou het toch iets opwarmen
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Yellowstone falls

              Ja het was idd iets te veel contrast en te koel,
              hopelijk vinden jullie de update beter. Ik vind het allesinds beter
              www.carlwouters.com

              Comment


              • #8
                Re: Yellowstone falls

                De update is inderdaad al stukken beter Door ontbreken van een lichtbron met richting(en de bijhorende schaduw) lijkt deze foto op het eerste zicht niet echt veel diepte te vertonen. De ganse vallei lijkt op een plat vlak te zitten. Niet direct de schuld van de fotograaf natuurlijk...daar kan je verder niets aan doen. In ander licht denk ik wel dat er uit deze lokatie veel meer te halen is.
                Last edited by RUPSELKOPKE; 28 juli 2011, 15:19. Reden: "inbreken" moet ontbreken zijn natuurlijk.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: Yellowstone falls

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  De update is inderdaad al stukken beter Door inbreken van een lichtbron met richting(en de bijhorende schaduw) lijkt deze foto op het eerste zicht niet echt veel diepte te vertonen. De ganse vallei lijkt op een plat vlak te zitten. Niet direct de schuld van de fotograaf natuurlijk...daar kan je verder niets aan doen. In ander licht denk ik wel dat er uit deze lokatie veel meer te halen is.
                  ..dit en de bevinding van Weirddoc zijn sluitend voor deze opname..
                  Jammer want ik zou daar nogal mijn gang gaan...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yellowstone falls

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Jammer want ik zou daar nogal mijn gang gaan...
                    Niet gemakkelijk want er zijn slechts enkele klassieke viewpoints en het wordt niet echt aangeraden van de trails af te wijken
                    Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yellowstone falls

                      Ik ben er niet geweest, maar als je google-t vind je inderdaad niet veel varianten hierop...
                      Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
                      Niet gemakkelijk want er zijn slechts enkele klassieke viewpoints en het wordt niet echt aangeraden van de trails af te wijken
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yellowstone falls

                        Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan hoor en zo van die comments van:
                        "Als ik daar was, dan hadden jullie pas goeie foto's gehad"
                        vind ik vrij flauw en zelfs belachelijk, maar kom ik ben al zeer tevreden dat hier goed opbouwende kritiek op komt die me toch de bewerking heeft doen aanpassen (want persoonlijk vind ik de update een stuk beter, merci allemaal )

                        Van deze vallei heb ik zeer veel foto's en op veel verschillende momenten en manieren gefotografeerd.

                        Ik vond deze foto juist zo plezant omdat het op dat moment zo hard bewolkt was dat je overal een vlakke belichting kreeg. De diepgang wordt dan ook enkel verkregen door een deeltje van de falls die achter de heuvel valt (en dat vond ik juist zo een speciaal gevoel geven ). Fotografie is zeer subjectief en gelukkig maar.
                        www.carlwouters.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Yellowstone falls

                          Heb je die hier gekregen ? Ik kan ze alvast niet vinden, of het werd aangepast...

                          Weet je, de beste stuurlui staan aan wal ;-) Niks van aantrekken.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Carlw Bekijk bericht
                          Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan hoor en zo van die comments van:
                          "Als ik daar was, dan hadden jullie pas goeie foto's gehad"...
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Yellowstone falls

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                            Heb je die hier gekregen ? Ik kan ze alvast niet vinden, of het werd aangepast...

                            Weet je, de beste stuurlui staan aan wal ;-) Niks van aantrekken.
                            Ik spoorde vooral hierop aan, misschien heb ik het verkeerd opgenomen, mijn excuses dan .


                            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                            ..dit en de bevinding van Weirddoc zijn sluitend voor deze opname..
                            Jammer want ik zou daar nogal mijn gang gaan...
                            www.carlwouters.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Yellowstone falls

                              Oh I see... Dat denk ik niet hoor

                              Vanop zo'n viewpoint zal iemand anders onder dezelfde omstandigheden niet meteen een compleet andere foto kunnen nemen. Dat zie je ook meteen aan de zoekresultaten in Google...
                              Oorspronkelijk geplaatst door Carlw Bekijk bericht
                              Ik spoorde vooral hierop aan, misschien heb ik het verkeerd opgenomen, mijn excuses dan .
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X