Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour de Bretagne (10)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tour de Bretagne (10)

    Woeste zeer tegen de roze graniet rotsen..



    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Tour de Bretagne (10)

    Mooi en met een gepaste sluitertijd

    ik denk dat ik qua compo liever een beetje meer water links en wat minder rots rechts zou gekozen hebben
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Tour de Bretagne (10)

      nee...vind weer het water niet geslaagd hoor, te wit en detailloos.
      moment is goed.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Tour de Bretagne (10)

        Vergroot hem eens wat uit Bouk, zit nog genoeg detail in (voor mij althans)
        Mooie plaat en het "onstuimige" van de zee mooi in beeld gebracht.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Tour de Bretagne (10)

          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
          Vergroot hem eens wat uit Bouk, zit nog genoeg detail in (voor mij althans)
          ja..maaar:

          Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Tour de Bretagne (10)

            Pascal, what's going on ? Waar is die perfectie plots naar toe ? De laatste beelden zakken vrij snel in kwaliteit... (ik verwijs ook naar de vorige hier in SC).

            Prachtige splash vastgelegd, met een perfecte sluitertijd, maar de foto mist de finesse die we van jou gewoon zijn. Horizon loopt af, en het witte water mag gerust meer detail vertonen.

            Niet opgeven he
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Tour de Bretagne (10)

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Pascal, what's going on ? Waar is die perfectie plots naar toe ? De laatste beelden zakken vrij snel in kwaliteit... (ik verwijs ook naar de vorige hier in SC).

              Prachtige splash vastgelegd, met een perfecte sluitertijd, maar de foto mist de finesse die we van jou gewoon zijn
              huh....
              Danny ik wil elke plaat die voor mij wel goed is toch tonen ook al is de kwaliteit of HOF waardigheid ver te zoeken.
              Ik doe dat in eerste instantie voor mezelf en de andere kijkers...Als deze platen wat minder in de smaak vallen dan is dat puur een persoonlijke keuze hoor en niets meer of minder...

              Sorry maar Danny maar het is gewoon een ander soort opnames...
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Tour de Bretagne (10)

                No harm feelings

                Deze plaat valt zeker in de smaak ! Ik vond gewoon de afwerkingsgraad (ik heb het niet over bewerkingsgraad) van een lager niveau dan we van jou gewoon zijn.

                Je weet dat ik steeds mijn gedacht zeg, en dat ik ook kritisch ben... Voor mij de enige manier om het hoge niveau hier op peil te houden.

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                huh....
                Danny ik wil elke plaat die voor mij wel goed is toch tonen ook al is de kwaliteit of HOF waardigheid ver te zoeken.
                Ik doe dat in eerste instantie voor mezelf en de andere kijkers...Als deze platen wat minder in de smaak vallen dan is dat puur een persoonlijke keuze hoor en niets meer of minder...

                Sorry maar Danny maar het is gewoon een ander soort opnames...
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  Re: Tour de Bretagne (10)

                  Enige terughoudendheid om je mindere foto's te laten zien is er nog steeds niet hé Pascal en net daarom ga je regelmatig terecht kritiek krijgen van diegenen die wel eerlijk zijn.Het is enkel door eerlijke kritiek te geven dat het niveau van de fotograaf zal verbeteren. Zoals ik eerder ook reeds een paar maal heb gezegd....indien alle duimen omhoog gaan bij elke foto die je plaatst weet je na verloop van tijd niet wat echt goed is....je verkeerd dan in de waan dat echt alles dik in orde is. De eerste nummerkes van je lijst waren zeer goeie foto's qua licht ,sfeer en inhoud.....maar hetgene wat volgde bevatte nog weinig wow effect.Waarschijnlijk door het feit dat één van je objectieven gesneuveld is in de strijd ....en het mindere weer. Leg de lat voor jezelf wat hoger.
                  De foto die je ons hier nu laat zien kan iedereen maken met een camera in zijn pollekes. Klik en klaar....geen kunst en helemaal geen technisch hoogstaande foto.Spijtig , want we weten allemaal dat je tot heel wat beter in staat bent.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tour de Bretagne (10)

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Enige terughoudendheid om je mindere foto's te laten zien is er nog steeds niet hé Pascal en net daarom ga je regelmatig terecht kritiek krijgen van diegenen die wel eerlijk zijn.Het is enkel door eerlijke kritiek te geven dat het niveau van de fotograaf zal verbeteren. Zoals ik eerder ook reeds een paar maal heb gezegd....indien alle duimen omhoog gaan bij elke foto die je plaatst weet je na verloop van tijd niet wat echt goed is....je verkeerd dan in de waan dat echt alles dik in orde is. De eerste nummerkes van je lijst waren zeer goeie foto's qua licht ,sfeer en inhoud.....maar hetgene wat volgde bevatte nog weinig wow effect.Waarschijnlijk door het feit dat één van je objectieven gesneuveld is in de strijd ....en het mindere weer. Leg de lat voor jezelf wat hoger.
                    De foto die je ons hier nu laat zien kan iedereen maken met een camera in zijn pollekes. Klik en klaar....geen kunst en helemaal geen technisch hoogstaande foto.Spijtig , want we weten allemaal dat je tot heel wat beter in staat bent.
                    Peter jij en Danny hebben wel groot gelijk hoor en misschien ben ik wel wat te voorbarig geweest in mijn posts maar en is de kwaliteit of het "wow" gehalte niet altijd datjes geweest maar ik heb toch van mijn trip genoten en wilde met iedereen delen...
                    De volgende keer ga ik wel niet meer zo mijn gang hoor en dan zullen de foto's van mijn buurt en de koeien weer rond de oren gaan vliegen....
                    Ik sta weer te trappelen om nog eens naar het Vinne te gaan....zo lang geleden al...
                    Maar dan zal ik eerst een andere lens moeten gaan aanschaffen want ik heb nu de 17-40 in bruikleen van Spikkesenior voorlopig maar wel zeker mijn eigen lens die ik kan vertroetelen...Ik weet alleen nog niet goed welke ik ga nemen want ik ben sterk aan het denken aan die fameuze 24-105 om toch wat meer tele te hebben ook.....

                    Als er nog andere alternatieven zijn dan wil ik het ook weten graag...
                    Dus laat ze maar komen de ideeën...


                    Bedankt voor de reactie en ook dat iedereen eerlijk is...
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tour de Bretagne (10)

                      Tof dat je het sportief opneemt ! Mijn kritiek mag zeker niet persoonlijk of "afbrekend" opgenomen worden. Dit is mijn stijl : ik neem geen blad voor de mond en zeg wat ik denk, straight forward.

                      Die lens... Je was super tevreden van die 17-40, ik ook... ik zou voor geen ander gaan. Ik heb ook de 24-105. Die is uitstekend als wandellens, maar voor landscapes vind ik 24mm te lang. Scherptedieptebereik op 24mm is veel kleiner dan 17mm - dat valt heel erg op.

                      Je hebt de 70-200 voor teleshots, en ja er zit een gap tussen 40 en 70mm, maar ik zou deze zeker niet laten primeren op het verlies van 17 tot 24mm.

                      Ik heb natuurlijk gemakkelijk praten, want heb ze alle 3. Maar als ik er één moest wegdoen dan hou ik zeker de 17-40mm over.

                      En onmisbaar instrument voor de landschapsfotograaf...

                      Misschien toch iets om over na te denken ?
                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Peter jij en Danny hebben wel groot gelijk hoor en misschien ben ik wel wat te voorbarig geweest in mijn posts maar en is de kwaliteit of het "wow" gehalte niet altijd datjes geweest maar ik heb toch van mijn trip genoten en wilde met iedereen delen...
                      De volgende keer ga ik wel niet meer zo mijn gang hoor en dan zullen de foto's van mijn buurt en de koeien weer rond de oren gaan vliegen....
                      Ik sta weer te trappelen om nog eens naar het Vinne te gaan....zo lang geleden al...
                      Maar dan zal ik eerst een andere lens moeten gaan aanschaffen want ik heb nu de 17-40 in bruikleen van Spikkesenior voorlopig maar wel zeker mijn eigen lens die ik kan vertroetelen...Ik weet alleen nog niet goed welke ik ga nemen want ik ben sterk aan het denken aan die fameuze 24-105 om toch wat meer tele te hebben ook.....

                      Als er nog andere alternatieven zijn dan wil ik het ook weten graag...
                      Dus laat ze maar komen de ideeën...


                      Bedankt voor de reactie en ook dat iedereen eerlijk is...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tour de Bretagne (10)

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        .......

                        Als er nog andere alternatieven zijn dan wil ik het ook weten graag...
                        Dus laat ze maar komen de ideeën...
                        omdat jij; in tegensteling tot mij, nogal eens met povere lichtomstandigheden werkt, is dit misschien wel wat:

                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tour de Bretagne (10)

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          omdat jij; in tegensteling tot mij, nogal eens met povere lichtomstandigheden werkt, is dit misschien wel wat:

                          grt,bouk.
                          Efs lenzen kunnen niet gebruikt worden op een FF-Camera. Tenzij er aan geprutst wordt..
                          Groeten!

                          500px / Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tour de Bretagne (10)

                            Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                            Efs lenzen kunnen niet gebruikt worden op een FF-Camera. Tenzij er aan geprutst wordt..
                            tja...die FF moet ie ook verkopen!
                            gewoon lekker back to the basic.!.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tour de Bretagne (10)

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              tja...die FF moet ie ook verkopen!
                              gewoon lekker back to the basic.!.
                              grt,bouk.
                              Ik was aan het denken om alles te vekopen en dan naar een NEX 7 te gaan...Gedaan met dat gezeul van die zware dingen allemaal....
                              En een top apparaatje....
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X