Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoreizen in kenia (met Ontdek Kenya)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoreizen in kenia (met Ontdek Kenya)

    Hallo,
    Had het al langer in mijn hoofd, maar na het lezen van het artikel "Op fotosafari in Afrika" in shoot, was ik helemaal verkocht .
    Ik ben op onderstaande site (link1) gebost, en vroeg me af of iemand deze "organisatie:Ontdek Kenya" kent ?
    Mijn profiel komt alvast overeen met wat ze beschrijven bij "onze klanten" (link2).oa: stel ik wel een zeker comfort/kwaliteit/luxe op prijs.
    Het “fotografie” gedeelte is voor mij wel een belangrijk aandachtspunt voor een safari, maar moet niet elke dag top prioriteit hebben (ben geen natuurkenner).
    Alternatieven suggesties in deze richting zijn ook welkom.
    Eventueel geïnteresseerde om mee te reizen mogen een PM nalaten.

    Link1
    http://www.ontdekkenya.com/natuurfot...otoreizen.html

    Klantenprofiel:
    http://www.ontdekkenya.com/afrikaans...-jij-bent.html

    Thanks,
    Ivan
    Ivan
    http://www.henderix.be

  • #2
    Re: Fotoreizen in kenia (met Ontdek Kenya)

    Hey Ivan,

    Ik heb de paginas die je linkte even gelezen, en... ik moet toegeven; I like what I read!

    Het lijkt me te gaan om mensen die weten waar ze mee bezig zijn, en weten wat er ginds "te koop is".

    Niet verwonderlijk dat ze neerpennen dat hun clienteel "gegoede" mensen zijn. Ze doen dit wss uit voorzorg om zichzelf (en die potentiële klant) tijd en moeite te besparen. En dit door de "prijzenshoppers" af te schrikken. Want gezien de kwaliteit die ze willen leveren kunnen ze nooit - qua prijzen - opboksen tegen de providers uit het massatoerisme. Maar ja, die leveren dan ook een would-be safari waarbij wordt gezondigd tegen zowat elke regel.

    Wat ik goed vind op hun site;

    - Minder parken, méér dagen per park. Uitstekende raad! Als ik zie hoe bvb Amerikanen gans zuidelijk Afrika willen doen (bvb, de kaap, dan de Okavango delta, dan Vic falls en dan de Kruger) in minder dan twee weken ...ronduit idioot is dat. En dat geldt ook voor iemand die gans Kenia doorkruist in twee weken. Hij is meer onderweg dan wat anders. Ik raad een minimum aan van 3 dagen per park. 4 is beter.

    - Oog voor méér dan de grote roofdieren.
    De natuur is ginds zo rijk, en het is ongelofelijk dat je dan met oogkleppen op van de ene katten-sighting naar de andere vliegt (of enkel op zoek gaat naar katten). Toch is dat eerder de regel dan de uitzonderingen. Mijn tips; blijf eens een halve dag staan bij een waterhole en zie wat er gebeurt. Of volg eens een paar uren een kudde olifanten. Zoiets is voer voor de ziel. Veel beter dan een troep flatcats die liggen te slapen.

    - Verlaat het voertuig en ga te voet. Het breekt sowieso het safari-ritme (idem voor boot trips ten andere). Maar belangrijker is; pas dan zit je met je neus op de feiten. Mijn tips; vraag je gids om je te leren tracken. Je zal niet kunnen geloven hoe leuk dat dat is. Als je de bush leert "lezen", ook al is het maar op een rudimentaire manier, gaat er een wereld voor je open. Tweede tip; deze firma houdt het nog veilig, maar ga gerust op stap in een gebied waar wél roofdieren en grote grazers zijn. Zet je zintuigen op scherp. En neen, dat is niet gevaarlijk. Althans niet gevaarlijker dan het verkeer in ons Belgenland.

    Waar ik ook nog de nadruk op zou leggen;

    - Zweer de luxe af. Ik vind dit niet op hun site terug, maar het is best mogelijk dat ze hier ook de nadruk op leggen. Hun aanbod zal duurder zijn omwille van de kwaliteit die ze willen leveren, maar wat het absoluut ondraaglijk duur maakt is de luxe lodges. Vermijd deze! Ze zijn er voor de toerist die gewoon is om te verblijven in een vijf-sterren luxehotel, dus ook typisch voor mensen die gaan voor een safari-op-steroiden en niet een échte safari waarbij je de natuur echt opzoekt.
    Ga eerder voor logementen die goed comfort bieden, lekkere maaltijden en een persoonlijke service. Vermijd airco's, zwembaden, gym rooms en verwarmde handdoek-rekken. Zo'n services leveren in de bush kost ongelofelijk veel, het is overbodig, en het belangrijkste van al; het is ecologisch onverantwoord!

    - Zorg voor een gepast voertuig. Een speciaal voor safaris uitgeruste 4x4 (Toyota, Land Rover of Uri). Zorg dat je er met niet teveel inzit, dat je voldoende beweegruimte hebt, en ruimte hebt voor je camera materiaal. Twee per rij is een maximum. Als het voertuig typisch drie rijen heeft, dan is het maximum 7 personen (het zitje vooraan naast de chauffeur is ook bruikbaar en omwille van het lage perspectief zelfs gegeerd bij fotografen).

    Safari nyema!

    J.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Re: Fotoreizen in kenia (met Ontdek Kenya)

      Hallo Jochen ,

      Bedankt voor deze “gouden” analyse & tips !
      Het is overduidelijk dat dit van iemand komt met ervaring in de field.
      Ook de prachtige safarifoto’s op je site bevestigen dit.
      Tot nader order neem ik deze organisatie in overweging.

      Nogmaals dank,
      Ivan
      Ivan
      http://www.henderix.be

      Comment


      • #4
        Re: Fotoreizen in kenia (met Ontdek Kenya)

        kijk es squiver.com
        da zijn de foto reizen op poten gezet door marcel van oosten!

        lijkt me meer dan de moeite
        nikon stuff

        Comment

        Working...
        X