Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands <-> nieuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweedehands <-> nieuw

    Hey!

    Wellicht voor sommigen onder jullie een banale discussie, maar een mens twijfelt weleens, ni waar?

    Hier mijn dilemma: Ik ben van plan op korte termijn volgende lenzen te kopen:
    Canon EF 70-200 f/2.8 II L
    Canon EF 17-40 f/4 L (misschien)
    en misschien nog een EF L prime... (ben er nog niet goed uit de welke)

    Nu: ik ben fotografe in bijberoep, kan dus 21% BTW aftrekken...

    Is het dan nog de moeite om tweedehands te kopen? Zijn er onder jullie pro's mensen die dan toch nog steeds tweedehands kopen? Kan je, als je bvb koopt van een andere pro, een factuur krijgen? (of is dat een domme vraag???)

    Ik heb tot hier toe het grote merendeel van m'n materiaal tweedehands gekocht, en ben altijd tevreden geweest van het gekochte materiaal...

    Ik weeeeeet het niet....
    * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

  • #2
    Re: tweedehands &lt;-&gt; nieuw

    Ofwel koop je materiaal over van een beroeps, als alles in orde is moet hij je een factuur kunnen maken waarin apart btw is vermeld, en moet je dan die btw kunnen aftrekken van zijn factuur. (tweedehandse prijs weliswaar)
    Ofwel koop je van particulier, en dan kan je het objectief in kosten inbrengen, maar niet meer de btw recupereren.

    bluts en buil, als je de centen hebt zou ik nieuw kopen.

    Ch.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

    Comment


    • #3
      Re: tweedehands &lt;-&gt; nieuw

      voila
      je kan het ALTIJD als kost inbrengen,
      je moet gewoon de nieuwprijs excl BTW vergelijken met de tweedehandsprijs,
      is dat verschil de moeite, dan zou ik 2de hands overwegen
      Photography helps people to see
      -Berenice Abbott-
      BD1050BE

      Comment


      • #4
        Re: tweedehands &lt;-&gt; nieuw

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
        voila
        je kan het ALTIJD als kost inbrengen,
        je moet gewoon de nieuwprijs excl BTW vergelijken met de tweedehandsprijs,
        is dat verschil de moeite, dan zou ik 2de hands overwegen
        Ja ja, dat kan wel zijn. Maar ik denk niet dat je iets kan inbrengen als je geen factuur hebt...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: tweedehands &lt;-&gt; nieuw

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Ja ja, dat kan wel zijn. Maar ik denk niet dat je iets kan inbrengen als je geen factuur hebt...
          als je iets aankoopt van particulier kan je dit inbrengen als kost, mits voorleggen van bewijs, volgens mijn boekhouder geen probleem
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: tweedehands &lt;-&gt; nieuw

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven0303 Bekijk bericht
            als je iets aankoopt van particulier kan je dit inbrengen als kost, mits voorleggen van bewijs, volgens mijn boekhouder geen probleem
            Inderdaad. Ik heb het ook specifiek nagevraagd aan mijn boekhouder en dat kan en mag.
            Desnoods maak je zelf een document op met de overeengekomen verkoopprijs.
            Mvg Tim

            Comment

            Working...
            X