Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draaien maar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draaien maar

    .







    .
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Draaien maar

    Ik heb er ook zo een paar van de molens in Kinderdijk...
    Das een ferme ventilator als ge die in uw living hebt...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Draaien maar

      heel mooi maar mis:

      Tinky-Winky-Dipsy-Laa Laa en Po.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Draaien maar

        leuke sluitertijd maar zou dan wel verwachten dat de rest scherp is..
        Groeten!

        500px / Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Draaien maar

          Mooi, de wolkenhemel en die wat abstracte wieken doen me aan iets van Margritte denken..
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment


          • #6
            Re: Draaien maar

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht

            Tinky-Winky-Dipsy-Laa Laa en Po.
            grt,bouk.
            Hilarisch..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Draaien maar

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Hilarisch..
              Kan niet volgen. Uitleg AUB.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Draaien maar

                ja, nu nog zo ne dikke op een step erbij

                Mooi, lijkt alsof ze op hol slaat.
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

                Comment


                • #9
                  Re: Draaien maar

                  Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                  leuke sluitertijd maar zou dan wel verwachten dat de rest scherp is..
                  Wat is de rest? Wat is er dan scherp en waarom is de rest onscherp met die sluitertijd?
                  Is niet uit de hand genomen, maar dat hoef ik natuurlijk niet te vertellen.
                  Graag uitleg van een deskundige.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Draaien maar

                    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Wat is de rest? Wat is er dan scherp en waarom is de rest onscherp met die sluitertijd?
                    Graag uitleg van een deskundige.
                    Ik ben dan wel geen deskundige, maar mijn zgn. "boerenverstand" zegt mij wel dat er in die mast beweging kan zitten door de geweldige krachten die vrijkomen als zo'n turbine aan het draaien is.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Draaien maar

                      Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                      Ik ben dan wel geen deskundige, maar mijn zgn. "boerenverstand" zegt mij wel dat er in die mast beweging kan zitten door de geweldige krachten die vrijkomen als zo'n turbine aan het draaien is.
                      Hier kan ik wel in volgen. Ook het diafragma (f/29) kan er iets mee te maken hebben; ze zeggen toch altijd dat er diffractie kan optreden bij zeer kleine diafragma's. Of misschien is het gewoon een kwestie van verscherpen bij het verkleinen.

                      Mooi vastgelegd wel. Knap hoe je de wieken hebt vastgelegd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Draaien maar

                        Mooie beweging in de wieken !

                        Volgens mij is de onscherpte te wijten aan beweging tijdens de belichting, gezien ook de omgeving niet scherp is.
                        Het zou mij sterk verwonderen dat de beweging van de wieken zich doorzet in de mast. Denk dat er anders al veel van die molens zouden gaan 'vliegen' zijn

                        Het gebruik van een statief kan nog steeds onscherpe beelden opleveren :
                        - stabiliteit statief (vrnl in de kop) --> Welk statief heb je gebruikt ?
                        - stabiliteit van de ondergrond
                        - trillingen opklappende spiegel --> heb je mirror-lock-up gebruikt ?
                        - trillingen tijdens afdrukken --> heb je afstandsbediening / draadontspanner gebruikt ?
                        - beeldstabilisator afgezet ? (indien van toepassing)
                        - hevige wind, wat aan de molen te zien niet ondenkbaar is ?
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Draaien maar

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                          Mooie beweging in de wieken !

                          Volgens mij is de onscherpte te wijten aan beweging tijdens de belichting, gezien ook de omgeving niet scherp is.
                          Het zou mij sterk verwonderen dat de beweging van de wieken zich doorzet in de mast. Denk dat er anders al veel van die molens zouden gaan 'vliegen' zijn

                          Het gebruik van een statief kan nog steeds onscherpe beelden opleveren :
                          - stabiliteit statief (vrnl in de kop) --> Welk statief heb je gebruikt ?
                          Manfrotto 055XPROB Pro en een 327 RC2 kop
                          - stabiliteit van de ondergrond
                          Korenveld, niet erg stabiel
                          - trillingen opklappende spiegel --> heb je mirror-lock-up gebruikt ?
                          Neen
                          - trillingen tijdens afdrukken --> heb je afstandsbediening / draadontspanner gebruikt ?
                          Afstandbediening gebruikt
                          - beeldstabilisator afgezet ? (indien van toepassing)
                          Neen
                          - hevige wind, wat aan de molen te zien niet ondenkbaar is ?
                          Heb een ND4 & een ND8 opgezet om een langere sluitertijd te bekomen om alzo meer beweging van de wieken te bekomen.
                          Heb de mij toch bekende technieken niet allemaal uitgevoerd. Waarschijnlijk vandaar.
                          Volgende keer mijn statief ook nog verzwaren met mijn fototas voor meer stabiliteit.

                          Bedankt, Danny, voor je tijd en om mij er aan te herinneren wat te doen.
                          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Draaien maar

                            Wat misschien ook nog kan is dat na het focussen en de compositie bepalen je de autofocus schakelaar op je lens niet hebt uitgezet. Als je dan je afstandsbediening indrukt zoekt ie opnieuw een scherpstelpunt... (heb ik ook al tegengekomen)
                            Groeten!

                            500px / Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Draaien maar

                              Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                              Wat misschien ook nog kan is dat na het focussen en de compositie bepalen je de autofocus schakelaar op je lens niet hebt uitgezet. Als je dan je afstandsbediening indrukt zoekt ie opnieuw een scherpstelpunt... (heb ik ook al tegengekomen)
                              Is ook een mogelijkheid. Nog niet aan gedacht.
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                              Comment

                              Working...
                              X