PDA

Volledige versie bekijken : drummers tribute

Yourt
24 juli 2011, 20:00
Ze zitten vaak achterin, in de schaduw, achter de bassist,... maar ze verdienen ook wel eens de spotlights.

http://farm7.static.flickr.com/6004/5964092645_927189936d_b.jpg

http://farm7.static.flickr.com/6145/5964512730_d8642d1c3b_o.jpg

http://farm7.static.flickr.com/6145/5964484652_a9d774ed97_o.jpg

PhilJ
25 juli 2011, 16:34
goeikes!

RockPhotographyDummy
1 augustus 2011, 08:29
Absoluut mee eens! Ben zelf drummer :D
Ik zit wel doelbewust vanachter om niet te veel in de spotlights te staan ze!

On topic: Nice pics! Klein puntje van kritiek: het bezwete gezicht van Mario doet een beetje vreemd aan ... bewerking?

PDH65
1 augustus 2011, 09:12
2x chapeau, ten 1ste voor 3 mooie compo's en ten 2de omdat je gekozen hebt om de 3 betere Belgische drummers te tonen !

jaak56
1 augustus 2011, 13:24
de derde is de strafste....juist gemaakt op de climax

de andere 2 hebben nog extra potentieel, maar zijn best leuk

Yourt
2 augustus 2011, 00:07
2x chapeau, ten 1ste voor 3 mooie compo's en ten 2de omdat je gekozen hebt om de 3 betere Belgische drummers te tonen !
Haha... know your drummers!

On topic: Nice pics! Klein puntje van kritiek: het bezwete gezicht van Mario doet een beetje vreemd aan ... bewerking?
Neen, triggerfinger heeft altijd van dat fantastisch hard wit licht, afgewisseld met duisternis en wat kleurenwissels tussendoor. Zijn handen worden van opzij verlicht door stevige spots, die niet op zijn gezicht vallen dat onder warmer licht zat. je krijgt dat rechtgezet als je daar dan gegradueerde filters gaat overtrekken, en wat gaat dodge en burn toepassen en nog wat... en ... en... wat ik niet doe dus. Soms ziet een gezicht geel langs likns en blauw langs rechts als je pech hebt met de belichting. Kan je alleen hopen dat ze op een moment eens alles geel of alles blauw schijnen, en dan afdrukken. Voor zo veel als Mario recht gaat staan, heb je het moment niet erg hard te kiezen. Dus moet je 't doen met wat er is.

PLATO
2 augustus 2011, 08:34
Moeilijk, die drummers. Ze zitten verscholen temidden van een hele batterij materiaal.
Qua kleur en scherpte zit het allemaal goed. Wel spijtig dat ik slechts op 1 van de drie de drumsticks zie. Voor een drummer lijkt me dat toch onontbeerlijk.

Yourt
3 augustus 2011, 10:36
Moeilijk, die drummers. Ze zitten verscholen temidden van een hele batterij materiaal.
Qua kleur en scherpte zit het allemaal goed. Wel spijtig dat ik slechts op 1 van de drie de drumsticks zie. Voor een drummer lijkt me dat toch onontbeerlijk.
Die sticks maken het dan nog eens extra lastig. Ze zijn heir te zien, maar niet goed. In volle actie is leuker, maar dan heb je vaak dat ze voor hun gezicht zitten en da's ook maar niks, of dan kruipen de drummers achter hun hihats en zie je een half hoofd. Echt niet de gemakkelijkste artiesten om te fotograferen (en dan zeuren we als er eens een zanger zijn micro wat te veel voor zijn neus houdt). :rolleyes:

Tobie
3 augustus 2011, 23:00
Met volledige of halve drumsticks ... het is een knappe reeks :G

noenkelMi
5 augustus 2011, 14:53
idd goeie foto's
jammer, ik zag Ian Paice bijna niet zitten tijdens Suikerrock Deep Purple, juist tot onder z'n oksels

Vinnydizzy
5 augustus 2011, 15:09
Fantastisch mooi! Echt wel!

Diegene die van voor het podium een goeie foto van Nicko McBrain kan trekken is een krak! :D

saintlambert
21 augustus 2011, 10:54
Knappe reeks en de tweede is mijn favoriet:G