Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80 probleem

    Mijn Nikon D80 (3 jaar oud) functioneert sinds kort niet meer ...
    Alles blijkt normaal, tot op het moment er een foto wordt gemaakt. Ook hier krijg ik de indruk dat het zijn normale gang van zaken loopt, maar het batterij-icoon begint te knipperen, het display toont geen registratie van de foto en de foto is ook niet terug te vinden op de SD-kaart. Het automatisch scherpstellen ed verloopt evenwel perfect. Maar van zodra de ontspan-knop wordt ingedrukt, loopt het fout. Heb al twee andere lenzen opgestoken, twee nieuwe SD-kaartjes uitgeprobeerd, batterij vervangen en een volledige reset van het toestel gedaan, maar niets heeft geholpen.
    Ben met het toestel bij de dichtsbijzijnde fotograaf langsgeweest en deze vertelde mij dat het toestel moest worden opgestuurd naar Nikon en dat de kosten +/- 400€ zouden bedragen voor herstelling ... En daar heb ik het dus moeilijk mee ...

    Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn en of het daadwerkelijk nodig is dit toestel op te sturen naar Nikon en er dus ook zulke zware kosten aan te doen ??

    PS. Toestel is nooit blootgesteld aan vocht of andere extreme omstandigheden, is nooit gevallen of gebotst, enkel onderworpen aan normaal gebruik.

    Alvast bedankt voor enige feedback ...
    Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
    Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

    Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

  • #2
    Re: Nikon D80 probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door wally Bekijk bericht
    Mijn Nikon D80 (3 jaar oud) functioneert sinds kort niet meer ...
    Alles blijkt normaal, tot op het moment er een foto wordt gemaakt. Ook hier krijg ik de indruk dat het zijn normale gang van zaken loopt, maar het batterij-icoon begint te knipperen, het display toont geen registratie van de foto en de foto is ook niet terug te vinden op de SD-kaart. Het automatisch scherpstellen ed verloopt evenwel perfect. Maar van zodra de ontspan-knop wordt ingedrukt, loopt het fout. Heb al twee andere lenzen opgestoken, twee nieuwe SD-kaartjes uitgeprobeerd, batterij vervangen en een volledige reset van het toestel gedaan, maar niets heeft geholpen.
    Ben met het toestel bij de dichtsbijzijnde fotograaf langsgeweest en deze vertelde mij dat het toestel moest worden opgestuurd naar Nikon en dat de kosten +/- 400€ zouden bedragen voor herstelling ... En daar heb ik het dus moeilijk mee ...

    Heeft er iemand een idee wat het probleem kan zijn en of het daadwerkelijk nodig is dit toestel op te sturen naar Nikon en er dus ook zulke zware kosten aan te doen ??

    PS. Toestel is nooit blootgesteld aan vocht of andere extreme omstandigheden, is nooit gevallen of gebotst, enkel onderworpen aan normaal gebruik.

    Alvast bedankt voor enige feedback ...
    Als dat waar is kun je beter een D90 aanschaffen , leg dan 200€ bij en je hebt een nieuw toestel , en het verschil tussen D80 en D90 is enorm !!!
    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D80 probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
      Als dat waar is kun je beter een D90 aanschaffen , leg dan 200€ bij en je hebt een nieuw toestel , en het verschil tussen D80 en D90 is enorm !!!
      Dat is nu juist het probleem : kan men zomaar een herstellingskost van 400€ toewijzen aan een defect dat nog niet eens grondig is nagekeken ? Als ie wordt opgestuurd naar Nikon, is de herstelling definitief voor dat bedrag. Dit is toch absurd ...

      De D90 had ik trouwens ook al in gedachte, maar heb het er nog moeilijk mee om een toestel van 3 jaar oud naar de prullenbak te verwijzen ...
      Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
      Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

      Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D80 probleem

        Het is natuurlijk een schatting en je krijgt een prijsopgave alvorens tot reparatie wordt overgegaan. Helaas zijn bij prosumer materiaal de reparatiekosten vaak bijna even hoog als het kopen van nieuw. Zeker als de techniek intussen is voortgeschreden, loont herstellen dus vaak niet de moeite.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D80 probleem

          Ik denk dat ik ooit ongeveer hetzelfde probleem heb gekend. Contacten tussen body en lens goed zuiver maken kan mogelijk de oplossing zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D80 probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
            en het verschil tussen D80 en D90 is enorm !!!
            Op welk gebied?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D80 probleem

              Hoi,

              ik heb net m'n D300 terug van Procirep, binnengedaan via Foto Rubens.
              Je mag bij het binnendoen al 75€ betalen....
              Mijn AF was ontregeld, initiele kosten 330€ ,enkel werk want geen stukken te vervangen, en dit na amper 15000 foto's op 3jaar.
              Na een aantal telefoontjes is dit teruggebracht tot 279€..

              Tja ,pech zegt men dan. Maar voor een "semi-pro toestel" vind ik dat er over na die 15000foto's en 11.000 oude Belgische frankskes is i.m.o. nog altijd véél geld.

              Je herstelling zal dus altijd die 75€ kosten als je hem niet laat maken. Maar je hebt dan wel een gefundeerde prijsopgave en geen giswerk van je fotograaf.

              En het is spijtig maar we worden in deze consumptie maatschappij gedwongen om steeds nieuw te kopen omdat de meeste dingen gemaakt worden met een korte levensduur in gedachten.....


              mvg Jos

              ps; en de D90 is tov de D80 véél beter; dynamisch bereik, ruisprestaties ,AF ,Scherm is groter enz..
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D80 probleem

                Ik zou zelf geen 3 a 400 euro voor reparatiekosten betalen als je voor wat extra geld een nieuw toestel kunt kopen. Ik zou dan ook voor de D90 gaan, MAAR hij is echt niet veel beter dan de D80.
                De D80 is gewoon een heel goed toestel
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D80 probleem

                  Hoor je de sluiter nog bij het afdrukken?
                  Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D80 probleem

                    Het is giswerk maar al eens een software upgrade uitgevoerd ?
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D80 probleem

                      Beste,
                      ik heb onlangs een D700 binnengedaan bij procirep. (3 weken geleden)
                      De bestekkosten waren 30 euro. Deze was je kwijt indien je besliste de reparatie niet te laten uitvoeren. Voor die 30 euro zou ik het toch eens riskeren om te kijken wat de eigenlijke reparatie nu juist kost. Bij mij hebben ze een printplaat moeten vervangen en de totaalkost was 260 euro. Dat viel dus nog wel mee. A ja, als je de reparatie laat uitvoeren word die 30 euro weer afgetrokken van het uiteindelijke factuur.

                      Mvg, Joris.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D80 probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door wally Bekijk bericht
                        Dat is nu juist het probleem : kan men zomaar een herstellingskost van 400€ toewijzen aan een defect dat nog niet eens grondig is nagekeken ? Als ie wordt opgestuurd naar Nikon, is de herstelling definitief voor dat bedrag. Dit is toch absurd ...
                        flauwe kul. Het is toch procirep (indien het een Nikon beterft) die de prijs van de herstelling bepaalt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D80 probleem

                          Informeer je eens bij camerarepair eekhout 3 in gent Tel.: 09-225 82 00

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D80 probleem

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reer Bekijk bericht
                            Ik denk dat ik ooit ongeveer hetzelfde probleem heb gekend. Contacten tussen body en lens goed zuiver maken kan mogelijk de oplossing zijn.
                            Net geprobeerd, maar heeft niets veranderd aan het probleem ... Toch bedankt voor de tip ...
                            Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                            Hoor je de sluiter nog bij het afdrukken?
                            Ja, de sluiter is hoorbaar, net als de scherpstelling die je hoort zoemen. Enige mankementen zijn : na sluitergeluid licht het display geen voorbeeldfoto op (btw, dat display geeft helemaal niets meer aan), op het info-display aan de bovenkant pinkt de batterij na het nemen van de foto en de foto wordt niet geregistreerd op de SD.
                            Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
                            Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

                            Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D80 probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
                              flauwe kul. Het is toch procirep (indien het een Nikon beterft) die de prijs van de herstelling bepaalt.
                              Zo zou ik ook redeneren, maar de fotograaf waar ik m'n camera wou binnengeven had zo'n lijst van Nikon met 4 mogelijke type herstellingen. De herstelling voor mijn apparaat viel volgens die lijst in de hoogste prijsklasse, ttz +/- 400€ (verzendkosten en taksen incl)
                              Nikon D80 *** AF-S DX VR Nikkor 18-200mm f/3.5~5.6G IF-ED *** Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG ***
                              Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC HSM *** Nikon SB-600 *** Manfrotto 055MF4 + Gitzo G1376M balhoofd *** .....

                              Wally's Photogallery *** Wallysplace.be

                              Comment

                              Working...
                              X