Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heilig opgelicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • heilig opgelicht

    deze heb ik gisteren met sebastian gemaakt op 1 van onze nachtelijke rooftochten!

    Hopelijk vinden jullie em mooi, laat maar horen goed of slecht?


  • #2
    Re: heilig opgelicht

    Ik vind hem mooi
    Misschien het perspectief en symmetrie iets aanpassen?
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

    Comment


    • #3
      Re: heilig opgelicht

      Architektuur bij nachte is geen gemakkelijke opgave als het om belichting gaat. Ik vind het altijd boeiend om te zien!
      Als ik vanuit mijn oogpunt een paar puntjes mag aanstippen voor zover mijn kennis over architektuurfotografie.

      Bij architektuurfotografie kun je twee richtingen uitgaan: het 'creatieve' of het 'correcte'... Het moet in mijn ogen dan duidelijk zijn dat het ofwel creatief is ofwel correct weergeven. Ik heb de indruk dat je foto nog wat lenscorrectie kan gebruiken.
      Bij zo'n foto is het lijnenspel ook een aandachtspunt en let je ook als er enige symmetrie moet gevolgd worden of niet. Dat maakt je foto aantrekkelijker om naar te zien.

      Persoonlijk zou ik in deze omstandigheden voor bracketing gekozen hebben, zodat donkere delen kunt oplichten of (te) heldere delen wat kunt dimmen achteraf.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: heilig opgelicht

        bedankt voor de toch wel positieve commentaren!

        ik zal de foto daarom ook wat toelichten.

        de lokatie is qua fotografisch standpunt moeilijk om er echt een mooie symmetrie in te krijgen aangezien de lokatie op het einde van een berg ligt en de straat dus eigenlijk ook behoorlijk schuin ligt!

        mijn opzet was om achter de tralies de boel te verlichten zodat de tralies een schaduw werden en dus niet mee werden opgelicht want dit was echt niet mooi geweest!

        het standpunt, dat staat natuurlijk ter discussie en is ieder zijn interpretatie van wat mooi is en wat niet!

        enkel de lencorrectie, dat snap ik niet zo goed, is de foto niet scherp genoeg of wat bedoel je er juist mee?

        naar mijn mening is de foto tamelijk gelukt maar ik ga deze lokatie zeker nog is aandoen om andere standpunten uit te testen en eventueel een lichte bracketing te doen!
        Last edited by hakke; 23 juli 2011, 18:15.

        Comment


        • #5
          Re: heilig opgelicht

          Aardige foto maar wat flets en teglijk ook mat... misschien als je een pas naar links gedaan had er nog wat meer symetrie in gezeten had ie wat artistieker geweest. Van mij mogen er ook best mensen in beeld staan dan krijg je wat gevoel voor groote.

          Groeten, Ben

          Comment


          • #6
            Re: heilig opgelicht

            veel bekijks, maar weinig mensen met een mening precies!

            Comment

            Working...
            X