Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hier brand de lamp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hier brand de lamp

    Nogmaals een foto van de vuurtoren in Saint Valery en Caux ( Normandie ).
    De foto is even voor zes uur gemaakt...na zes uur gaat het licht in de toren uit tenzij het erg mistig en donker blijft. Deze opname heb ik met een 6 stops nd filter gemaakt om bewegingslijnen in de wolken en een misteffect op het wateroppervlak te krijgen.
    Nadeel hier was dat er via de steen op de voorgrond druppeltjes opspattend zeewater op het filter kwamen. Ik heb deze opname een paar keer overnieuw gemaakt omdat deze druppels zichtbaar waren in de foto. Uiteindelijk heb ik door het filter om de 5-6 sec een stukje te verdraaien deze foto kunnen maken zonder zichtbare waterdruppels. Dit lukt natuurlijk alleen bij belichtingstijden die redelijk lang zijn...hier 45 sec.


















    Canon 5DmkII + Ef 17-40 L @19mm + B+W 106 ND
    Iso 50 , f22 , 45 sec
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Hier brand de lamp

    das een mooie, spijtig dat groen van de toren zo uitgesproken is, maar daar kun je niets aan doen natuurlijk
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Hier brand de lamp

      dit is een waw hoor ,heel knap gedaan

      Comment


      • #4
        Re: Hier brand de lamp

        Knappe foto, met enorm veel dynamiek, versterkt door de compo, de beweging in het water, en de beweging in de wolken.

        Topplaat !!!

        Alleen heb ik het wat moeilijk met het perspectief en het achterovervallen van de toren.
        Kweetnie of er iets kan aan gecorrigeerd worden, zonder dat het nog meer gaat wringen ?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Hier brand de lamp

          tof shot
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: Hier brand de lamp

            dat is en foto waarvoor gewerkt is om hem te nemen
            prachtige opname
            grtjs
            mielke
            grijs
            mielke :-)

            Comment


            • #7
              Re: Hier brand de lamp

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Alleen heb ik het wat moeilijk met het perspectief en het achterovervallen van de toren.
              Kweetnie of er iets kan aan gecorrigeerd worden, zonder dat het nog meer gaat wringen ?
              Ik vind het perspectief in combinatie met de beweging in de wolken toch wel knap hoor.
              Voor de rest volg ik.
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #8
                Re: Hier brand de lamp

                Een mooie sfeer terug en knap afgewerkt
                Het licht rond de toren en het perspectief doen de toren heel groots lijken en zou hem daarom bovenaan iets meer ruimte gegeven hebben.
                Groeten!

                500px / Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Hier brand de lamp

                  Ik vind het alvast een klepper....Mooi zo met dat effect dat de kracht versterkt van de plaat...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hier brand de lamp

                    Echt wel bijzonder en een beetje spooky zelfs. Erg mooi vastgelegd.

                    Comment

                    Working...
                    X