Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe waterdicht???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe waterdicht???

    Hey,

    Ik heb sinds enige tijd een D90.
    Zondag ga en een concertje trekken louter voor eigen plezier.
    Mijn vraag is aangezien het weer uiteraard, hoe water(dicht)afstotend is mijn D90??
    De rain sleeve lijkt mij een goede oplossing maar blijkbaar heeft iedereen er 1 gekocht want zowel grobet als konijn als shop.studio73 heeft er geen meer...
    Of toch niet optijd leverbaar!

    Heb uit zeer doorschijnende plastiekzak iets dergelijks gemaakt, gaatje in geknipt, gat op mijn lens en met een uv filter deze goed bevestigt!
    Dit ziet er niet uit en is niet echt functioneel, heeft iemand opties voor mij of zou ik het aandurven zonder bescherming!

    Ik had graag feedback van iemand die met dit weer ervaring heeft, want het gaat hier toch over een uur of 10 buiten staan! Al dan niet in de regen...

    Weet niet of dit wel de juiste plaats is om mijn topic te starten.dit is toch een vraag ivm camera

    Ben een en al oor...
    Groeten

  • #2
    Re: hoe waterdicht???

    ook een mogelijkheid (dat zag er ook niet uit)
    Een mouw van een kw regenjas afgeknipt
    Door de rekker van de mouw bleef dat mooi rond de zonnekap van mijn lens zitten

    Comment


    • #3
      Re: hoe waterdicht???

      jah heb ik ook aan gedacht, maar kzou mijn KW willen sparen om er zelf onder te schuilen.
      Ik had gelezen op een engels forum over hoe een kerel zijn pa's oude timberland oiljas had versneden om zo een rain sleeve te maken!
      Is mijn D90 enig sinds waterafstotend en is dit niet te riskeren...???

      Bedankt voor de reactie

      Comment


      • #4
        Re: hoe waterdicht???

        Oorspronkelijk geplaatst door spanky haze Bekijk bericht
        ........
        Is mijn D90 enig sinds waterafstotend en is dit niet te riskeren...???
        zo,n D90 is toch niet alleen een mooi weer camera?
        mist je er beetje op let kan het geen kwaad hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: hoe waterdicht???

          Kweetni...
          Volgens deze post zou een D90 itt duurdere modellen 'little to no waterproofing' hebben.
          Omdat wij zelf al een camera (50D) verloren hebben tgv (condensatie)vocht, zijn wij voortaan dubbel voorzichtig. Als het kan, niet in het nat; als het niet anders kan: een 'sleeve' en dan nog onder de plu!
          't Is trouwens niet alleen de camerabody waarnaar je moet kijken, ook objectieven kunnen meer of minder waterbestendig zijn. Sommige van mijn 'L' lenzen blijkbaar alleen als je dan nog een filter voor draait...
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: hoe waterdicht???

            Thx iedereen ...
            Handig zo'n forum

            @lesc: Bedankt voor deze link, in het topic spreekt de 1ne de andere weer tegen.
            Er staat in dat er zelfs 1ne uren in de gietende regen heeft staan schieten en geen problemen heeft gekent!( met D90)

            Toch maar mijn geimproviseerde rain sleeve mee pakken en hopen op het beste zeker
            Want ik hoop dat door het slechte weer de foto's nog tot hun recht zullen komen,
            het zou ten slotte een fantastische lokatie moeten zijn!

            Merci mannen
            Groeten
            Last edited by spanky haze; 23 juli 2011, 12:38. Reden: schrijffout

            Comment

            Working...
            X