Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijsfilter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grijsfilter

    Ik heb een Nikon D70 met 80-200 2.8 lens die ik gebruik voor portretten. Als ik bij zonnig weer een portret wil maken met flits en op 2.8 dan zit ik al snel aan de max. flitssynchro van 1/500. Om overbelichting tegen te gaan moet ik de diafragma soms dichtnijpen tot 6.3 wat ik natuurlijk niet wil om de beperkte dof te behouden. Een nieuw body kopen met FP mode is te zot voor die keer dat ik een portret maak dus dacht ik aan een grijsfilter, maar wat voor ene zou ik best gebruiken, 2X of 3X...?
    Alle tips zijn welkom.
    Bedankt.

  • #2
    Re: Grijsfilter

    Je kan zelf toch bepalen hoeveel stops er tussen 2.8 en 6.3 zitten?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Grijsfilter

      Het feit dat je overbelicht bij 2.8 ligt enkel en alleen aan de flits. De zon speelt geen rol. Intensiteit van je flits reduceren of via een reflector werken.
      YMMV Nerdi
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Grijsfilter

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Het feit dat je overbelicht bij 2.8 ligt enkel en alleen aan de flits. De zon speelt geen rol. Intensiteit van je flits reduceren of via een reflector werken.
        Bij zonnig weer staat op mijn display weleens 2.8 4000 en dan zou de flits zorgen voor overbelichting bij 1/500
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X