Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf groothoekobjectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf groothoekobjectief

    Hey

    Ben van plan om mij een groothoekobjectief aan te schaffen op mijn D90.
    Wat raden jullie mij aan ,heb zelf eens gekeken naar reviews van een aantal lenzen en heb toch twijfel nu .
    Sigma AF 8 - 16mm f/4.5-5.6
    Tamron 10-24mm f/3.5-4.5
    Tokina AF 12-24mm f/4
    Tokina 11-16mm f/2.8

    Welke zou ik nemen ?
    Dank
    Nikon D90 en wat glas erbij

  • #2
    Re: Aanschaf groothoekobjectief

    Van het hele rijtje ken ik alleen de Tokina 12-24 mm/4.0.

    Fijn lensje, wel gevoelig voor tegenlicht. Ik had de eerste versie, bij de 2e versie zou dat verbeterd zijn. Verder weinig vertekening.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf groothoekobjectief

      Je vergeet de Nikon 10-24 DX
      Mooie lens en kwaliteit!
      Rinus

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf groothoekobjectief

        Hey Reest

        Was ik niet vergeten hoor maar heb testfoto's gezien tussen die Nikkor lens en de Tokina 11-16mm en die laatste kwam er beter uit en dan nog veel goedkoper !
        groetjes
        Nikon D90 en wat glas erbij

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf groothoekobjectief

          De Sigma 10-20 mm/f4-5.6 is ook een heel mooie optie voor op de D90...
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf groothoekobjectief

            Dit onderwerp heeft al zoveel keer als topic geweest....klik op linkje
            dan zie je voorbeelden van mij...gemaakt met de Tokina 11-16mm2.8f...

            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


            ik raad u deze zeer zeker aan op je D90...zeer scherp lensje en met weinig vervorming en scherp tot in de hoeken....

            Grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf groothoekobjectief

              Hey Templar

              Idd die zijn heel mooi en had ik hier al gezien ,wou gewoon ook weten of er nog objectieven zijn die dezelfde kwaliteit benaderen of zo ,toch dank daarvoor

              groetjes
              Marnix
              Nikon D90 en wat glas erbij

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf groothoekobjectief

                Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                Van het hele rijtje ken ik alleen de Tokina 12-24 mm/4.0.

                Fijn lensje, wel gevoelig voor tegenlicht. Ik had de eerste versie, bij de 2e versie zou dat verbeterd zijn. Verder weinig vertekening.
                Vertekening is voor elke lens met een bepaald bereik exact gelijk. Dit is een brandpuneigenschap en geen lenseigenscjhap.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf groothoekobjectief

                  Ik heb vandaag zelf de Tokina 11-16 aangeschaft en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de eerste reeks testshots..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf groothoekobjectief

                    Goed dat je al wat testrapporten beken hebt. Ik mis in alle reacties het verschil tussen DX en FX. Ik heb zelf een Sigma 10-20mm waar ik tevreden over ben, wat niet wil zeggen dat ik nu een andere keuze zou kunnen maken, bijv. de Tokina 11-16 met een fraai diafragma of de Sigma 8-16 die nog wat meer groothoek biedt. Een goede lens is belankrijker dan de camera, maar het is de fotograaf die uiteindelijk de foto maakt.
                    Dushi
                    december, november, september, augustus
                    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf groothoekobjectief

                      Aan allen bedankt voor de info,mijn keuze zou gaan naar de Tokina 11-16mm f/2.8 , heb de foto's gezien met dit objectief en die zijn prachtig
                      Groetjes
                      Marnix
                      Nikon D90 en wat glas erbij

                      Comment

                      Working...
                      X