Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5100 maar met welk objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5100 maar met welk objectief?

    Na heel wat wikken en wegen heb ik gekozen voor de Nikon D5100..
    Dat heb ik al besloten maar waar ik maar niet over uit geraak zijn de lezen die ik het best zou kunnen bijkomen.
    Ik dacht aan een 18-55 en een 55-200 mm lens.. Maar ik weet niet of deze geschikte lenzen zijn voor wat ik ermee wil doen.

    Ik fotografeer vooral mijn 2 honden en op mijn vrijwilligerswerk ( met personen met een handicap, dit zeg ik erbij omdat die ook vaak blijven bewegen).
    Maar langs de andere kant trek ik er ook graag op uit met mijn camera om wat natuurfoto's te nemen.

    Ik heb op het moment een Sony HX1 dus wat betreft objectieven kan ik het bos niet meer door de bomen zien.
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!

  • #2
    Re: Nikon D5100 maar met welk objectief?

    Oei eigenlijk had dit beter bij het onderdeel 'objectieven' gepast

    En zodus geschiede. Staat nu in het juiste forum.

    RF
    Mod
    Last edited by Red Falcon; 21 juli 2011, 19:50.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5100 maar met welk objectief?

      Ik had ook eerst die 18-55 & 55-200 combo, maar als ik eens op stap ging met de kleine naar de zoo of speeltuin was dit vervelend, de helft van de tijd was de ene te dicht en de andere te ver.
      Nu heb ik de 18-105 en die bevalt me prima. ideaal als allroudlens.
      Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5100 maar met welk objectief?

        Hey
        Ik heb zelf de 18-105mm en ben daar zeer tevreden over,zeker als je de prijs/kwaliteit bekijkt ,en mijn schoonzus heeft de 18-55mm op haar D3000 en je zou haar foto's eens moeten zien,echt prachtig en dat is geen dure lens !
        Nikon D90 en wat glas erbij

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5100 maar met welk objectief?

          Oorspronkelijk geplaatst door Idril Bekijk bericht
          Na heel wat wikken en wegen heb ik gekozen voor de Nikon D5100..
          Dat heb ik al besloten maar waar ik maar niet over uit geraak zijn de lezen die ik het best zou kunnen bijkomen.
          Ik dacht aan een 18-55 en een 55-200 mm lens.. Maar ik weet niet of deze geschikte lenzen zijn voor wat ik ermee wil doen.

          Ik fotografeer vooral mijn 2 honden en op mijn vrijwilligerswerk ( met personen met een handicap, dit zeg ik erbij omdat die ook vaak blijven bewegen).
          Maar langs de andere kant trek ik er ook graag op uit met mijn camera om wat natuurfoto's te nemen.

          Ik heb op het moment een Sony HX1 dus wat betreft objectieven kan ik het bos niet meer door de bomen zien.
          Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!
          Ik dacht aan een 18-270 TAMRON 70-300MM F/4-5.6 SP DI VC USD NIKON komt erg goed uit de testen en heb hem zelf ook. Ben er heel content mee. Heb ook een D5100 met deze lens. Geweldig!
          Last edited by Meinie; 22 juli 2011, 19:44.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5100 maar met welk objectief?

            Na lang wikken en wegen heb ik mij de nikon D5100 en een 18-105mm lens gekocht, morgen moet ik hem krijgen, dus ben benieuwd

            Comment

            Working...
            X