Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"zoekende" Nikkor 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "zoekende" Nikkor 18-200

    Hoi,

    vandaag begon mijn lens plots lastig te doen, ze blijft nu in autofocus veel te lang zoeken eer ze goed scherpgesteld is. Het is een AF-S Nikkor 18-200 3.5-5.6 G ED en het is al de tweede keer dat ik er misérie mee heb. Eén keer net binnen de garantie toen de autofocus het helemaal opgaf. En nu een jaar later terug. En 't is niet van ze teveel te gebruiken.

    Wellicht is het een elektronisch probleem, maar ik post het hier toch, misschien zijn er mensen die een oplossing weten, of die samen met mij kunnen treuren over de kwaliteit van de moderne plastieken lenzen.

    Ik begin mijn "swiss knife" van vroeger te missen.
    Know what you know, and don't know what you don't know.

  • #2
    Re: "zoekende" Nikkor 18-200

    Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
    Hoi,

    vandaag begon mijn lens plots lastig te doen, ze blijft nu in autofocus veel te lang zoeken eer ze goed scherpgesteld is. Het is een AF-S Nikkor 18-200 3.5-5.6 G ED en het is al de tweede keer dat ik er misérie mee heb. Eén keer net binnen de garantie toen de autofocus het helemaal opgaf. En nu een jaar later terug. En 't is niet van ze teveel te gebruiken.

    Wellicht is het een elektronisch probleem, maar ik post het hier toch, misschien zijn er mensen die een oplossing weten, of die samen met mij kunnen treuren over de kwaliteit van de moderne plastieken lenzen.

    Ik begin mijn "swiss knife" van vroeger te missen.
    Vrees de autofocus. Ik heb het ook al met een 18-105 gehad. Die is toen hersteld (onder garantie)
    Voorlopig geen last meer van gehad, maar ik zal maar niet te hard schreeuwen.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: "zoekende" Nikkor 18-200

      Kijk,

      hier is een mooie reparatie-topic, met hele duidelijke foto's :


      Maar ik ga dat alleszins niet proberen!
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: "zoekende" Nikkor 18-200

        Ik ook niet.
        Over hoeveel spreken we als je je lens kan weggooien (500 à 600 euro)

        Mijn 18-105 kost nieuw rond de 200 euro.
        Ze hebben ze nog hersteld onder garantie,
        dus ik denk dat het toch zo duur niet kan zijn, anders hadden ze wel een nieuwe gegeven.
        Best eens een offerte laten maken (die kost natuurlijk ook wel geld)
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment

        Working...
        X