Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de camera bij D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de camera bij D7000

    Misschien een topic die al reeds bestaat maar ik heb een ander niet gevonden.

    Zelf werk ik met een Nikon D7000 met allerhande glas. Sinds een tijdje is mijn vriendin ook geïnteresseerd in het fotografie gebeuren. Vandaar dat we hebben besloten een tweede toestel aan te schaffen (op dit moment is ze meer schoepens met mijn toestel dan ik er zelf mee kan werken ). Momenteel denken wij aan een Nikon D5100.

    Wat denken jullie ?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!
    Grt, Amaat
    The fun begins where the road ends
    BD Lidnummer : BD2057BE

  • #2
    Re: 2de camera bij D7000

    ik zou durven zeggen een D90
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: 2de camera bij D7000

      Nog 1tje hier voor de d90! Mooi scherm en 2de instelwiel etc. voor een eerlijke prijs!
      http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
      Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

      Comment


      • #4
        Re: 2de camera bij D7000

        D7000 dan hoef je niet meer over knopjes enz te denken, want natuurlijk neemt je vriendin de D7000 en jij zit met die andere.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 2de camera bij D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          D7000 dan hoef je niet meer over knopjes enz te denken, want natuurlijk neemt je vriendin de D7000 en jij zit met die andere.....
          Eigenlijk wel ja.
          Die van mij is niet echt geïnteresseerd in fotografie.
          Zij gebruikt doorgaans mijn 'oude' Lumix TZ7, maar als ik de D7000 laat rondslingeren dan sta ik er steevast onverwachts toch op.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

          Comment


          • #6
            Re: 2de camera bij D7000

            Zeer zeker een D90...lekker goedkoop nu en een prima camera voor bij je D7000

            grtz

            templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: 2de camera bij D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Zeer zeker een D90...lekker goedkoop nu en een prima camera voor bij je D7000

              grtz

              templar
              Vind ik ook, de bediening van de D90 is zo goed als gelijk aan de D7000.
              Het zou dan niet te moeilijk moeten zijn om die er naast te gebruiken.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: 2de camera bij D7000

                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Vind ik ook, de bediening van de D90 is zo goed als gelijk aan de D7000.
                Het zou dan niet te moeilijk moeten zijn om die er naast te gebruiken.
                Zo goed als gelijk is nog erger als veel verschil. Ik heb een D2h D700 en de AF-on knp vertikaal zit bij de D700 op dezlfde plaats als de horizontale en bij de D2h niet, maar de look and feel van beide camera's is vrijwel gelijk en hoe vaak ik al bij een snelle wissel bij de D2h op een plat vlak heb proberen te focussen. Kan je nog beter een Canon gebruiken, dan weet dat je over iedere handeling moet denken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: 2de camera bij D7000

                  Aan een D90 hadden we zelf ook al gedacht. Is inderdaad een prima toestel en voor een zeer mooie prijs. Maat deze vind ze een beetje aan de zware kant.

                  Maar wat Hjanssen zegt zie ik ook gebeuren. En de situatie die jumpforjoy beschrijft ken ik ook maar al te goed .

                  Dus wordt het misschien toch een D90. (zie me zelf wel rond lopen met een D90 )

                  Als er nog bedenkingen of opmerkingen zijn … Laat ze maar komen.

                  Bedankt voor jullie reactie’s !
                  Grt, Amaat
                  The fun begins where the road ends
                  BD Lidnummer : BD2057BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2de camera bij D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door Amaat Bekijk bericht
                    ... Maat deze vind ze een beetje aan de zware kant.
                    Zo groot is dat verschil toch niet D90/D7000 ??? De D90 is zelfs 70 gr lichter, nl D90, 620 gr / D700, 690 gr...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2de camera bij D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Zo groot is dat verschil toch niet D90/D7000 ??? De D90 is zelfs 70 gr lichter, nl D90, 620 gr / D700, 690 gr...
                      Dat klopt... Maar D90/D5100 scheelt meer D5100 = 510 gr. Als je gewoon bent van de D7000 in de hand te hebben en je neemt dan een D5100 vast...

                      Ik denk dat ik ze toch richting D90 ga sturen. Want de D5100 ligt mij persoonlijk niet zo goed in de hand. (niet dat het een slecht toestel is maar gewoon gevoelsmatig). Blijkt na een tijdje dat de D90 haar niet bevalt kan ze nog altijd de D7000 gebruiken.
                      Grt, Amaat
                      The fun begins where the road ends
                      BD Lidnummer : BD2057BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2de camera bij D7000

                        De D7000 en D90 zijn allebei goede camera's maar gelet op het redelijk kleine prijsverschil zou ik zonder twijfel voor de D7000 gaan.
                        www.pixation.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 2de camera bij D7000

                          zou mezelf op een D700 gunnen
                          Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: 2de camera bij D7000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Amaat Bekijk bericht
                            Dat klopt... Maar D90/D5100 scheelt meer D5100 = 510 gr. Als je gewoon bent van de D7000 in de hand te hebben en je neemt dan een D5100 vast...

                            Ik denk dat ik ze toch richting D90 ga sturen. Want de D5100 ligt mij persoonlijk niet zo goed in de hand. (niet dat het een slecht toestel is maar gewoon gevoelsmatig). Blijkt na een tijdje dat de D90 haar niet bevalt kan ze nog altijd de D7000 gebruiken.
                            Zet er een 17-55 op en je merkt daar niks meer van.....
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: 2de camera bij D7000

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pixations Bekijk bericht
                              De D7000 en D90 zijn allebei goede camera's maar gelet op het redelijk kleine prijsverschil zou ik zonder twijfel voor de D7000 gaan.
                              Er is toch een verschil va om en bij de € 300 tussen de twee. Dat maakt dat de D7000 toch zo'n 50% duurder dan de D90 (€600 +50% = €900) of anders gezegd de D90 is 33% goedkoper dan de D7000 (€900-33% = €600).... het is allemaal maar wat je een klein verschil noemt

                              Comment

                              Working...
                              X