Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

    Sinds gisteren de eigenaar van een tweedehands Panasonic GF1 met Panasonic 20mm 1.7 pancake lens en ik ben er nu al zo content van dat ik er hier een topic van wil openen

    Je bent (in mijn geval) direct vertrokken met de bediening van de camera omdat alles zo logisch en goed in elkaar steekt. Daar heeft Panasonic goed over nagedacht.

    Beeldkwaliteit is super samen met de 20mm 1.7

    Ik heb er gisteren nog maar even mee kunnen spelen/testen maar vond de resultaten gewoon goed :


    20110719_gf1_0001 by Hans Swolfs, on Flickr

    Deze foto komt zo uit de camera, gewoon via Photoshop verkleind; ook de z-w omzetting is OOC.

    Momenteel enige nadeel dat ik me kan inbeelden (voor sommige mensen) is het gebrek aan nederlandse menu's... Voor mij geen probleem maar kan me inbeelden dat anderen daar wel moeite mee hebben.

    Wat vinden jullie van je GF1/2/3?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

    Over de camera kan ik jammer genoeg niet veel zeggen, maar wel een schattig manneke!

    Mooie foto
    Canon 550D - DZ Kitlenzen

    Comment


    • #3
      Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

      Ik heb sinds kort ook de GF2 met de prime 14mm en dan de zoom lens. De zoomlens heeft er nog niet opgeklikt geweest. Het is even eens wat anders om met zo'n toestel foto's te nemen. Normaal doe ik enkel wildlife maar nu vind ik het leuk met een breedhoekje rond te lopen en het menu is ook bij de GF2

      Comment


      • #4
        Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

        Heb zelf ook een GF1 met een selectie aan lenzen*. Ben er best tevreden van en deze kit gaat deze zomer voor de eerste keer alleen mee op vakantie, de D700 met alle zware lichtsterke primes blijft thuis deze keer. Ik ben benieuwd wat ik er kan uithalen. Moest Panasonic nu een GF1-achtige camera maken met ingebouwde EVF zou ik 'm onmiddellijk kopen. En volgens de geruchten zit zo eentje er aan te komen. Het grote probleem dat ik met de EVF heb is dat je niet de EVF + on/off camera flash tegelijk kan gebruiken het is altijd het een of het ander.


        *20mm 1.7, 14mm 2.5, 9-18mm, Nikkor 50 1.8, Nikkor 135 2.8
        mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
          Het grote probleem dat ik met de EVF heb is dat je niet de EVF + on/off camera flash tegelijk kan gebruiken het is altijd het een of het ander.
          Dan misschien een Olympus E-PL1(2) overwegen ? Daar kan je ook een EVF opzetten en gelijk toch de flash behouden.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Dan misschien een Olympus E-PL1(2) overwegen ? Daar kan je ook een EVF opzetten en gelijk toch de flash behouden.
            Hoezo? Situatie is daarbij hetzelfde. De evf neemt de hotshoe in. De gf1 heeft ook een kleine ingebouwde flits zoals de E-PL maar die zijn niet echt bruikbaar in mijn ogen. Alleen voor noodgevallen.
            mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
              Hoezo? Situatie is daarbij hetzelfde. De evf neemt de hotshoe in. De gf1 heeft ook een kleine ingebouwde flits zoals de E-PL maar die zijn niet echt bruikbaar in mijn ogen. Alleen voor noodgevallen.
              Ik had niet begrepen dat je een grote flash wou monteren.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

                Ik heb ook al een paar weken een GF1 en ik ben er heel tevreden van.

                Ik kom van een D300 en ik ben ervan verschten. Goeie af voor zo een toestel een snelle af en de kwaliteit is heel degelijk. Als ge het toestel op zich bekijkt is het heel degelijk.

                De bediening vind ik heel logisch, zeker het scherm overzicht. De lichtmeter op het scherm tijdens de manuele functies en het Qmenu.

                Grtz

                Thomas

                Comment


                • #9
                  Van de AF verschoot ik ook wel in de positieve zin.

                  Heb hem nu nog een paar dagen kunnen testen en mijn eerste bevindingen worden bevestigd : GF1 is zalig toestelletje!

                  Later deze week een paar 10x15'tjes printen die rechtstreeks uit de camera komen. Hopelijk volgend weekend naar zee als het weer dat toelaat en dan blijft de 1D netjes thuis en reis ik onder het motto : lekker licht

                  Zal wel een (leuke) uitdaging zijn om met enkel de 20mm te shooten
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

                    Enige tekortkoming vind ik het dynamisch bereik van de GF1. Komt natuurlijk grotendeels door de kleinere sensor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                      Enige tekortkoming vind ik het dynamisch bereik van de GF1. Komt natuurlijk grotendeels door de kleinere sensor.
                      Dat is inderdaad een pijnlijke tekortkoming, zeker als je full frame camera's gewoon bent.
                      mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Is inderdaad zo maar je moet dat bij zo een toestelletje weten te plaatsen vind ik want er zijn zelfs full-grown dslr waar het dynamisch bereik nog een stuk beter kan zijn.

                        Ik denk dat fotografen altijd wel meer dynamisch bereik willen
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

                          Zijn er mensen met ervaring adapter MFT -> M42 of eos?
                          ik zie adapters van 100 euro en van 20euro. :-)

                          edit: er is er zelfs een met een diafragma

                          Last edited by Jer0en; 29 juli 2011, 20:47.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

                            ik heb zo'n cheapass adapter gekocht maar heb nog geen M42 lenzen
                            die ene die ik heb is zelf omgebouwd.
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              Zijn er mensen met ervaring adapter MFT -> M42 of eos?
                              ik zie adapters van 100 euro en van 20euro. :-)

                              edit: er is er zelfs een met een diafragma

                              http://cgi.benl.ebay.be/Canon-EF-EOS...#ht_1997wt_962
                              Ik heb een Nikon F-adapter. Werkt perfect, ik gebruik een Nikon 50 1.8 E-series en een Nikkor 135 2.8 AI in combinatie met mijn Oly 9-18, Pana 20 1.7 en 14 2.5.

                              Voor Canon denk ik dat je beter wegblijft van EOS adapters, tenzij een adapter met electronische diafragma-bediening (als zoiets al bestaat ?). Maar je kan bijvoorbeeld een Canon FD-adapter kopen en oude (heel goedkope) Canon FD lenzen gebruiken.
                              Zolang er een diafragmaring op de lens zit, zit je goed.
                              mijn website

                              Comment

                              Working...
                              X