Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactcamera - sportstand noodzakelijk ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactcamera - sportstand noodzakelijk ?

    Hallo,
    Ik heb me net een Canon 400d aangeschaft en nu zoek ik nog een compactcamera (ook tweedehands). Ik heb een Canon Powershot S70, en daar zitten verschillende voorgeprogrammeerde programma's in, zoals de sportstand. Die heb ik nodig voor het fotograferen van mijn hond. Aangezien ik een compactje altijd bij me heb (in tegenstelling tot de 400d, die ik eerder "met voorbedachte rade" meeneem), is het nodig dat ik van bewegende objecten foto's kan maken. Deze powershot is echter nogal groot om in m'n zak te steken, vandaar dat ik denk aan een andere.
    Nu vraag ik me af, met al die vernieuwingen in de toestellen van tegenwoordig, of die sportstand in nieuwere toestellen nog nodig is, of dat bewegingsdetectie dit kan oplossen ?

    Heeft iemand ook een tip voor een toestelletje, ongeveer 2 jaar oud, afin vanaf 8 MP ongeveer ?

  • #2
    Re: Compactcamera - sportstand noodzakelijk ?

    De compactjes worden wel steeds sneller, maar voor sportfotografie blijven ze toch nog een stuk te traag. Er mag dan wel een sport-stand voorzien zijn, maar daarmee wordt het nog geen sport-camera...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Compactcamera - sportstand noodzakelijk ?

      Een echte sportcamera hoeft het niet te zijn. De sportstand op mijn Powershot S70 voldeed prima voor een bewegende hond.

      Comment


      • #4
        Re: Compactcamera - sportstand noodzakelijk ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sunne Bekijk bericht
        Hallo,

        Nu vraag ik me af, met al die vernieuwingen in de toestellen van tegenwoordig, of die sportstand in nieuwere toestellen nog nodig is, of dat bewegingsdetectie dit kan oplossen ?
        Wat doet een sportstand?
        Lens wijd open en ISO hoog , zodat de sluitertijd zo kort mogelijk wordt.
        Als op je camera dat handmatig ingesteld kan worden , dan heb je geen "sportstand"nodig.
        Geen idee verder waarvoor beweingsdetectie moet dienen.

        Comment


        • #5
          Re: Compactcamera - sportstand noodzakelijk ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Wat doet een sportstand?
          Lens wijd open en ISO hoog , zodat de sluitertijd zo kort mogelijk wordt.
          Als op je camera dat handmatig ingesteld kan worden , dan heb je geen "sportstand"nodig.
          Geen idee verder waarvoor beweingsdetectie moet dienen.
          Ja, maar zo'n compactje, daar kan je niet veel zelf op instellen hé.

          Comment


          • #6
            Re: Compactcamera - sportstand noodzakelijk ?

            Op sommige wel hoor.....
            Kan het niet, dan kunnen die noobstanden mischien wel iets helpen.

            Comment

            Working...
            X