Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

    De tweede helft van augustus trekken we naar Gran Canaria. We hebben voor de ganse periode een huurauto geboekt, en kunnen dus practisch overal op het eiland te komen.

    Mijn voorkeur gaat vooral uit naar natuur-, macro- en landschapsfotorafie. Al weet ik bijna zeker dat ook nachtfotografie aan de beurt zal komen.

    Het is practisch niet haalbaar om al mijn fotomateriaal mee te nemen.
    Welk materiaal zou jij meenemen indien je over mijn fototas beschikte? (beschikbaar materiaal - zie onder)


    En los daarvan, wat moet ik zeker gezien/gefotografeerd hebben?

    Thx!
    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

  • #2
    Re: Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

    Alvast de Tokina wegens het weidse landschap.De 70-300 mm voor bv.bloemen en mensen.
    De 18-200 mm als allrounder en voor het comfort.
    Met de auto rij je gemakkelijk het eiland rond in 1 dag.Maar indien ik het over deed zou ik de doortocht op de ring aan de hoofdstad niet meer doen en terugkeren bv.ter hoogte van Arucas dan zie je het duizelingwekkende landschap aan je rechterzijde,stoppen niet veel mogelijk!
    Voor een bezoek aan de hoofdstad verkoos ik de lijnbus.
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

    Comment


    • #3
      Re: Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

      Palmitos park is zeker een aanrader
      Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
      https://500px.com/marnix_photography

      Comment


      • #4
        Re: Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

        Wij Vertrekken binnen een week ook naar gran cannaria....ik ga mijn D90+Tokina 11-16mm2.8f en mijn 16-85VR meenemen.....mischien mijn 70-300VR...mijn vrouwke haar compactje.Is er buiten het palmitos park nog bezienswaardigheden die de moeite zijn??? Porte de Mogan........


        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

          In het noorden heb ik toen ook een plantentuin bezocht maar weet de naam niet meer. Weet wel dat het in het noorden was waar het veel groener is. Verder heb je nog de duinen van Maspalomas. Ook de shoppingcenters in playa del Ingles is het aangenaam vertoeven 's avonds.

          Een jeep safari is een aanrader maar zou wel fototoestel in het hotel laten want je komt totaal onder het stof terug.

          Bij mijn tweede verblijf heb ik ipv een jeep safari een tocht gemaakt met buggy's, ik denk miguel tours wat zeker ook aangenaam is en minder stoffiger.

          Verder weet ik niet hoe het er nu is maar toen werd je vaak aangeklamt dat je dit of dat had gewonnen maar het komt telkens neer op time-sharing dus je bent gewaarschuwd.

          Alvast een prettig verblijf.

          P.S. In één van de shoppingcenters is een kleine bar, ik denk de lantaarn genaamd, is van een Antwerpenaar, toffe kerel die op kleine schaal jeepsafari doet, hij rijdt zelf maar je komt op plaatsen waar je anders nooit zou kome. Ook heeft hij een boot voor een dagje vissen. Verder moet je zeker eens een ron miële drinken, vond ik enorm lekker.
          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
          https://500px.com/marnix_photography

          Comment


          • #6
            Re: Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

            Dan MOET je naar Palmitos Park, een schitterende dierentuin in de 'bergen'. Daar kun je fantastisch fotograferen en je helemaal uitleven met je macro! Ben er zelf in mei geweest dit jaar. Ook Puerto de Mogan is erg leuk en mooi!

            Comment


            • #7
              Re: Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

              In het midden van het eiland heb je de Roque Nublo. Een eenzame rots op een van de hoogste punten van het eiland. Even wandelen en als het goed weer is zie je de Teide op Tenerife
              Comfortably numb with my Pentax

              Comment


              • #8
                Re: Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

                Ik vrees dus dat ik een paar lenzen in mijn valies zal moeten steken. Rugzak met fotomateriaal zal anders te rap boven de 6kg uitkomen, en dan mag ik die niet meer meenemen als handbagage.

                Kurt
                Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

                Comment


                • #9
                  Re: Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

                  Als ik van jou was zou ik de 12-24, de 50 en de 105 meenemen, of misschien in plaats van de 105 de 70-300.

                  Denk niet teveel na over de "gaten" tussen de lenzen te willen opvullen.
                  mijn website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gran Canaria - Lenzen en belangrijke plaatsen

                    Zie ook http://forum.belgiumdigital.com/f57/...ht-308962.html met mijn highlights.
                    EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

                    Comment

                    Working...
                    X