Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

    hey,
    ik had een vraagje in verband met de volgende set die konijnenberg aanbied:


    voor een absoluut beginner met fotografie, is deze combinatie dan geschikt om de flits op een andere plaats te hebben staan dan op de camera? bvb om meer belichting vanaf de zijkant te hebben van (ik zeg maar iets,) een portret?

    Zelf gebruik ik nu een Metz36 als flits, maar die kan ik alleen op de camera gebruiken heb ik me laten vertellen.
    Daarom leek me bovenstaande set voor die prijs wel een leuk beginsetje.

    alvaste bedankt voor de info.
    Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

  • #2
    Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

    Yep, heel leuk setje om mee te beginnen, heb ik zelf ook een hele tijd mee gewerkt.

    En je kan ook enkel de trigger kopen en die met je Metz gebruiken hoor, laat je nooit teveel wijsmaken door verkopers.

    pluspunten aan het setje:
    - goedkoop. dus je kan makkelijk uitbreiden.
    - het doet wat het moet doen.

    minpunten:
    - kort bereik
    - werkt niet in fel zonlicht
    - als je pech hebt, heb je een slechte zender of ontvanger en dan laat die je flits constant afgaan. Resultaat: batterijen heel snel leeg.

    Vanwege de prijs is het echt wel aan te raden.
    Wil je van de eerste keer iets kopen waar je 100% tevreden van gaat zijn, dan moet je de pocketwizard TT1 + TT5 met een goede flits nemen.
    Dan kan je alles wat je wil en nog heel wat meer.
    (laat de PW haters nu maar komen :P)
    500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

    Comment


    • #3
      Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

      Is het niet zo dat je dan een manueel instelbare flits moet hebben? Zo heb k dan weer op internet gelezen.

      Maar hoe jij bedoeld is dan de trigger op camera, ander deel op m'n metz en dan werkt da ook? Zou mooi zijn
      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

      Comment


      • #4
        Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

        Oorspronkelijk geplaatst door xippix Bekijk bericht
        laat je nooit teveel wijsmaken door verkopers.
        Of door de eerste de beste op internet

        Metz 36 heeft geen manueel instelbare ratio's, voor los van de camera te gebruiken is hij niet echt geschikt (tenzij je steeds volle bak gaat flitsen).

        De PW's zijn goed, maar veel te duur en voor een beginner en zelf voor vele gevorderden gewoon overkill.
        (en ik ben geen pw hater hoor).

        Met het strobistsetje kom je best een heel eind, natuurlijk zal je a verloop een tweede tot zelfs een derde flits willen.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

          HAH! geen manuele stand op die flits...
          had ik niet gezien. ik dacht dat metz alleen manueel en ttl + manueel had.

          inderdaad, niet zomaar alles geloven van die zeveraars op internet
          moest je PW's kopen werkt het natuurlijk wel perfect met die flits.
          500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

          Comment


          • #6
            Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

            Die pw's zijn wel een pak duurder, en voor n beginner lijken ze me dan net iets te duur.

            K vind t ook stom da de metz ni instelbaar is, maarja, da heb je met da goedkoop lensje, k had beter toen iets meer uitgegeven voor n Nikon flits.... Achja, nu maar goedkope flitsjes kopen hè hahaha
            Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

            Comment


            • #7
              Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

              Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
              k had beter toen iets meer uitgegeven voor n Nikon flits.... Achja, nu maar goedkope flitsjes kopen hè hahaha
              Ik ga hier anders dan de vorige posters antwoorden, maar volgens mij zou je echt wel beter als 1ste flash met een merkeigen flash beginnen.

              VOORDELEN:
              - TTL functie: is niet zo nodig voor strobisme maar vroeg of laat moet je het wel eens gebruiken, denk maar aan familiefeestje enz.
              - met de Nikon flashes kun je in CLS mode werken (IR gstuurd) en ook off-camera gaan. OK, radiogestuurde triggers zijn beter, maar binnenhuis werkt dat systeem vrij goed.
              - die Nikon flashes zijn gewoon goed (constante kleurtemperatuur), en eenvoudig om te gebruiken.

              NADELEN:
              - prijs : een SB900 bv kost iets meer dan €300 (met de SB700 of SB600 heb ik geen ervaring)

              Wat betreft die Cactus triggers: ik heb ze ook gehad en weggegooid wegens onbetrouwbaar. Je bent veel beter af met de fameuze RF-602 triggers of Phottix Strato bv.

              Je hebt nog een ander alternatief: je kan proberen een 2de handse Nikon flash op de kop te tikken (SB-24, SB-800 of zo, alhoewel ze steeds moeilijker te vinden zijn) en de bovenstaande triggers aanschaffen, dan ben je nog steeds iets duurder maar wel beter af. En voor je een 2de flash koopt, overweeg de aankoop van een reflectiescherm.

              Comment


              • #8
                Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

                Pascor, voor hetgeen ik de metz gebruik doet ie voor mij wat ie moet doen ;-)
                Op internet vind je redelijk makkelijk nog wel eens een sb24 dus das t probleem ni.

                Over t algemeen lees k redelijk goeie commentaren over de cactus en de RF 602.

                Reflexischerm heb ik liggen, maar gebruik t eigenlijk te weinig.
                Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                Comment


                • #9
                  Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

                  Vandaag de cactus en de yongnuo gaan halen bij Konijnenberg. Heb dr ook ff mee gespeeld en k moet zeggen t is toch leuk speelgoed. Denk da k er nog wel wa plezier mee ga hebben.
                  K had eigenlijk beter ook meteen een extra ontvanger en n extra flits meegebracht, dan had k nog iets meer mogelijkheden gehad. Volgende week kom k r in de buurt en dan haal ik die nog even...
                  Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                  Comment


                  • #10
                    Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
                    Vandaag de cactus en de yongnuo gaan halen bij Konijnenberg. Heb dr ook ff mee gespeeld en k moet zeggen t is toch leuk speelgoed. Denk da k er nog wel wa plezier mee ga hebben.
                    K had eigenlijk beter ook meteen een extra ontvanger en n extra flits meegebracht, dan had k nog iets meer mogelijkheden gehad. Volgende week kom k r in de buurt en dan haal ik die nog even...
                    welke cactus heb je genomen?
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

                      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      welke cactus heb je genomen?
                      De V4.
                      Gisteren nog even mee gespeeld en tot nu bevalt ie goed...
                      Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                      Comment


                      • #12
                        Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
                        De V4.
                        Gisteren nog even mee gespeeld en tot nu bevalt ie goed...
                        jammer dat ze dit nog durven verkopen... da's oude (soms onbetrouwbare) technologie... d'r is vandaag zo veel beters op de markt...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          jammer dat ze dit nog durven verkopen... da's oude (soms onbetrouwbare) technologie... d'r is vandaag zo veel beters op de markt...
                          de reden waarom ik het vroeg

                          ze zulle van hunne stock moeten afgeraken he
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

                            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                            de reden waarom ik het vroeg

                            ze zulle van hunne stock moeten afgeraken he
                            Zou mss wel kunnen, maar tot nu ben ik er blij mee. Hij heeft 'nog' ni gehaperd haha

                            Moest ie op den duur tegenvallen dan kan k m nog altijd wegdoen...

                            Bij Konijnenberg zeiden ze da ze ni slecht waren, maar dat er betere zijn, maar da is bij alles zo. Wisten zij me te vertellen...
                            Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                            Comment


                            • #15
                              Re: beginnersvraagje nog voor ik met strobisme begin

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
                              Zou mss wel kunnen, maar tot nu ben ik er blij mee. Hij heeft 'nog' ni gehaperd haha

                              Moest ie op den duur tegenvallen dan kan k m nog altijd wegdoen...

                              Bij Konijnenberg zeiden ze da ze ni slecht waren, maar dat er betere zijn, maar da is bij alles zo. Wisten zij me te vertellen...
                              kan wel zijn, maar dat is zoiets als naar de garage gaan als je een auto wilt kopen... de garagist verkoopt je een oud model, die al 2 jaar vervangen is door een nieuw model, en laat je daarenboven nog meer betalen voor dat oud model als het nieuw model...
                              Dat oud model, verbruikt trouwens meer, heeft geen airco, en een kleine brandstof tank...

                              maar... hij rijdt natuurlijk ook... minder ver, minder comfort...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X