Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar een goede lens voor mijn Canon 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar een goede lens voor mijn Canon 450D

    Beste,
    Ik ben nieuw hier op dit forum en ben op zoek naar een goede telelens (zoomlens) voor mijn camera. Een vb waarbij ik de lens nodig heb. " Ik ben op reis en zie in de verte een diertje lopen, dit wil ik zo goed mogelijk kunnen fotograferen en zoveel mogelijk vergroten" . Ik dacht aan een ...300mm lens maar de getallen ervoor en erna zeggen mij helaas niks.

    Ik heb al eens rondgekeken op internet en ik vond deze wel goed, de Sigma DG 70-300mm f/4-5.6 OS Canon maar wat die cijfertjes allemaal betekenen weet ik helaas niet. Ik hoop dat iemand bij kan helpen bij een goede zoomlens.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Op zoek naar een goede lens voor mijn Canon 450D

    de F staat voor de diafragma-opening van je lens.

    In dit geval is de opening op 70mm dus f4 en op 300mm f5.6, daartussen varieert dit telkens

    de totale lengte die je nodig hebt, moet je zelf uitmaken, vooral het verste punt

    je heb idd die dat je aanhaalt, wil je een standaard-telezoom, kan je ook opteren voor de kit-zoom 55-250 IS van canon, wil je verder / meer kunnen zoomen, kan je opteren voor een 100-400 bvb van canon

    elke lens heeft zijn prijskaartje afhankelijk van zijn specificaties
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar een goede lens voor mijn Canon 450D

      voor dieren in de natuur is 400mm wel aan te raden vind ik zelf

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar een goede lens voor mijn Canon 450D

        Oorspronkelijk geplaatst door Sweetdeer Bekijk bericht
        Beste,


        Ik heb al eens rondgekeken op internet en ik vond deze wel goed, de Sigma DG 70-300mm f/4-5.6 OS Canon maar wat die cijfertjes allemaal betekenen weet ik helaas niet. Ik hoop dat iemand bij kan helpen bij een goede TELElens.

        Alvast bedankt!
        Die Sigma zou ik mijden, goedkoop maar niet goed (genoeg)
        Beter is de Canon EFs 55-250 IS , is veel 2e hands aanbod van en heeft behoorlijke kwaliteit.
        Wil je meer dan 300mm , dan wordt het prijzig , maar doe eerst maar eens ervaring op....

        Comment

        Working...
        X