Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

    Hallo Iedereen,

    Ik ben papa van 2 voetballende zonen.
    Ik heb nu een sony cybershot.
    Tot zover een goed toestel maar de jongens worden groter en ook sneller!
    Ik zou me nu graag een nieuw toestel aanschaffen MAAR, wat kies ik??
    Toestel moet vooral snel zijn, kwalitatieve foto's trekken en liefst zo klein mogelijk ... ik weet ...
    Daarjuist naar winkel geweest en daar rade men mij een Nikon D3100 aan ...
    Goed of ... ?

    Alvast bedankt voor de info!

  • #2
    Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

    en welke lens heeft hij aanbevolen ?
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      en welke lens heeft hij aanbevolen ?
      De AF S 55-200 VR.

      Comment


      • #4
        Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

        1 wat is uw budget??
        2 wat verwacht je??

        edit:

        snel en klein? body is klein, met lens erop is't iets anders.

        ik zou zeggen koop die D3100 met een 70-200 f2.8 (nikonversie als't niet zo nauw steekt, de sigma-met OS- als't iets krapper is)
        mss komt ook de nikon 70-300 VR in aanmerking!

        70-200 is een zeer snelle lens, de 70-300 is iets minder snel.
        't grootste verschil zit em in't diafragma, 70-200 is f2.8 over gans de lijn, 70-300 niet.
        Last edited by david_ve; 18 juli 2011, 18:04.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

          Om in alle lichtomstandigheden goede foto's te kunnen nemen, zal waarschijnlijk de lens veel belangrijker zijn dan de body!
          dslr4dummies

          Comment


          • #6
            Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

            Je hebt een toestel nodig met snelle AF, liefst met snelle fps (beelden per seconde) goede hoge ISO prestatie, dan valt de d3100 sowieso direct uit den boot.
            Meest geschikte toestellen daarvoor zijn de sony a55 of de sony a35, zijn de snelste op de markt.
            Je kunt een 70-200 f2,8 kopen maar vind dat niet noodzakelijk, indien je dit toch zou doen raad ik de sigma of tamron, aan de merklenskes zijn veel te duur daarvoor. Je hebt daar echter niet noodzakelijk een zogenaamde snelle lens (snelle lens wil zeggen lens met groot diafragma -> kleine f-waarde) voor nodig daar is keus genoeg in minder dure lenzen die voldoen, of het moest zijn dat je hoofdzakelijk bij kunstlicht gaat werken en dan nog. Algemene snelheid, snelheid AF en hoog ISO gedrag van het toestel is het meest belangrijke, laat je niets wijsmaken.
            Het voordeel van die sony's is ook dat je daar video opnames kunt mee maken van sportevenementen dit integenstelling tot andere DSLR die daarvoor veel te traag zijn, hetzelfde geldt voor live view.

            Comment


            • #7
              Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

              Ja, en ik vrees ook dat een 200mm iets aan de korte kant zal zijn, zelfs op een croptoestel. Een voetbalveld is ca. 100x50 meter...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

                Toestel moet vooral snel zijn, kwalitatieve foto's trekken en liefst zo klein mogelijk ...
                De Sony A55 is klein, heeft snelle AF, 7tot10fps wat zeer snel is, dus voldoet aan jouw criteria.
                Van iemand die beide ,Nikon D3100 en Sony A33, ( klein broertje vd A55 en nu vervangen door de A35) toestellen heeft en de A33 was duidelijker sneller volgens hem.
                Hoeveel mm's je nodig hebt voor een voetbalwedstrijd weet ik niet, geen ervaring mee.
                Ik schat toch 300mm dat je nodig hebt, misschien zelfs meer. Welke lenzen dan ? Sony 70-300g , Tamron 70-300 deze klik, Sony 70-400g , Sigma 50-500 klik
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  1 wat is uw budget??
                  2 wat verwacht je??

                  edit:

                  snel en klein? body is klein, met lens erop is't iets anders.

                  ik zou zeggen koop die D3100 met een 70-200 f2.8 (nikonversie als't niet zo nauw steekt, de sigma-met OS- als't iets krapper is)
                  mss komt ook de nikon 70-300 VR in aanmerking!

                  70-200 is een zeer snelle lens, de 70-300 is iets minder snel.
                  't grootste verschil zit em in't diafragma, 70-200 is f2.8 over gans de lijn, 70-300 niet.
                  Budget maakt eigenlijk niet zoveel uit (Alhoewel :-)). Ik wil investeren in een goed toestel!
                  Ik verwacht mooie foto's waar mijn zoon duidelijk op te zien is en dan zeker van de actie die hij maakt en niet van juist na de actie.
                  Alvast bedankt voor de reacties!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

                    bij canon is de 100-400 lens een goede prijs-kwaliteit voor sportfoto's!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

                      Ik denk dat we moeten oppassen dat we deze papa, die zijn voetballende zonen wil fotograferen, direct het beste (en ook duurste) materiaal willen aanbevelen.
                      Een 70-200/2.8 is namelijk een lensje van meer dan 2000 Euro!

                      Een D3100 is zeker geschikt (reactietijd is zoals bij elke DSLR zeer snel) en ook de voorgestelde lens 55-200 VR is geschikt om goede (maar geen professionele) foto's van de voetballende zonen te trekken. Als alternatief zou ik een 70-300 VR aanbevelen, die ook nog in een redelijke prijsklasse valt.

                      Met deze combinatie zet je een enorme stap vooruit in vergelijking met de cybershot die je nu hebt.
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

                        Ik denk toch met de 3fps vd Nikon d3100 dat je veel shots gaat missen.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

                          Dan heb je ook nog een merk zoals Canon ..... Voordeel hier is dat je kwalitatief heel goede F/4 zooms hebt die relatief betaalbaar zijn. Jaren geleden fotografeerde ik regelmatig bij de voetballende jeugd en deed dat met een 1.6 crop camera (40D) en een 70-200 F/4. Wat mij betreft is dit een ideaal objectief bij de jeugdwedstrijden waar je vrijwel altijd aan de zijlijn plaats kunt nemen en met een beetje inzicht en mobiliteit veel van de actie kunt vastleggen zonder meteen te grijpen naar 300+ mm's.

                          De 70-200 F/4 is zeer goed bruikbaar vol open en heeft een snelle autofocus. Lijkt mij het beste om een goede start te maken. Doe daar een 40, 50, 60 of 7D bij en je zit denk ik gebakken. Los van het materiaal: maak je foto's vanuit een zo laag mogelijk standpunt (laag stoeltje of zitmatje mee dus) voor nog mooiere beelden ..

                          Speelt geld geen of een beperkte rol dan is de 70-200 F/2.8 IS versie II een heel mooi objectief. Dit objectief is momenteel mijn standaardzoom en is op het gebied van scherpte en AF-snelheid super; F/2.8 maakt dat je je onderwerp- met name op 200 mm- kunt isoleren van de achtergrond en dat is bij veel sportvelden mooi meegenomen. Verder werkt het prima met een 1.4 extender zodat je dan over een bereik van 98-280 mm kunt beschikken op F/4. Dit objectief kost wel 3 keer zoveel als een 70-200 F/4 (non IS); komende vanaf een Cybershot denk ik dat je je over de resultaten met de F/4 al zal verbazen, in positieve zin wel te verstaan .....
                          Last edited by hapa; 19 juli 2011, 21:58.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                            Dan heb je ook nog een merk zoals Canon ..... Voordeel hier is dat je kwalitatief heel goede F/4 zooms hebt die relatief betaalbaar zijn. Jaren geleden fotografeerde ik regelmatig bij de voetballende jeugd en deed dat met een 1.6 crop camera (40D) en een 70-200 F/4. Wat mij betreft is dit een ideaal objectief bij de jeugdwedstrijden waar je vrijwel altijd aan de zijlijn plaats kunt nemen en met een beetje inzicht en mobiliteit veel van de actie kunt vastleggen zonder meteen te grijpen naar 300+ mm's.
                            Verstandige uitleg helemaal akkoord en een jonge tweedehandse 50 D vindt je voor 600 euro en een 70-200 f4vindt je voor 400 euro. Dan heb je voor 1000 euro al wat je nodig hebt.
                            Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk toestel voor foto's van voetbalwedstrijd?

                              In uw geval zou ik gaan voor Nikkor 70-300VR + Nikon D90 of D5100.
                              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X