Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Canon 18-55 naar Tamron 17-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Canon 18-55 naar Tamron 17-50

    Wie heeft de overstap al gemaakt van de Canon EF-S 18-55 IS 3.5 naar de Tamron 17-50 2.8 AF/XR DI of de Tamron 17-50 2.8 XR DI II AF VL?

    Wat is de ervaring en of commentaar?

    Alvast bedankt.
    mvg Guido
    Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

  • #2
    Re: Van Canon 18-55 naar Tamron 17-50

    de zoekfunctie even gebruiken en je zal heel veel leesvoer vinden
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Van Canon 18-55 naar Tamron 17-50

      Had ik gedaan, wat ik opgestoken had is kort samengevat:
      De Tamron zonder VR zou beter zijn en ze heeft een grotere lichtsterkte.
      Eén iemand zei dat het verschil klein is, maar zegt niet duidelijk omdat hij dit ervaren heeft.

      Maar ik zoek iemand zijn ervaring die de overstap gemaakt heeft...
      mvg Guido
      Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

      Comment


      • #4
        Re: Van Canon 18-55 naar Tamron 17-50

        het hangt er vooral vanaf wat je wilt bekomen natuurlijk

        het levert voordelen op in donkere omgevingen, heeft een kleinere DOF waarmee je meer 'onscherpte' kan genereren als je op een klein diafragma (grote opening, f2.8) gaat werken

        het hangt er dus vooral vanaf, heb je dit nodig, en zoja, wat wil je uitgeven

        je hebt verschillende lenzen in deze lichtsterkte en bereik, m.n. :
        - de tamron die je aanhaalt met en zonder VC (of je die VC nodig hebt, dien je zelf uit te maken)
        - sigma 17-50 f2.8 OS bestaat ook
        - canon 17-55 f2.8 IS

        volgens de canon aanhangers blijft dit de topper en vinden dat deze aansluit bij het L-gamma, anderen zijn tevreden met de beelden die de tamron produceert en nog anderen zweren bij de sigma omdat deze scherpere beelden zou afleveren dan de canon zelfs

        aan jou om de beslissing te maken of het deze lens is dat je wilt

        een ding is zeker, het zal beter glas zijn dan de kitlens die je nu hebt, maar of je het nodig hebt, is een andere vraag. dit is iets wa zelf dient uit te maken
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Van Canon 18-55 naar Tamron 17-50

          Behalve kwaliteitswinst en winst aan lichtsterkte is er nog een winst.

          De Canon 18-55 mm heeft bij 55 mm een volle opening van f/5.6. Het zoekerbeeld is donkerder dan het zoekerbeeld bij f/2.8.

          Ik vind een licht zoekrbeeld bij het zorgvuldig componeren wel zo plezierig. Maar, ik geef toe, ik werk niet met Live view.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Van Canon 18-55 naar Tamron 17-50

            Heb ze gehad
            hoe duurder hoe beter successs, dus canon 17-55 is nog beter

            Comment


            • #7
              Re: Van Canon 18-55 naar Tamron 17-50

              Nog beter!!!! Ik heb de canon 17-55mm2.8f USM gehad vroeger en ik heb nu de Tamron 17-50mm2.8f zonder VC en ik kan je wel zeker zeggen dat ze qua scherpte weinig verschillen....enkel is de canon beter met zijn veel snellere AF dat wel....maar anders aan elkaar gewaagd

              grtz

              templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment

              Working...
              X