Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo YN-560 via E-bay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo YN-560 via E-bay

    Bezit momenteel een 60D + 580EXII
    en zou graag een 2de strobe bijhebben..

    Denk dat m'n uiteindelijke keuze gevallen is op de YN-560 omwille van de prijs en omwille van de positieve reacties over de optical slave..

    Mijn 580EXII wordt getriggered (optisch) door de built in flash.
    De YN zou dus moeten triggeren op de flash van de 580EXII.


    Zijn de meningen over de optische slave hier gelijkgesteld aan de commentaren die ik her en der heb gelezen?




    2de vraag: Is deze e-bay shop betrouwbaar? (99.6% feedback)




    Ik blijf toch steeds huiverachtig bij dat e-bay, maar het prijsverschil is wel een 30-35€ tov de Cameratools.nl -prijs.
    -=_-__________________________________________________ __-_=-
    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
    -=_-__________________________________________________ __-_=-

  • #2
    Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

    de score op zich is goed, dus is in principe betrouwbaar

    alleen weet ik niet of je de flash gaan kunnen triggeren met jouw interne flash of je 580, dit zal je moeten testen vrees ik maar ik vermoed dat dit niet zal lukken

    nog goedkoper is de YN-460 II trouwens, heeft geen pc-sync poort en je kan er geen battery-pack op aansluiten maar voor de rest zelfs iets krachtiger als de 560

    deze 460 heb ik trouwens liggen dus indien je wenst te testen of dez optisch getriggerd kan worden, altijd welkom
    ik kan het je niet bevestigen omdat ik met PT-04 & RF-602 trigger setjes werk
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

      Ok thanks voor je feedback.

      Heb ook een triggersetje liggen voor 1 flash van Yongnuo zelf, dus worst case scenario kan ik nog altijd een RX bijkopen voor de YN.

      Waarom vermoed je dat het niet zal werken met de optische slave?
      -=_-__________________________________________________ __-_=-
      Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
      -=_-__________________________________________________ __-_=-

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

        omdat ik dacht dat deze flitsen nog niet voorzien waren voor de triggering van nikon en canon zelf, normaal staat dit allemaal in de specs

        en welk setje heb je dan van youngnuo?
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

          Ben verkeerd, 't is een setje van illuStar:





          Had deze thread gelezen http://photography-on-the.net/forum/....php?t=1037413 en daar stond een 'gelijkaardige' setup die werkte , daarom dat het me verbaasde dat het niet zou werken..
          -=_-__________________________________________________ __-_=-
          Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
          -=_-__________________________________________________ __-_=-

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

            het kan inderdaad werken, ik heb er zelf geen ervaring mee

            ik verkies de radio-triggers omdat je deze soms al eens achter een muur kan plaatsen enz

            het setje van illustar zal werken maar niet denderend ver lees, ook kan je op locaties waar je met veel ijzer enz zit, in de problemen komen door interferentie
            ze zijn ook duur zie ik :s
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

              Aha ! 't was een veronderstelling, terwijl ik op zoek was naar feiten hihi..

              geen probleem hoor..

              Ja inderdaad, als ik eens achter de hoek moet flitsen, zal ik wel niet anders kunnen dan een tweede RX bijkopen.. maar for now zou ik dan toch al verderkunnen met de optical..

              Met dat setje van illustar heb ik eigenlijk nooit problemen gehad in combinatie met monoblocs
              en die hebben heel wat kilometertjes afgelegd en op veel locaties geweest..
              Heb natuurlijk wel niet meer dan 25-30 meter nodig gehad en misschien dat ze daar inderdaad hun kwaliteit verliezen.. nog niet uitgetest eigenlijk.

              Zoals ik zei, it'll work fine for now , wat de toekomst brengt is een ander paar mouwen hé
              -=_-__________________________________________________ __-_=-
              Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
              -=_-__________________________________________________ __-_=-

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

                De flash is dus perfect te triggeren via de optical slave, (alleen niet achter de hoek natuurlijk )

                Nog mensen met advies ivm het al dan niet aankopen via deze verkoper?
                -=_-__________________________________________________ __-_=-
                Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                -=_-__________________________________________________ __-_=-

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

                  Ik heb zelf al een keer of 5 strobiststuff gekocht via e-bay, en verschillende verkopers, en altijd perfect geleverd tussen de 8 en de 12 dagen.
                  Ik zie eerst gewoon naar de prijzen en dan naar de feedback, en in dit geval 99,4%, dus dit lijkt mij wel ok.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

                    Het is de YN-460II geworden via e-Bay
                    -=_-__________________________________________________ __-_=-
                    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                    -=_-__________________________________________________ __-_=-

                    Comment


                    • #11
                      Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

                      Enige waar je wel altijd rekening mee moet houden is de garantie van de apparatuur. Als de flitser binnen de garantie periode defect raakt is het lastig je garantie te claimen. Natuurlijk heb je recht op garantie, maar gedoe met opsturen enz.. Maar als je de €30,- goedkoper een meerwaarde vind zou ik er voor gaan. Ik koop zelf bijna altijd via een Nederlandse importeur of winkel zodat bij een defect in de garantie periode ik makkelijk terug kan gaan naar de winkel of leverancier.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Yongnuo YN-560 via E-bay

                        Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
                        Enige waar je wel altijd rekening mee moet houden is de garantie van de apparatuur. Als de flitser binnen de garantie periode defect raakt is het lastig je garantie te claimen. Natuurlijk heb je recht op garantie, maar gedoe met opsturen enz.. Maar als je de €30,- goedkoper een meerwaarde vind zou ik er voor gaan. Ik koop zelf bijna altijd via een Nederlandse importeur of winkel zodat bij een defect in de garantie periode ik makkelijk terug kan gaan naar de winkel of leverancier.
                        Als ik de 460-II 30€ goedkoper had gekocht dan had k m voor nog geen 19€. Zou dan ni wakker liggen van garantie
                        Last edited by Tiësto(m); 3 augustus 2011, 00:04. Reden: Aanpassing vd prijs en toevoege van link
                        Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                        Comment

                        Working...
                        X