Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] Prime(s) kopen voor 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

    Ik ben eens aan't rondkijken voor 1 of 2 prime lenzen. Kheb nu een 50mm 1.8 maar de AF zit er vaak naast. Dus lijkt het mij voor de hand liggend dat ik ga kiezen voor de 1.4. Een 20mm wil ik ook nog wel maar daar zit de knoop. Welke? De Canon 2.8 of de Sigma 1.8?

    Tips voor ander primes zijn altijd welkom. De keuze is nog lang niet gemaakt.

    Bedankt.

  • #2
    Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

    Oorspronkelijk geplaatst door Darshiva Bekijk bericht
    maar de AF zit er vaak naast. Dus lijkt het mij voor de hand liggend dat ik ga kiezen voor de 1.4.
    wat bedoel je met zit er vaak naast

    als je de lens wide open gebruikt (f1.8) lijkt het me wel vrij logisch dat vele delen onscherp zijn door de DOF

    ook kan je zelf je scherpstelpunt kiezen

    met een 1.4 ga je die onscherpte / dof nog meer hebben wide open
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

      Volgens mij kan je beter eerst eens controleren of die lens wel juist focust. Het is mogelijk dat die last heeft van back of frontfocus, en dat kan je op de 7D allemaal corrigeren.

      Met het diafragma volledig open is de 50mm f1,8 wel wat softer, de f1,4 versie heeft daar ook last van (net zoals bijna elke andere lens). Daar moet je ook rekening mee houden.

      En als je met het diafragma volledig open werkt, dan moet je zeker rekening houden met de beperkte scherptediepte, daardoor zal je zeker bij onderwerpen die in beweging zijn veel meer missers hebben.
      Last edited by Black B@ndit; 19 juli 2011, 16:56.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

        ik heb zelf nu bij mijn 7d de 50 1.4 van canon idd, erg prettig, werkt erg snel en trefzeker! ook heb ik de 30 1.4 van sigma, is ook erg leuk en verdomde scherp! En binnenkort ter aanvulling de 85 1.8 of 100 2.8 macro ter aanvulling, dan kan ik wel weer even tegen vind ik ;-)
        http://www.toondevries.nl
        Canon EOS 5D3, Sigma 8mm fish, EF 17-40L, EF 24-105L, EF 50mm 1.4, EF 70-300mm IS, EF 100L, EF 100-400L

        Comment


        • #5
          Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

          Als je de keuze maakt voor een 1.4 dan wordt op volledige opening - zoals hierboven geschreven - de dieptescherpte nog geringer ...... maar zal het ( volgens mij ) beter presteren bij 1.8 dan een andere prime van max. 1.8.
          Heb een Zeiss 1.4 en die mannen hebben het anders opgelost : GEEN A.F. (en ook geen stabilisatie) !
          Als de foto mislukt is, niet klagen over de lens, het is dan gewoon je eigen fout.
          B.t.w. het toestel reageert wel met de gekende Biep, als het vindt dat er iets een beetje scherp op de gekozen AF punten van sensor te vinden is.
          Wat ook opvalt is de oerdegelijke metalen constructie ( zelfs de zonnekap ).
          Duitse kwaliteit .... maar toch "made in Japan"
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #6
            Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

            ik denk dat je met de 50mm 1.4 nog vaker ernaast zult zitten dan met de 50mm 1.8 II vol open..., voordeel van die 1.4 is wel dat ie w.s. op 1.8 scherper zal zijn dan de plastic fantastic en dat ie wat degelijker in mekaar zit, niettemin, de 1.8 vind ik nog steeds een superscherp lensje hoor.. ook op f/1.8..(mss komt het ook wel omdat ik zowel digitaal FF als analoog 35mm mijn fotookes maak.. ) ik heb meer treffers vol open met die 50mm 1.8 op die eos-3 dan met mijn 5dmkII, w.s. komt dat omdat die eos-3 een beter AF-systeem aan boord heeft..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #7
              Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

              Persoonlijk ben ik heel tevreden met mijn Sigma 30mm 1.4. Op een 7D zal die een goede "normale" lengte geven. (wel testen of je een goed exemplaar in handen hebt)

              Comment


              • #8
                Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

                Kheb Vorige week een eerste shoot gedaan met wat externe flitsen en pocketwizardz. Toen veel gebruik gemaakt van mij 50mm 1.8 omdat ik wel denk dat ik hiermee het scherpste resultaat zou krijgen. Mijn 17-55 2.8 is ook wel een prachtlens maar toch net niet zo scherp dan die prime. Daarnaast heb ik enkel nog een 55-250. Daar heb ik niet zo op gerekend. Kben aan't sparen voor de 70-200 maar dat zal nog wel effe duren vanwege de prijs. Ja ik wil persé de 2.8
                Het uiteindelijk resultaat viel me tegen omdat ongeveer de helft van de foto's niet correct scherpgesteld waren. Ik ben nog geen pro maar ik durf toch wel al beweren dat dit niet aan mij lag. En hier en daar lees ik van andere gebruikers dat dit een veel voorkomend probleem is. De 1.4 zou veel beter presteren. Ik kan er ook bij zeggen dat ik hem meestal niet volledig open heb gebruik. Het was enkel mijn bedoeling die nieuwe pocketwizardz eens te testen.
                Nu lees ik reviews dat de Canon 20mm niet zo best presteert en de Sigma ook niet. Helaas.

                Comment


                • #9
                  Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                  Persoonlijk ben ik heel tevreden met mijn Sigma 30mm 1.4. Op een 7D zal die een goede "normale" lengte geven. (wel testen of je een goed exemplaar in handen hebt)
                  Ik ook, handige beeldhoek, maar zo'n grote opening moet je wat gewoon worden zoals hier al gesteld, niet elke foto is er "boenk op".
                  De 50 1.8 heb ik in een zwak moment de deur uit gedaan, mijn exemplaar althans focuste niet goed bij weinig licht.

                  Op de huidige matglazen (met lensjes ter verhoging van de lichtsterkte) kan je boven f:2.8 nog moeilijk de scherpte evalueren, je moet op de AF van de camera voortgaan.
                  Last edited by palombian; 19 juli 2011, 13:14. Reden: huidige matglazen

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

                    ik heb eerlijk gezegd ook het idee dat mijn 50mm 1.8 met de AF regelmatig op andere punten scherpstelt dan waar mijn op gericht is. En autofocus in lowlight is ook niet je van het.

                    maar goed, wat wil je voor 100 euro...ik ben er voorlopig nog heel tevreden mee (alhoewel ik hem minder zal gebruiken nu ik een 17-50 2.8 heb)

                    PS: hoe test je of een lens front of backfocus heeft?
                    Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                    Canon powershot s120

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
                      PS: hoe test je of een lens front of backfocus heeft?
                      Dat kan je op deze manier doen:

                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

                        Wie zijn canon 50mm 1.8 vervangt door een canon 50mm 1.4 met oog op het sterk verbeteren van AF prestaties... die zal bedrogen uitkomen (ik spreek uit ervaring)
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          Wie zijn canon 50mm 1.8 vervangt door een canon 50mm 1.4 met oog op het sterk verbeteren van AF prestaties... die zal bedrogen uitkomen (ik spreek uit ervaring)
                          Voor ongeveer dezelfde kostprijs is de 85mm f1,8 dan een heel wat betere keuze als je een prime met een snelle en accurate AF zoekt.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                            Wie zijn canon 50mm 1.8 vervangt door een canon 50mm 1.4 met oog op het sterk verbeteren van AF prestaties... die zal bedrogen uitkomen (ik spreek uit ervaring)
                            Kan ik beamen. 't Wordt wel tijd dat Canon eindelijk es nieuwe versies uitbrengt van die 50mm lenzen.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Canon] Prime(s) kopen voor 7D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Voor ongeveer dezelfde kostprijs is de 85mm f1,8 dan een heel wat betere keuze als je een prime met een snelle en accurate AF zoekt.
                              Perfecte redenering, daar had ik ook rekening mee gehouden. Maar de 85 van Canon heeft geen beeldstabilisatie. Op een crop geeft dat direct zo'n 135 en vermits ik niet meer zo'n vast hand heb
                              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                              Comment

                              Working...
                              X