Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtsterk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtsterk?

    Dag iedereen,

    Momenteel heb ik een powershot S5. Geweldig toestel vind ik maar dan vooral voor buiten en in goede lichtomstandigheden. Daarom zou ik me toch graag een reflex aanschaffen. Qua toestel neig ik naar de Canon 600D of de Nikon D5100 (zou graag een kantelbaar scherm hebben). Uiteraard ga ik zeker ook eens testen welke nu het beste in de hand ligt maar ik heb toch nog een aantal vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen en willen helpen..

    Klopt het dat deze Nikon (en andere Nikon's) hoewel die minder MP heeft toch iets beter preseert in slechtere lichtomstandigheden en dus op hogere iso?
    Zal ik met zo'n toestel sowieso al een groot verschil merken in slechtere lichtomstandigheden (en dan bedoel ik gewoon overdag/vroege avond binnenhuis al bvb) tov de powershot in combinatie met een (allround) lens met max diafragma 3.6 (Tamron 18-200mm F 3.5-6.3 XR Di-II Nikon)
    of moet ik voor een groot verschil echt al zeker minimum richting 2.8 (zoals de tamron 17-55 2.8)? Uiteraard is hoe lichtsterker hoe beter maar qua budget kan ik geen uitgebreid assortiment lichtsterke lenzen aan nu (zowel een lichtsterke pakweg 17-55 en 70-200 zou dan al nodig zijn) en lijkt me die Tamron wel ok om een reflex te leren kennen

    Graag jullie mening .

  • #2
    Re: Lichtsterk?

    De Nikon D5100 presteert inderdaad bij minder licht iets beter.
    De lens die je voorstelt is optisch en qua lichtsterkte echt geen wereldwonder en al helemaal niet op toestellen met zoveel pixels.
    Beter dus een 2.8 17-50 (zonder VC een prima lens en ook heel betaalbaar).
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Lichtsterk?

      Als je hier al wat hebt gelezen zul je gelezen hebben dat de lens meer toegevoegde waarde heeft dan je camera.
      De camera die je wilt kopen is een goede camera maar misschien wil je naar de d90 kijken. Is een kei van een toestel en voor 400 euro 2de hands te kopen. Dan heb je wat budget over voor 1 a 2 lenzen. Als video voor jouw belangrijk is kijk naar een canon 550...? Beide hebben geen kantelbare schermen. Je zult ,zeker met weinig licht, toch de viewfinder gebruiken....

      Nikon heeft een bepaalde ruisonderdrukking die je vooral gaat merken op zeer hoge iso's. Alhoewel dan de nikon dan beter presteert is het de facto niet zo belangrijk volgens mij. Ik heb geen nikon maar wat ik gezien heb is dat op hele hoge iso de ruis op nikon wat beter uitziet dan de canon maar beide foto's zijn dan al onberuikbaar. De d5100 lijkt wel een betere camera te zijn dan canon 600d volgens deze vergelijkings site http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon-D5100

      Nikon d5100 geef geen interne focus motor....wat dat betekent zal iemand vast uitleggen maar de af op oude nikkor zoom 80-200 werkt er dan niet op......

      de tamron 17-50 koop je 2de hands voor 200-220 euro.
      een 50 mm 1.8 is ook heel goedkoop
      nikkor 135mm 2.8 koop je voor een prikkie 60 euro ofzo ( manueel focus voor portretten met een mooie wazige achtergrond)
      en een oude nikkor 80-200 ed heb ik een keer bijna gekocht voor 230 euro, maar ik heb canon en vond dat toch geen goede idee.

      Goed lastige keuze maar ik zou voorlopig een goedkopere camera kopen en meer uitgeven aan lenzen. met de 50mm 1.8 kun je zonder flits in weinig licht foto's maken in de avonduren.

      Success
      Last edited by aras; 18 juli 2011, 03:05.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtsterk?

        Bedankt voor jullie reacties! Dat wordt inderdaad nog moeilijk .
        Andere meningen ook nog steeds welkom uiteraard!

        Comment

        Working...
        X