Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Goeiedag,

    Ik ben van plan om een telelens te kopen, vooral voor het fotograferen van windsurfers op zee. Ik heb voor het moment een nikon D90, maar zou graag binnenkort ook een nikon D700 aanschaffen.
    Ik twijfel nu tussen 2 lenzen: 70-300 VR en 80-200 2.8...

    Minder rekening houdend met de prijs, welke zouden jullie me aanraden?

    Mvg,
    Mister Quinten
    Mvg,
    Mister Quinten (Prové)
    http://quintenprove.wordpress.com/

  • #2
    Re: Welke lens?

    Windsurfen op zee = voldoende licht, dus zou ik de 70-300 VR aanraden. Ze heeft iets meer telebereik + VR van de 2de generatie. Optisch staat de 80-200 een trapje hoger, maar bij voldoende licht ga je weinig verschil in beeldkwaliteit merken.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Nikon heeft verschillende 80-200 mmm versies gemaakt. D ene heeft een wat snellere AF dan de andere. Bij sportfotografie zou ik de AF-S versie nemen.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Schaf u een 80-400 aan en laat de D700 voor wattem is.

        YMMV Nerdi
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          Als ik zoiets fotografeer gebruik ik de 100/400 ( ben wel canongebruiker) zeer goed bereik.

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            Nikon heeft verschillende 80-200 mmm versies gemaakt. D ene heeft een wat snellere AF dan de andere. Bij sportfotografie zou ik de AF-S versie nemen.
            dan heb je de AF-D versie met draaizoom nog niet gebruikt. Als het donker is kan de lens gaan hunten, maar buiten en overdag is de AF razendsnel.

            Die gaat 2de hands voor een 500-600€, terwijl de nauwelijks vindbare AF-S meestal 900-1000€ is. De AF-S is ook een lelijke stoofpijp. Ik zou er niet mee gezien willen worden, terwjil het design van de 80-200 een streling voor het oog is.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment

            Working...
            X