Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handleiding AF NIKKOR 70-210mm 1:4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handleiding AF NIKKOR 70-210mm 1:4

    Sinds enkele weken is mijn glascollectie uitgebreid met de tele van mijn vader, een oude maar wel scherpe AF NIKKOR 70-210mm 1:4.

    Helaas ontbeekt het me aan een handleiding van deze lens. Nu ja, het meeste spreekt voor zich hé, maar laat ik me verduidelijken.

    Ik wil hier graag een teleconverter voor aanschaffen om wat meer bereik te halen uit deze lens. Heb namelijk een full-frame D700, dus ik heb hier geen voordeel uit de cropfactor.

    In de handleiding van mijn kit-lens (een AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED) staat namelijk dat teleconverters (alle modellen) incompatiebele accessoires zijn voor deze lens.

    Ik stel me dan ook de vraag of iemand me kan zeggen of een teleconverter wél kan voor de 70-210mm?
    En als iemand toevallig ergens een link weet naar de handleiding (pdf o.i.d.) van deze lens, mag je die altijd bezorgen.
    (ja, weinig kans toe voor een oude lens zoals deze, maar als je niks vraagt heb je ook niks hé)

    Bijkomende vraag (gewoon uit leergierigheid ) weet iemand ook waarom teleconverters niet kunnen op de 24-70mm?
    Last edited by Liberty; 17 juli 2011, 19:29. Reden: aanvulling vraag

  • #2
    Re: Handleiding AF NIKKOR 70-210mm 1:4

    Een converter is bedoeld om een groter bereik te geven. Daarbij loopt de kwaliteit altijd iets terug, dus het is vrij zinloos om op standaardzooms en prosumer telelenzen een converter te zetten. De converters van Nikon zullen dan ook fysiek niet passen. Kosten ook net zoveel als bv de hieroner genoemde 70-300 lens.
    Soligor maakt converters die wel passen en die je dus tegen beter weten in kunt gebruiken.
    Wil je op de D700 meer bereik dan kun je een relatief goedkope 70-300 VR nemen.
    Last edited by Spanjaart; 17 juli 2011, 16:39.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Handleiding AF NIKKOR 70-210mm 1:4

      Oorspronkelijk geplaatst door Liberty Bekijk bericht
      Sinds enkele weken is mijn glascollectie uitgebreid met de tele van mijn vader, een oude maar wel scherpe AF NIKKOR 70-210mm 1:4.

      Helaas ontbeekt het me aan een handleiding van deze lens. Nu ja, het meeste spreekt voor zich hé, maar laat ik me verduidelijken.
      lensje van 1986... dus handleiding ook... 't zal erg relevant zijn!!

      't zou kunnen dat de D700 er nog niet in staat...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Handleiding AF NIKKOR 70-210mm 1:4

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
        Een converter is bedoeld om een groter bereik te geven. Daarbij loopt de kwaliteit altijd iets terug, dus het is vrij zinloos om op standaardzooms en prosumer telelenzen een converter te zetten. De converters van Nikon zullen dan ook fysiek niet passen. Kosten ook net zoveel als bv de hieroner genoemde 70-300 lens.
        Soligor maakt converters die wel passen en die je dus tegen beter weten in kunt gebruiken.
        Wil je op de D700 meer bereik dan kun je een relatief goedkope 70-300 VR nemen.
        Alvast bedankt voor je reactie Rob. Ik had al begrepen dat converters hun invloed hadden op de kwaliteit, maar ik heb er geen idee van hoeveel impact ze hierop juist hebben.

        Dat het prijsverschil tussen bv een 70-300mm en een converter zo gering was wist ik ook nog niet. (geef toe dat ik dat ook nog niet meteen onderzocht had)

        Comment


        • #5
          Re: Handleiding AF NIKKOR 70-210mm 1:4

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          lensje van 1986... dus handleiding ook... 't zal erg relevant zijn!!

          't zou kunnen dat de D700 er nog niet in staat...
          Zou kunnen?? Denk van niet.

          Comment

          Working...
          X