Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tinypic: kwaliteit foto's ondermaats

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tinypic: kwaliteit foto's ondermaats

    In enkele andere topics werd er reeds voor gewaarschuwd, maar ik wil het hier nog eens onder de aandacht brengen.
    Foto's die in uitstekende kwaliteit/kleine jpeg-compressieverhouding werden ge-upload naar Tinypic worden heel vaak na enige tijd in een lage kwaliteit/hoge jpeg-compressieverhouding weergegeven. Bijvoorbeeld een 900pix afbeelding van 750 Kb wordt na enige tijd weergegeven als 900 pix en 42(!) Kb.
    Hierdoor worden verschillende jpeg artifacten zichtbaar en in sommige gevallen ook banding in kleurovergangen. Waarschijnlijk heeft het aantal "downloads" van een foto invloed op het fenomeen en probeert Tinypic hierdoor hun datatraffiek wat in te perken.
    Voor een foto die gebruikt moet worden op een koopjessite als 2dehands.be of ebay heeft dit de kwaliteit van een foto weinig of geen invloed. Maar op een fotografie gerelateerde website zoals BD is kwaliteit van primair belang.
    Het is toch te gek om een foto waar vaak intens aan gewerkt is om het beste resultaat te verkrijgen op vlak van compositie, belichting, nabewerking in Photoshop, ... uiteindelijk hier in Showcase weer te geven in de laagste kwaliteit met afgrijselijke artifacten!
    Deze week, en vorige week werden opnieuw enkele prachtige foto's niet geselecteerd voor de HoF omdat ze kwalitatief niet in orde waren door een té hoge jpeg-compressie bij Tinypic. Niet dat de HoF het hoogste doel is, maar het is toch jammer niet?
    Mijn advies is alvast om geen foto's via Tinypic te posten op BD.


    Willy
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Re: Tinypic: kwaliteit foto's ondermaats

    Kan ik enkel maar bijtreden.
    Ik ben ook op zoek naar een deftig alternatief.

    greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Tinypic: kwaliteit foto's ondermaats

      zelf hosten!!

      een domien bij one.com of iets dergelijks!
      forum staat er al vol van met discussies hierover
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Tinypic: kwaliteit foto's ondermaats

        effe de proef op de som nemen... vier maal dezelfde foto van 2,47MB geüpload via Tinypic, Photobucket, Flickr en m'n personlijke web ruimte.

        Tinypic


        Photobucket


        Flickr


        persoonlijke webruimte




        Let op het formaat van de foto's!! de laatste twee foto's hebben na het uploaden nog steeds de oorspronkelijke afmetingen,
        en komen nog overeen met het originele formaat nl. 3008x2000 pixels.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #5
          Re: Tinypic: kwaliteit foto's ondermaats

          Vaak zit er bij je internet abonnement een beetje webruimte inbegrepen. Ik heb van Telenet 50MB. Je kan die webruimte zelfs een naam geven. De mijne is bijvoorbeeld users.telenet.be/eviwilmus.

          Als je naar één van de topics gaat kijken waar ik foto's in heb geplaatst, dan zie je dat de foto's gelinkt zijn met een naam in de stijl van "users.telenet.be/eviwilmus/Naam.jpg".

          Dit is zo'n topic: Link

          En dit is de link naar de foto zelf: Foto

          Je moet dan even in bij de gegevens die je van internet provider hebt gekregen, gaan zoeken wat je login en dergelijke is. Dan heb je ook nog een programma nodig dat bestanden op die server kan plaatsen. Ik heb een Mac en gebruik daarom Fetch.
          www.focusfotografie.be
          www.facebook.com/eviwilmus

          Comment

          Working...
          X