Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horst anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Horst anders

    .





    .
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Horst anders

    mooi camerastandpunt.
    lucht wat bleekjes.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Horst anders

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      mooi camerastandpunt.
      lucht wat bleekjes.
      grt,bouk.
      Volg hierin, waarschijnlijk een hele mooie in het avondlicht
      Photography is an art of observation.

      Comment


      • #4
        Re: Horst anders

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mooi camerastandpunt.
        lucht wat bleekjes.
        grt,bouk.
        Zal me eens een ND verloopfilter moeten aanschaffen. Zal de lucht waarschijnlijk beter worden

        Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
        Volg hierin, waarschijnlijk een hele mooie in het avondlicht
        Heb op je voorstel eens op Google earth gekeken en gezien dat deze opname exact naar het westen is genomen, dus ......zit goed voor een avondopname. Waarvoor dank.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Horst anders

          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Zal me eens een ND verloopfilter moeten aanschaffen. Zal de lucht waarschijnlijk beter worden
          wordt ook mijn eerst volgende aankoop.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Horst anders

            Mooie foto maar inderdaad een wat bleke lucht.

            Met een ND verloopfilter vrees ik dat het kasteel te donker zal worden, of je zou het nadien moeten oplichten in PS of een ander bewerkingsprogramma... maar dan kan je nu ook de lucht wat minder licht maken denk ik.
            Ik heb ook een tijdje rondgelopen met het idee om een ND-verloopfilter aan te schaffen maar ik hou het voorlopig op de eindeloze mogelijkheden van het blenden
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: Horst anders

              Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
              Mooie foto maar inderdaad een wat bleke lucht.

              Met een ND verloopfilter vrees ik dat het kasteel te donker zal worden, of je zou het nadien moeten oplichten in PS of een ander bewerkingsprogramma... maar dan kan je nu ook de lucht wat minder licht maken denk ik.
              Ik heb ook een tijdje rondgelopen met het idee om een ND-verloopfilter aan te schaffen maar ik hou het voorlopig op de eindeloze mogelijkheden van het blenden
              En wat als ik mijn licht meet op het onderste gedeelte??
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Horst anders

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                En wat als ik mijn licht meet op het onderste gedeelte??
                Zal je lucht nog altijd te bleek zijn, he? Alleen je sluitertijd wat langer
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Horst anders

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Zal je lucht nog altijd te bleek zijn, he? Alleen je sluitertijd wat langer
                  Zelfs met ND verloopfilter?
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Horst anders

                    Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Zelfs met ND verloopfilter?
                    Je kunt met een verloop filter, inderdaad je lucht donkerder maken, maar zo'n verloopfilter loopt in een rechte lijn... wat ga je dan doen met het stuk van het kasteel die dan donkerder gaat zijn?

                    Een ND-filter (geen verloop) vind ik een goed idee om je bewolking sterker te maken, maar voor de rest goed uitgelicht te hebben zou ik een blend doen van verschillende belichtingen.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: Horst anders

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                      Zal je lucht nog altijd te bleek zijn, he? Alleen je sluitertijd wat langer
                      Inderdaad, en dan zit je nog altijd met die donkere vlakken in de struiken. Het is natuurlijk een moeilijke foto om alles goed te belichten, daarom denk ik dat een beetje nabewerking onvermijdelijk is om alles een beetje bij te sturen.
                      Ik heb zelf met viveza de lucht eens wat verdonkerd en ook de witbalans wat aangepast want nu lijkt alles nogal groenig. Misschien oogt hij nu wat te paars/blauw maar het is natuurlijk maar een probeersel op een klein bestand.



                      Als je dit liever niet hebt haal ik de link weer weg hoor
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Horst anders

                        misschien had je hier kunnen meten op de lucht en eventueel later het Kasteel wat oplichten als dat te donker uitvalt.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Horst anders

                          Mooi standpunt !

                          Ik volg de commentaren over de lucht, ook het struikgewas vind ik te donker.

                          Ik heb een set grijsverloopfilters terug verkocht omwille van de problemen bij dit soort opnames. Dit werkt perfect voor rechte horizons, maar van zodra er iets bovenuit steekt (gebouwen, bomen, bergen...) komt dit in het "grijze" gedeelte terecht en verdonkeren deze elementen mee met de lucht.

                          Dit heeft mij er toen aangezet om te gaan layerblenden... Ik zou niet meer zonder willen...
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Horst anders

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                            Mooi standpunt !

                            Ik volg de commentaren over de lucht, ook het struikgewas vind ik te donker.

                            Ik heb een set grijsverloopfilters terug verkocht omwille van de problemen bij dit soort opnames. Dit werkt perfect voor rechte horizons, maar van zodra er iets bovenuit steekt (gebouwen, bomen, bergen...) komt dit in het "grijze" gedeelte terecht en verdonkeren deze elementen mee met de lucht.

                            Dit heeft mij er toen aangezet om te gaan layerblenden... Ik zou niet meer zonder willen...
                            Bedankt voor de info, Danny.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment

                            Working...
                            X