Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 7D

    Ik heb me enkele maanden geleden een Canon EOS 7D aangeschaft maar heb enkele functie nog niet gevonden als ze er al zijn.
    Wanneer je de ISO instelling op "auto" instelt dan verkrijg je een max van ISO 3200. Kan dit worden ingesteld bv naar ISO 1200?
    Een tweede vraag waar ik mee zit is de lock-knop achteraan het toestel. Ik zie geen verschil of ik deze nu aanzet of niet. waartoe dient deze lock-knop?
    Van beide vragen kan ik geen antwoord vinden in de handleiding, vandaar deze vragen op het forum hier. Bedankt bij voorbaat.

    Mvg,

    Frandrix

  • #2
    Re: Canon EOS 7D

    Bij de 7d kan dit niet veranderd worden naar een andere iso waarde.

    De lock-knop dient zodat je niet per ongeluk de belichtingscompensatie bedient als je aan het wiel draait.

    Groeten,
    Manuel
    Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 7D

      De lock button dient om het draaiwiel te "blokkeren". Je kan er dan nog wel aan draaien, maar het doet dan niks aan de instellingen. Is dus een bescherming tegen ongewild aan het wiel draaien.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 7D

        Als ik iets nooit doe dan is het wel het toestel de iso laten bepalen. Het kan handig zijn, ik
        weet het, maar toch. Ik kies.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Als ik iets nooit doe dan is het wel het toestel de iso laten bepalen. Het kan handig zijn, ik
          weet het, maar toch. Ik kies.
          En volledig terecht!
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
            En volledig terecht!
            Ik bepaal het liever ook zelf.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 7D

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Als ik iets nooit doe dan is het wel het toestel de iso laten bepalen. Het kan handig zijn, ik
              weet het, maar toch. Ik kies.
              Als je bij snel bewegende onderwerpen en krap licht de tijd vastzet heb je met auto ISO tenminste nog een foto, liever ruis dan bewegingsonscherpte.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Als je bij snel bewegende onderwerpen en krap licht de tijd vastzet heb je met auto ISO tenminste nog een foto, liever ruis dan bewegingsonscherpte.
                Elk z'n mening natuurlijk, maar als het boven de iso1600 gaat dan heb je geen goede lichtomstandigheden om zonder hulplicht te werken. Tenzij bij de professionelere toestellen die met gemak tot iso 6400 gaan.
                Als ik ruis in m'n foto wil, is het omdat ik het zelf wil.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment

                Working...
                X