Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buachaille( Schotland )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buachaille( Schotland )

    Deze foto is een beetje een experiment om de kleuren verder te versterken via l.a.b ipv r.g.b alvorens de foto af te drukken.
    Voor velen zal de kleur nu een beetje "te" zijn.....op een pc scherm lijkt ook de kleur sterker dan op de eigelijke print(bij mij althans). De foto is weerom een blend van twee belichtingen. Ik hoor graag jullie mening....bekijk tevens ook het grotere formaat.










    grotere formaat( 1920x1200pix)








    Canon 5DmkII + Nikkor 14-24mm2.8G.(@16mm) + Cokin circ pol X pro.
    Iso 100 , f18 , 1/15sec .
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Buachaille( Schotland )

    Misschien lijken de kleuren inderdaad wat té op het scherm maar echt overdreven vind ik ze toch niet. Als je op 1x.com naar de geplaatste foto's kijkt zie je toch nog andere dingen
    Daarom vind ik dit toch weer een hele mooie met een prachtige weerspiegeling.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Buachaille( Schotland )

      De kleuren zijn knallend maar wat mij vooral opvalt zijn de schitterende details en de scherpte.
      Ik vind dit een prachtige plaat en 'k wordt met de neus op de feiten gedrukt dat ik nog een lange weg te gaan heb..
      Knap

      Misschien toch een klein puntje: de banding rechtsboven
      Groeten!

      500px / Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Buachaille( Schotland )

        prachtige foto van een ruw landschap, heel mooie de weerkaatsing en de kleuren
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Buachaille( Schotland )

          Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
          De kleuren zijn knallend maar wat mij vooral opvalt zijn de schitterende details en de scherpte.
          Ik vind dit een prachtige plaat en 'k wordt met de neus op de feiten gedrukt dat ik nog een lange weg te gaan heb..
          Knap

          Misschien toch een klein puntje: de banding rechtsboven
          Ik zie inderdaad ook die banding rechtsboven....kleuren opkrikken,blenden en omzetten naar 8bit jpeg gaat niet altijd zonder enig kwaliteitsverlies. In het afgeleide tiff bestand zie ik deze banding gelukkig niet.....de tiff versie gaat mee naar den drukker Bedankt voor de reactie.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Buachaille( Schotland )

            Ik was die groothoek foto's met die haarscherpe keien of rotsblokken op de voorgrond eigenlijk een beetje moe gezien maar dit is een absoluut juweel. Pracht opname en pracht bewerking. Ik heb hier een hele tijd naar gekeken en zal dat nog doen. Kleuren zijn er voor mij helemaal niet "over".


            Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: Buachaille( Schotland )

              Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
              Ik was die groothoek foto's met die haarscherpe keien of rotsblokken op de voorgrond eigenlijk een beetje moe gezien maar dit is een absoluut juweel. Pracht opname en pracht bewerking. Ik heb hier een hele tijd naar gekeken en zal dat nog doen. Kleuren zijn er voor mij helemaal niet "over".


              Groeten, Bert
              Je neemt mij de woorden uit de mond Bert!
              Als deze opname te koop was: een mooie kader errond en thuis aan de muur. (Of als achtergrond op de PC?).

              Mvg,

              Jan

              Comment


              • #8
                Re: Buachaille( Schotland )

                Fantastische foto!
                Ik zou hem ook zo aan de muur hangen!!!
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Buachaille( Schotland )

                  Heel mooi en de kleuren vind ik zeker niet te, vind ze mooi passend bij het landschap

                  Comment


                  • #10
                    Re: Buachaille( Schotland )

                    schoontje
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Buachaille( Schotland )

                      Dat hij gerealiseerd is hoe het wil, dit is een super panorama zonder verdere commentaar
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Buachaille( Schotland )

                        Deze is prachtig qua kleuren en detail. Haarscherp dat het pijn doet!

                        Je hebt aangegeven dat je een blending gedaan hebt van 2 belichtingen.
                        Vraag is nu: hoe kritisch mag ik zijn op al de pracht die ik zie?

                        hehe... ik ga het toch wagen... (kan maar het deksel op m'n neus krijgen )

                        Het licht komt van achteraan, dat zie ik op de schaduwen van de stenen.
                        De grote berg achteraan, ietske links uit het center is rijk gedetailleerd en mooi belicht...
                        Ik stel me dan de vraag of het niet logisch was dat het heuveltje, links voor de grote berg nog zo donker lijkt...

                        Schiet me nu niet neer, he? Het is nu m'n über-kritische-zelve aan het woord...
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #13
                          Re: Buachaille( Schotland )

                          Prachtige blend met kleuren die eruit knallen. Beetje "onwereldlijk" licht maar dat neem ik er graag bij.
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Buachaille( Schotland )

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Deze is prachtig qua kleuren en detail. Haarscherp dat het pijn doet!

                            Je hebt aangegeven dat je een blending gedaan hebt van 2 belichtingen.
                            Vraag is nu: hoe kritisch mag ik zijn op al de pracht die ik zie?

                            hehe... ik ga het toch wagen... (kan maar het deksel op m'n neus krijgen )

                            Het licht komt van achteraan, dat zie ik op de schaduwen van de stenen.
                            De grote berg achteraan, ietske links uit het center is rijk gedetailleerd en mooi belicht...
                            Ik stel me dan de vraag of het niet logisch was dat het heuveltje, links voor de grote berg nog zo donker lijkt...

                            Schiet me nu niet neer, he? Het is nu m'n über-kritische-zelve aan het woord...
                            Geen deksel op de neus zenne. Je vraag is zeker terecht. Bij beide opnames(ter plaatse gemaakt) zit de heuvel links voor de berg nog in het donker. Ik heb er me voor de rest geen vragen bij gesteld.....ik ging er gewoon vanuit datgene wat ik gefotografeerd heb een weergave was van de realiteit. Het zou best kunnen dat ik hier nog een derde opname nodig had om ook de heuvel links voor de grote berg een beetje meer op te lichten.Zeer goeie en tevens terechte opmerking
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Buachaille( Schotland )

                              Grote versie. Indrukwekkend maar dan op een beangstigende manier.

                              Comment

                              Working...
                              X