Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is de batterij kapot of het toestel zelf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is de batterij kapot of het toestel zelf

    Ik heb een casio exilim z12 camera die ik vorig jaar in maart kocht en na het schieten van paar foto's in de kast gelegd. Ik weet niet of de accu toen vol was of leeg of tussenin.

    MAar nu na precies 13 maanden pak ik het camera en wil ik hem aandoen. Hij gaat niet aan, accu eruit en opladen maar het lichtje van de accu blijft rood knipperen en na aantal uur accu weer erin maar hij doet niets.

    het gaat om lithium ion accu 700 mh



    zo'n camera en dan kan je ook in ander afbeelding zien wat voor een accu het is. misschien iemand die wat er over kan zeggen?

  • #2
    Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

    denk batterij kapot
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

      Helaas een nieuwe batterij kopen, waarschijnlijk te ver leeg geraakt.
      En dus niet meer op te laden.
      De meeste camera's gebruiken toch een beetje stroom ook als ze uit staan, vandaar.

      Gr Marianne

      Comment


      • #4
        Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

        Die accu zou een spanning moeten hebben van 4,2V als ze volledig geladen is, die spanning zal tijdens het gebruik zakken naar zo'n 3V, en dan moet de camera een melding geven dat de accu leeg is (kort daarna schakelt de camera zichzelf uit om de accu te beschermen).

        Begin eerst met de spanning van de accu te meten, als die onder de 2,5V zit, dan is het mogelijk dat de lader weigert om die te laden. In dat geval ben je er al zeker van dat die accu stuk is. Waarschijnlijk heb je de camera dan een jaar geleden weggelegd met een lege accu, of verbruikt de camera een klein beetje stroom, ook al is die uitgeschakeld (dat is normaal voor heel wat toestellen, daarom moet je de accu verwijderen als je het toestel lange tijd niet gebruikt).

        Als de lader weigert om de accu te laden, dan is dat om veiligheidsredenen. Een lithium-ion accu die helemaal leeg is geweest, die is niet meer te betrouwen (soms kan die zelfs in brand vliegen tijdens het laden).

        Als de accu wel een hogere spanning heeft, dan wil dat nog niet altijd zeggen dat ze in orde is. Een defecte accu kan soms ook een te hoge interne weerstand krijgen waardoor de spanning te ver zakt als de accu wordt belast.

        Omdat het lampje van de lader rood blijft knipperen denk ik dat de accu stuk is, dat is niet abnormaal als ze zo lang niet gebruikt is (zeker als ze al leeg was toen je de camera een jaar geleden in de kast stak).
        Een lithium-ion accu kan er niet tegen dat je ze te ver ontlaadt, bijladen na ieder gebruik is veel beter dan ze elke keer leeg te maken voor je ze weer oplaadt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

          Even naar de winkel om te proberen van kijk hoeft ook niet he? Ze gaan me echt niet helpen als het gaat om garantie of toch moeite proberen waard?

          Comment


          • #6
            Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

            Oorspronkelijk geplaatst door flavo27 Bekijk bericht
            Even naar de winkel om te proberen van kijk hoeft ook niet he? Ze gaan me echt niet helpen als het gaat om garantie of toch moeite proberen waard?
            Googel even voor een vervangaccu, kost je hoop en al 10 EUR

            Comment


            • #7
              Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

              Wat je kan proberen is het ding een tweetal seconden aan de accu van je auto te hangen uiteraard letten op plus en min pool. Ik heb zo jarenterug een 7.2 volt accu van een makita schroefmachine terug nieuw leven ingeblazen, ttz. de accu had net dat"schopje" gekregen om terug door de lader aanvaard te worden.
              Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
              Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

              Comment


              • #8
                Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

                Oorspronkelijk geplaatst door Werner1 Bekijk bericht
                Wat je kan proberen is het ding een tweetal seconden aan de accu van je auto te hangen uiteraard letten op plus en min pool. Ik heb zo jarenterug een 7.2 volt accu van een makita schroefmachine terug nieuw leven ingeblazen, ttz. de accu had net dat"schopje" gekregen om terug door de lader aanvaard te worden.
                Dat doe je NIET met een lithium-ion accu, tenzij je de accu wil opblazen.
                Dit is HEEL GEVAARLIJK!!

                Kijk even naar dit filmpje, hier duurt het nog een paar seconden, maar als je die kleine accu op een auto-accu aansluit dan kan die zonder problemen meer dan 100A door de camera-accu sturen, en dan zal het heel snel gaan.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

                  L-ion batterijen zijn inderdaad heel gevaarlijk in de in onze laptop was 1 van de 6 batterijen defect en trachtte deze te vervangen .Op het internet gaan zoeken en was al snel gevonden. Toch maar in de groothandel gaan informeren en deze batterij mocht in Europa niet los verkocht worden wegens te gevaarlijk .Oude laptop werkt nu enkel voor kleindochter op netstroom.
                  Batterijen altijd met zorg behandelen kan gevaarlijk zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Dat doe je NIET met een lithium-ion accu, tenzij je de accu wil opblazen.
                    Dit is HEEL GEVAARLIJK!!

                    Kijk even naar dit filmpje, hier duurt het nog een paar seconden, maar als je die kleine accu op een auto-accu aansluit dan kan die zonder problemen meer dan 100A door de camera-accu sturen, en dan zal het heel snel gaan.
                    http://www.youtube.com/watch?v=RQjud...eature=related
                    mijn schroefmachine was idd. een nicad pack... mijn exuses voor de foutieve info
                    Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
                    Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

                    Comment


                    • #11
                      Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

                      Toch nog 1 besteld voor 2 euro inclusief verzendkosten wel moet ik 1 tot 2 weken wachten.

                      Volgend keer gewoon accu eruit halen en dan kan je hem bewaren zo lang je hem wilt of hoe moet ik ermee omgaan zodat het niet weer kapot gaat? 1 x in de 3 maanden laden al gebruik ik he tniet?

                      Comment


                      • #12
                        Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

                        Een lithium-ion accu heeft op zich al een beperkte levensduur (zo'n 3-5 jaar).
                        Leg ze zeker nooit weg als ze bijna leeg is, maar een 100% geladen accu zou ook iets sneller verouderen. Het is dus niet zo simpel, maar eigenlijk komt het erop neer dat je ze toch beter kunt wegleggen als ze pas geladen is dan als ze bijna leeg is (want dat is nog veel slechter).

                        Geen enkele soort accu is geschikt om lang te bewaren, elke accu veroudert en zal geleidelijk capaciteit verliezen door de chemische reacties in de accu.
                        Een chemische reactie wordt heviger naargelang de temperatuur stijgt, daarom kan je een accu ook beter koel bewaren. De accu's die ik niet direct nodig heb, die steek ik in de koelkast. Steek ze wel in een plastiek zakje, niet omdat het in de koelkast zelf heel vochtig is (daar is de luchtvochtigheid zelfs lager omdat het vocht vastvriest tegen de verdamper), maar wel om ze tijdens het opwarmen af te schermen van de vochtige lucht die voor condens kan zorgen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

                          Mijn eos 350D was een van de eerste die uitkwam rond 2003 dacht ik en er zit nog steeds de eerste originele batterij in .Mijn zoon heeft deze onlangs meegenomen op verlof en een kaartje van 1Gb op medium j-peg volgetrokken en ze was nog niet leeg .

                          Comment


                          • #14
                            Re: is de batterij kapot of het toestel zelf

                            Ik hou er niet van om foto's te schieten. Doe dat eens in de zoveel tijd als de momenten echt wil vastleggen.

                            Ik ga nu voor de zekerheid eens in de 2 maanden camera gebruiken en accu weer bijladen.

                            IEder bedankt.

                            Comment

                            Working...
                            X