Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over de Sony HX100V

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over de Sony HX100V

    Beste,

    Misschien is de vraag hier niet helemaal op zijn plaats, maar ga het toch proberen...

    Ik zou graag een Sony HX100V kopen.

    Echter, ik heb reeds een Nikon toestel en als je door het zoekertje hierbij kijkt, zie je wat je lens 'ziet'. Dit in vergelijking tot compact camera's die ook een zoekertje hebben. Wat jij dan door het zoekertje ziet is niet hetgeen er gefotografeerd wordt.

    Hopelijk begrijpen jullie mijn uitleg hierboven

    Nu had ik graag geweten of de Sony HX100V ook volgens het principe van de relfexcamera (voorbeeld Nikon) werkt, dus wat ik zie door het zoekertje, dat dat is wat de lens ook effectief gaat fotograferen...


    Alvast bedankt voor jullie hulp.


    Groetjes

  • #2
    Re: Vraagje over de Sony HX100V

    Kortom: NEE!
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over de Sony HX100V

      toevallig het ik een paar minuten geleden het toestel vastgehad, en natuurlijk eens door de zoeker gekeken, op de zoeker zit een sensor waardoor het gewone scherm uitschakeld en de zoeker inschakeld zodat je er wat door ziet. je ziet wat er normaal op het display staat en het is niet egt scherp wat je ziet. ik kijk zelf graag door de zoeker maar vond dat bij dit toestel niet het van het..
      daarbuiten is het een prachtig toestel, het nieuwste van het nieuwste en ligt een grote stap voor!
      SHOT-UP 'jacky bucks photography'
      www.wix.com/jackybucks/schot-up
      nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over de Sony HX100V

        Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
        toevallig het ik een paar minuten geleden het toestel vastgehad, en natuurlijk eens door de zoeker gekeken, op de zoeker zit een sensor waardoor het gewone scherm uitschakeld en de zoeker inschakeld zodat je er wat door ziet. je ziet wat er normaal op het display staat en het is niet egt scherp wat je ziet. ik kijk zelf graag door de zoeker maar vond dat bij dit toestel niet het van het..
        daarbuiten is het een prachtig toestel, het nieuwste van het nieuwste en ligt een grote stap voor!
        Beste Inspace,

        Dus het is wat je door de zoeker ziet, dat er vastgelegd wordt met de lens (vergelijkbaar met reflexcamera)?

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over de Sony HX100V

          Oorspronkelijk geplaatst door xenium Bekijk bericht
          Beste Inspace,

          Dus het is wat je door de zoeker ziet, dat er vastgelegd wordt met de lens (vergelijkbaar met reflexcamera)?
          je ziet hetzelfde als op het display, met de instellingen en de iso, sluitertijd. ik geloof niet dat je ziet wat er wordt vastgelegd met de lens. het is vrij onscherp. maar of het een ja of een nee is.. sorry dat weet ik niet.
          SHOT-UP 'jacky bucks photography'
          www.wix.com/jackybucks/schot-up
          nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over de Sony HX100V

            Komt de onscherpte niet door de dioptrie die niet juist staat?

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over de Sony HX100V

              Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
              Komt de onscherpte niet door de dioptrie die niet juist staat?
              het toestel is gister aangekocht, de kans zou klein moete zijn dat er iets niet goed ingesteld is. ik heb het toestel even vast kunnen hebben en een paar foto's gemaakt dus het is enkel van die korte ervaring dat ik deze informatie heb.
              SHOT-UP 'jacky bucks photography'
              www.wix.com/jackybucks/schot-up
              nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over de Sony HX100V

                Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                het toestel is gister aangekocht, de kans zou klein moeten zijn dat er iets niet goed ingesteld is. ik heb het toestel even vast kunnen hebben en een paar foto's gemaakt dus het is enkel van die korte ervaring dat ik deze informatie heb.
                Dioptrie is voor iedere persoon net anders, de kans dat het verkeerd ingesteld stond is dus héééél groot . . .

                De camera wordt wel zeer positief onthaald : http://www.testfreaks.nl/digitale-ca...ot-dsc-hx100v/ en ook hier : http://www.photographyblog.com/revie...hx100v_review/
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje over de Sony HX100V

                  In veel shops staat toestel DSC-HX100, zonder V dus, ik veronderstel dat het hier over hetzelfde toestel gaat ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje over de Sony HX100V

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Kortom: NEE!
                    JAA..wel

                    Comment

                    Working...
                    X