Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact camera

    Hallo,

    Gezien ik in september een motorreis ga ondernemen, ben ik zinnens een nieuwe compact camera aan te schaffen.
    Ik zoek een toestel met (zo) bescheiden (mogelijke) afmetingen zodat ik het makkelijk en snel in de borstzak van mijn motorvest kan steken.
    Het toestel moet tevens vanop stand "automatisch" kwalitatieve foto's afleveren, want ik ben niet iemand die veel tijd steekt in het veranderen van allerhande instellingen (ik ken er trouwens ook niks van )

    Na wat opzoekingen op het internet liet ik mijn oog vallen op volgende mogelijkheden :
    1. Canon digital ixus 22HS (HDMI aansluiting !)
    2. Sony Cybershot DSC-WX10 (Sweep panorama !)
    3. Panasonic Lumix FS35 (Leica lens !)

    Zijn dit kanshebbers en zoja welk van de drie raden jullie mij aan ?
    Of zijn er betere toestellen op de markt die aan mijn voorwaarden voldoen met nadruk op kwaliteit en compactheid.

    Alvast bedankt !!

    Grtz,
    Johan

  • #2
    Re: Welke compact camera

    nadruk op kwaliteit en compactheid de S95 van Canon,P300 van Nikon,en iets minder compact maar zeker kwaliteit de Panasonic LX5,deze laatste is echt moeilijk te vinden.

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact camera

      Waarom geen Nikon S9100, geen ingewikkelde instellingen, compact en een mens wil toch eens wat zoom op vakantie. Daarenboven maakt hij erg mooi plaatjes.

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact camera

        Ik ben ook op zoek naar een compactje , ben curieus wat er allemaal uit de bus komt .Vandaag in M***A M***T geweest en door het bos zie je daar de bomen niet door .Vrouw kijkt alleen naar de kleurtjes.

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact camera

          Ik heb onlangs de Sony HX5V aangeschaft . . . buiten het feit dat de batterij niet heel lang meegaat, ben ik heel tevreden over dit kleine toestel.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact camera

            Heeft er iemand ervaringen met de Panasonic lumix DMC-TZ20 ?

            LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact camera

              De Panasonic TZ20 is een goed toestel bij goede lichtomstandigheden en bij mooi weer.
              Bij minder licht vertoond hij snel ruis....en door de scherpe ruisonderdrukking in het toestel zelf heb je verlies van detail...

              Grtz

              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Hallo,

                Ik heb onlangs de Olympus SZ-10 aangeschaft als camera die ik "altijd bij" heb.
                18 x zoom, uitgebreide mogelijkheden en prima beeldkwaliteit en dat alles aan een zeer betaalbare prijs.
                Ik zou zeker dit toestel ook bij de "kandidaten" zetten.

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compact camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Ik heb onlangs de Olympus SZ-10 aangeschaft als camera die ik "altijd bij" heb.
                  18 x zoom, uitgebreide mogelijkheden en prima beeldkwaliteit en dat alles aan een zeer betaalbare prijs.
                  Ik zou zeker dit toestel ook bij de "kandidaten" zetten.

                  Jaja
                  Ben vandaag eens bij Fotokar in Leuven binnengewipt.
                  Het bos was al dichtbegroeid maar er zijn nog een paar bomen bijgekomen, zijnde :
                  - Olympus VR310 en 320
                  - Olmpus SZ10 en 20
                  - Ricoh CX4
                  - Pentax RZ10

                  En toch zegt iets mij dat ik voor de Sony cybershot DSC-WX10 moet gaan. Heeft iemand hier ervaringen mee ?
                  De SZ10 is nl. dubbel zo dik als de Sony en aangezien ik hem gemakkelijk in mijn motovest wil krijgen, moet ik daar toch wat rekening mee houden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke compact camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Ik heb onlangs de Sony HX5V aangeschaft . . . buiten het feit dat de batterij niet heel lang meegaat, ben ik heel tevreden over dit kleine toestel.
                    Word stukken beter na enkele laadbeurten.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke compact camera

                      De P3300 is echt niet zo slecht...
                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke compact camera

                        Het is de Sony cybershot DSC-WX9 geworden.

                        Bedankt aan iedereen die gereageerd heeft !

                        Comment

                        Working...
                        X