Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aotearoa - oteake

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aotearoa - oteake

    oteake conservation park, een van de jongste parken op het zuidereiland. het landschap is bezaaid met 'tussocks', een soort goudgeel gras op kniehoogte. een deel van het park wordt nog steeds gebruikt voor de landbouw, je komt dus nog regelmatig een groep schapen tegen en slapen doe je in herdershutten. het wordt voornamelijk bezocht door jagers, backcountry skieers in de winter en offroad jeeps en motorfietsen.
    op deze foto zie je de hawkdun ranges enkele dagen na de eerste sneeuwbuien van het jaar, spijtig genoeg bijna helemaal weggesmolten. dit was het hoogtepunt van een 3 daagse gezondheidswandeling!


    f16 1/50 iso 200 16mm polarizer
    Last edited by sven22; 14 juli 2011, 20:36.

  • #2
    Re: aotearoa - oteake

    Leuk de uitleg erbij te lezen

    Bij de foto heb ik het gevoel dat er een 'midden' ontbreekt. Je voorgrond is heel mooi maar wordt direct gevolgd door de horizon. Dichter bij de rand gaan of een hoger standpunt innemen had dit kunnen vermijden en tevens wat (extra) diepte gecreëerd.

    Maar dat neemt niet weg dat ik dit een mooi beeld van een prachtig landschap vind.
    Groeten!

    500px / Facebook

    Comment


    • #3
      Re: aotearoa - oteake

      Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht

      Bij de foto heb ik het gevoel dat er een 'midden' ontbreekt. Je voorgrond is heel mooi maar wordt direct gevolgd door de horizon. Dichter bij de rand gaan of een hoger standpunt innemen had dit kunnen vermijden en tevens wat (extra) diepte gecreëerd.
      het komt inderdaad omdat je aan de rand van een helling staat.
      van de eerste bergen op de achtergrond is immers de voet afgesneden.
      dus hoger standpunt had misschien een mooiere compositie opgeleverd.
      (maar slechts weinige fotografen sleuren met een laddertje)
      niettemin een mooi beeld vind ik.

      Comment


      • #4
        Re: aotearoa - oteake

        bedankt voor de reacties
        wat de compositie betreft was ik vooral op zoek naar een mooie groep tussocks die net groot genoeg was om de voorgrond van het beeld op te vullen, maar ook net klein genoeg zodat het gras een afgerond geheel vormde, dus het gras mocht niet links en recht door de kader lopen. ook moest er een klein beetje sneeuw op de voorgrond te zien zijn en er was niet veel keuze meer.
        ik had een 50tal meter naar voren kunnen lopen maar dat had niet veel verandering gebracht voor de 'middengrond' omdat die helling nogal gradueel afliep, er was geen steile dropoff te vinden. ook waren de mooie hawkdun ranges dan verder verzonken achter de bergen in het midden
        en ja dat laddertje had ik nu net thuis thuisgelaten voor deze wandeling

        Comment


        • #5
          Re: aotearoa - oteake

          IK vind de compo wel goed meevallen, er is genoeg op deze foto te zien.
          Ook door de lijnwerking van die grassen : van onderaanrechts, naar links, en dan terug volgend naar rechts tot aan de bergen.

          Kan wel iets meer verscherping verdragen...
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: aotearoa - oteake

            de onscherpte heeft eerder te maken met het omzetten naar een kleiner bestand denk ik, mijn RAW is toch behoorlijk scherp. mijn vorige foto is in hetzelfde bedje ziek.
            ik werk in Aperture, kies 900 en 600 pixels bij 300 dpi, dat moet toch ok zijn? bij 100 dpi is hij precies scherper maar dan is mijn bestand meer dan 800kb...

            Comment


            • #7
              Re: aotearoa - oteake

              Misschien een extra verscherping doen na het verkleinen ?

              Wacht wel nog even andere opinies af... Wil het misschien weer te perfect he ?
              Oorspronkelijk geplaatst door sven22 Bekijk bericht
              de onscherpte heeft eerder te maken met het omzetten naar een kleiner bestand denk ik, mijn RAW is toch behoorlijk scherp. mijn vorige foto is in hetzelfde bedje ziek.
              ik werk in Aperture, kies 900 en 600 pixels bij 300 dpi, dat moet toch ok zijn? bij 100 dpi is hij precies scherper maar dan is mijn bestand meer dan 800kb...
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: aotearoa - oteake

                nu moet hij scherper zijn

                Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Misschien een extra verscherping doen na het verkleinen ?

                Wacht wel nog even andere opinies af... Wil het misschien weer te perfect he ?

                Comment


                • #9
                  Re: aotearoa - oteake

                  Ziet er inderdaad beter uit !

                  Volgende keer mss een update plaatsen, zodat we (en zeker de anderen) ook het verschil zien
                  Oorspronkelijk geplaatst door sven22 Bekijk bericht
                  nu moet hij scherper zijn
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: aotearoa - oteake

                    Knappe landschapsfoto!

                    Zo wil ik ze ook maken!

                    Comment

                    Working...
                    X