Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieven

    Het snelst groeiende segment vandaag in digitale fototoestellen is deze van de compact toestellen met grote sensor en verwisselbaar objectief, een origineel idee van panasonic en olympus (m4/3), gevolgd door Samsung (NX) en de Sony NEX toestellen.
    Leica heeft aangekondigd van ook zulke toestellen te gaan bouwen met APS-C sensor.
    Mogelijk zou er volgend jaar op photokina al het een en het ander te zien zijn van deze toestellen

  • #2
    Re: Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieve

    als er Leica opstaat, gaat het geld kosten

    Ben wel eens benieuwd wanneer Canon & Nikon op de kar springen...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieve

      Volgens mij bouwen ze dit:
      Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieven
      al jaren....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieve

        nevermind
        Last edited by Hans Swolfs; 14 juli 2011, 08:20. Reden: nevermind
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieve

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Volgens mij bouwen ze dit:

          al jaren....
          de absolute waarheid.. (en dat al sinds 1924..) en ik heb een sterk vermoeden dat aps-c niet onder de naam leica op de markt gebracht zal worden,(of mss wel voor de echte gekken, die perse de naam leica op hun panasonic willen zien) maar gewoon onder het merkske panasonic (wat ze ook al gedaan hebben in diverse formaatjes..)
          EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

          Comment


          • #6
            Re: Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieve

            leica weet ook wel dat de EVIL systemen een groot deel van de markt gaat inpalmen en dat dit invloed gaat hebben op hun M-serie toestellen, ze weten ook dat er niet veel toekomst meer zit in de R-serie (DSLR) en hebben de R10 ook geschrapt.

            Leica gaat wel degelijk het toestel zelf bouwen, dat is wat Leica's chairman Dr. Andreas Kaufmann and CEO Alfred Schopf te zeggen hebben

            -The camera will differ from what other manufacturers, such as Panasonic, Olympus, Samsung and Sony, are doing in the EVIL market. "We will always do things differently," says Kaufmann. "And we always take our time."

            -The new system will use an "APS-C sized sensor at least

            Comment


            • #7
              Re: Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieve

              M8: APS-C zonder spiegel. Dus ze hebben al zoiets.
              Ik denk wel dat het moeilijk gaat zijn om te concurreren met de bestaande systemen van Sony, Olympus,... vooral dan qua prijs klasse (ik denk eerlijk gezegd niet dat ze iets uitbrengen rond de 1000 euro, wat nog aan de hoge kant is tegenover de huidige markt).
              Dat de EVIL systemen de M serie bedreigen? Ik denk van niet, bij mij weten een ander publiek en prijsklasse.

              Comment


              • #8
                Re: Leica gaat ook stap zetten in mirrorless toestellen met verwisselbare objectieve

                ik vermoed dat leica te klein is om zo´n soort onderneming te beginnen. in het verleden hebben ze ook al pogingen ondernomen om met goedkopere systemen op de markt te komen, en die zijn allemaal mislukt, waaronder die in samenwerking met minolta. leica zou op deze manier ook haar eigen grootste succes, de M-series, concurrentie aandoen, daar de huidige (NEX) mirrorless systemen momenteel ook al uitgerust kunnen worden met m-objectieven middels adapter..de S2 ist nicht im frage, die staat in zijn eigen klasse.. de leica R-series zijn ook al ter ziele gegaan, terwijl dit systeem toch redelijk populair geweest is, maar tegelijkertijd ook hopeloos verouderd tov de japanse slr equivalenten. technisch gezien zou leica het best aankunnen, wellicht nog met een sony sensor erin van 16 mp of hoger, maar ik vermoed dat de doorgewinterde en verstokte leica-m fanatici dit toch zullen zien als een ´poor-men´s´-leica, en dat het voor het ´gewone´ publiek net iets teveel van het goede zal zijn, zeker als er verwisselbare lenzen op kunnen..ik geloof niet dat leica met iets onder de 1000 euro op de proppen zal kunnen komen, omdat men geen afbreuk aan de kwaliteitscontrole of fabricage-processen zal willen doen..de woordvoerder in het artikel spreekt ervan, dat leica kan doen wat zij wil, ik geloof daar niet in, leica is in vergelijking met sony, canon of nikon een kleine dreumes, met veel minder kapitaal dan de japanse tegenhangers..zeiss maakte vroeger ook complete camera´s, maar is daar ook vanaf gestapt, vervolgens is men een joint-venture met sony aangegaan voor AF-objectieven en nog wat old-school objectieven met MF voor nikon en canon, anders was zeiss ook allang ter ziele gegaan. (wat betreft fotografische optica dan, zeiss en leica maken meer dan fotografische objectieven..als ik het goed meen te hebben, heeft leica of zeiss een order binnen gesleept voor de nederlandse defensie, voor verrekijkers, om de swarovski´s te vervangen, ik denk dat daar meer te halen valt dan die paar fototoestellen die verkocht worden aan bv de leica-liebhabers..) het valt in ieder geval in het niet bij de verkoops-aantallen van canon, nikon en sony.. maar goed, time will tell..
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment

                Working...
                X