Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera met kantelbaar scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera met kantelbaar scherm

    Hallo,
    Ik ben een meisje van 14 en ben al heel erg met fotografie bezig.
    Ik gebruik nu de fujifilm S2000HD, maar wil er een spiegelreflex camera bij met kantelbaar LCD-scherm.
    Hebben jullie tips of bijvoorbeeld de Nikon D5100 een aanrader is en welke lens ik daar het beste bij kan kopen?

    groetjes, Marlot

  • #2
    Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

    [MOD] Ik heb je even je eigen topic gegeven
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

      Ik weet wel niet waarom een scherm moet kantelen, maar als je dit nu leuk vindt, dan heb
      je met zo'n Nikon een heel fijn apparaat in handen. Qua lenzen moet je iets preciezer zijn,
      wat wil je graag fotograferen. Mensen, gebouwen, landschappen, optredens, dieren...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

        Hoi,
        Ik heb beslist om de Nikon D5000 + AF-S DX 18-55mm VR te kopen omdat ik ook een kantelbaar scherm wil, maar ook een betaalbare camera.
        Deze heb ik hier aan een zeer goede prijs gevonden.
        Misschien ook een camera om te overwegen.
        Last edited by CIB; 14 juli 2011, 14:01.
        Nikon D5100 + 18-105mm VR
        Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

          Ik wil niet spelbreker spelen, maar als de nadruk ligt om vooral foto's te nemen via het schermpje, dan zijn alle spiegelreflexen behalve deze van sony een teleurstelling...
          De scherpstelling gebeurt tergend traag via het schermpje! Zeker in vergelijking met je fujifilm camera.

          Als je via de zoeker wil fotograferen, dan is de nikon uiteraard een prima camera!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

            Tot nu toe maak ik vooral Macrofoto's, maar de komende maand heb ik een aantal opdrachten waarbij is mensen ga fotograferen.
            http://marlot-bakker.hyves.nl/ dit is mijn hyves waar mijn foto's op staan.
            Ik vraag me af hoe lang je hiermee zou kunnen doen, dus of hij voldoende aan de eisen voldoet. Ik ben van plan hier mijn beroep van te maken.

            Bedankt voor jullie reacties!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

              Oorspronkelijk geplaatst door Marlotfotografie Bekijk bericht
              ToIk vraag me af hoe lang je hiermee zou kunnen doen, dus of hij voldoende aan de eisen voldoet.
              Hoe lang: tot die definitief kapot gaat en dat kan niemand je voorspellen, maar je kan op vele jaren rekenen, de mijne is nu al 8 jaar 'and going strong' welis waar met een nieuwe sluiter.
              Tot die niet meer aan de eisen voldoet: zit voor het grootste gedeelte tussen je eigen oren of je kiest een tak van sport waar de camera niet echt geschikt voor is.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

                Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Ik wil niet spelbreker spelen, maar als de nadruk ligt om vooral foto's te nemen via het schermpje, dan zijn alle spiegelreflexen behalve deze van sony een teleurstelling...
                De scherpstelling gebeurt tergend traag via het schermpje! Zeker in vergelijking met je fujifilm camera.
                Als je via de zoeker wil fotograferen, dan is de nikon uiteraard een prima camera!
                Ik zal het schermpje gebruiken in "moeilijke omstandigheden". Dus bijvoorbeeld als je je camera op een lage tripod gebruikt, in die omstandigheden maakt het imo minder uit dat het iets trager gaat. Ik vermoed dat dat bij TS ook het geval zal zijn.

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Hoe lang: tot die definitief kapot gaat en dat kan niemand je voorspellen, maar je kan op vele jaren rekenen, de mijne is nu al 8 jaar 'and going strong' welis waar met een nieuwe sluiter.
                Tot die niet meer aan de eisen voldoet: zit voor het grootste gedeelte tussen je eigen oren of je kiest een tak van sport waar de camera niet echt geschikt voor is.
                Volledig akkoord.
                De camera die je nu koopt is sowieso een prima back-up camera als je binnen enkele jaren "professioneel materiaal" bijkoopt.
                Nikon D5100 + 18-105mm VR
                Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

                  Dus af te leiden uit jullie reacties vinden jullie het een goed idee als ik de Nikon D5000 aanschaf? Of raden jullie toch een goedkopere zonder kantelbaar scherm aan?

                  Ben harstikke blij met de reacties!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Marlotfotografie Bekijk bericht
                    Dus af te leiden uit jullie reacties vinden jullie het een goed idee als ik de Nikon D5000 aanschaf? Of raden jullie toch een goedkopere zonder kantelbaar scherm aan?

                    Ben harstikke blij met de reacties!
                    De Nikon D5000/D5100 zijn goede cameras. Heeft heel goede reviews gehad. kantelbaar scherm kan wel eens handig zijn. Maar uiteindelijk om goede foto's te maken gebruikt men meer de live view schermpje.

                    Ik ga zelf ook volgende week een Nikon aan schaffen. Maar dan de D7000.
                    http://xstreamdigital.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

                      Ik wil niet spelbreker spelen, maar als de nadruk ligt om vooral foto's te nemen via het schermpje, dan zijn alle spiegelreflexen behalve deze van sony een teleurstelling...
                      De scherpstelling gebeurt tergend traag via het schermpje!
                      Klopt, Sony gebruikt een aparte AF sensor voor de Live View waardoor je dezelfde snelheid en precisie haalt als door de zoeker.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

                        Als je van plan bent van de liveview functie veel te gebruiken, kun je idd beter voor een Sony gaan... (A390, A550, A580, A33 of A55)
                        Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
                        - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

                          Ik zou voorde de a580 gaan top toestel. Een sony heeft ook zeer goede lenzen hoor .laat dat geen struikelblok zijn dat even tussen door. veel geluk net wat je aankoop ook mach zijn .
                          sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

                            Jullie hebben me allemaal harstikke geholpen!
                            Ik heb nog 1 vraagje, is het slim om je camera in China te kopen? of is dat een te groot risico?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe camera met kantelbaar scherm

                              Ik weet niet wat de anderen ervan denken, maar er zijn genoeg degelijke winkels in zowel België als Nederland (aangezien je "harstikke" zegt neem ik aan dat je Nederlandse bent) ...
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X